(تصاویر) با ۱۰ مکان باستانی و مرموز جهان آشنا شوید!

(تصاویر) با ۱۰ مکان باستانی و مرموز جهان آشنا شوید!

معبد بوروبودور در اندونزی که بزرگترین پرستشگاه بودایی و تاریخی جهان محسوب می شود. این بنای تاریخی باشکوه به شکل مکعبی بر روی یک تپه طبیعی احداث شده است و در اینجا مجموعا ۴۳۲ تندیس بودا وجود دارد.

کد خبر : ۱۴۵۸۴۶
بازدید : ۳۶

در ادامه با ۱۰ مکان باستانی و مرموز جهان  آشنا می شوید:

۱) شهر تاریخی بعلبک یکی از شهرهای تاریخی لبنان است که در گذشته یکی از بزرگترین پناهگاه های امپراطوری روم بود و امروزه میزبان جشنواره های مختلفی است. 

شهر بعلبک

۲) معبد بوروبودور در اندونزی که بزرگترین پرستشگاه بودایی و تاریخی جهان محسوب می شود. این بنای تاریخی باشکوه به شکل مکعبی بر روی یک تپه طبیعی احداث شده است و در اینجا مجموعا ۴۳۲ تندیس بودا وجود دارد.

مکانی باستانی

۳) مکان تاریخی فورت در پاکستان، که ارتفاع دیواره های این بنای تاریخی ۳۰ متر است و به طرز خارق العاده ای ساخته شده است. از آنجایی که هنوز هم در برخی مناطق پاکستان، زندگی قبیله ای حاکم است، برای دیدن این مکان تاریخی باید از خان محلی منطقه اجازه گرفته شود. همین دلیل سبب شده است که کمتر کسی این مکان را بشناسد. 

مکان عجیب در جهان

۴) معبد سفید که در تایلند واقع شده است و باروکش گچ و قطعات شیشه ای ساخته شده است و درخشش و جلوه ای خاص دارد. این معبد در سال ۱۹۹۷ میلادی تکمیل شد.

معبد سفید

۵) مسجد بزرگ جن: این مسجد در کشور مالی در قاره آفریقا واقع شده است و یکی از معماری های شگفت انگیز جهان به حساب می آید. مسجد جن بزرگترین سازه گلی جهان است.

مسجد جن

۶) ساکسی هوامان که قلعه ای باستانی در کشور پرو است. سنگ های نامنظم و ۲۰۰ تنی و دیواره های این سازه به طرز عجیبی در کنار هم چیده شده اند و دیواره ها مانند پازلی از سنگ های بزرگ و با دقت زیاد به یکدیگر قفل شده اند. این بنا در سال ۱۹۸۳ میلادی در فهرست یونسکو ثبت شده است.

مکانی باستانی

۷) شهر باستانی پالمیرا که در سوریه واقع شده است و به معنی شهر آفتاب هست. پالمیرا در گذشته یکی از بزرگترین مراکز فرهنگی جهان محسوب می شد و قبل از جنگ داخلی سوریه، توریست های زیادی از آن دیدن می کردند. ناگفته نماند که قسمتی از این بنای باشکوه توسط داعش تخریب شده است. 

پالمیرا

۸) چاند بائوری که یکی از قدیمی ترین و مرموزترین چاه های پله ای در جهان است که در ایالت راجستان هند واقع شده و قدمت آن به ۱۲۰۰ سال قبل بر می گردد. در گذشته این چاه های عمیق پله ای را برای دستیابی به آب خوردن حفر می کردند. 

چاند بائوری

۹) مجسمه غول پیکر لشان که از عظیم ترین مجسمه های کشف شده در جهان است و در کشور چین واقع شده و ارتفاع آن به ۷۱ متر می رسد. در گذشته قایق های زیادی بی دلیل در دریای این منطقه غرق می شدند و راهب هایی که دستور ساخت این مجسمه را دادند، برای آرام کردن ارواح دریا این مجسمه را ساختند. 

لشان، مکانی تاریخی

۱۰) معبد میناکشی در هند که تاریخ ساخت آن به ۱۵۵۹ بر می گردد و درون آن از هزاران مجسمه و خانه هایی که شامل تندیس های خدایان هندو است، شکل گرفته است و هر ساله جشنواره متعددی درون آن برگزار می شود.

میناکشی هند

منبع: پارسینه

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید