کشف مجسمه «ابوالهول» 2000 ساله از قاچاقچیان در ایتالیا

کشف مجسمه «ابوالهول» 2000 ساله از قاچاقچیان در ایتالیا

یک مجسمه «ابوالهول» توسط پلیس ایتالیا از قاچاقچیان کشف شد.

کد خبر : ۱۴۷۳۲۱
بازدید : ۱۹۹۴

سخنگوی پلیس ایتالیا از کشف یک مجسمه منحصر به فرد «ابوالهول» متعلق به تمدن مصر باستان از قاچاقچیان آثار تاریخی در روز پنجشنبه در حومه شهر رم، پایتخت ایتالیا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، قاچاقچیان آثار تاریخی قصد داشتند این مجسمه گرانیتی 2000 ساله را که حدود 60 سانتیمتر ارتفاع و 120 سانتیمتر طول دارد و در یک مرکز کنترل جاده‌ای کشف شد، به یک خریدار آثار تاریخی بفروشند.

download (2)

براساس بررسی‌های اولیه کارشناسان، از این مجسمه که حدود 2000 سال قبل از مصر به سرزمین‌های تمدن روم باستان منتقل شده برای تزئین ویلاهای رومی استفاده می‌شده است.

کشف این مجسمه از قاچاقچیان آثار تاریخی در شرایطی صورت می‌گیرد که کمتر از دو ماه قبل نیز سخنگوی پلیس ایتالیا از کشف یک مجسمه منحصر به فرد متعلق به شهر تاریخی «پمپی» از قاچاقچیان آثار تاریخی خبر داد. این مجسمه که به احتمال فراوان بین 25 تا 30 سال گذشته از ویرانه‌های پمپی خارج شده، از سنگ مرمر سفید ساخته شده و براساس بررسی‌های اولیه محققان مجسمه مادر «نرون»، امپراطور رومی است.

در سال 2010 نیز پلیس ایتالیا اقدام به نمایش 327 تاریخی از تمدن روم باستان شامل ظرف‌های سفالی منقوش، ابزار آلات برنزی و مجسمه‌های مرمرین از خدایان در بنای مشهور کلزیوم شهر رم کرد.

منبع: ایسنا

۳
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید