(ویدئو) ماجرای عجیب عکس قدیمی که 2 دلار خریداری شد و 5 میلیون دلار فروخته شد!

(ویدئو) ماجرای عجیب عکس قدیمی که 2 دلار خریداری شد و 5 میلیون دلار فروخته شد!

بخت و اقبال گاهی اوقات با پای خودش به سراغ افراد می رود. در سال 2010 وقتی رندی گیجارو از سر کار به خانه بازمیگشت، به یکباره تصمیم گرفت از یک مغازه عتیقه فروشی دیدن کند. کاری که هیچوقت انجام نمی داد. در این بازدید کوتاه رندی دو عکس قدیمی قرن نوزدهمی را به قیمت دو دلار خریداری کرد و به خانه رفت.

کد خبر : ۱۵۳۹۸۸
بازدید : ۶۳۳

خود رندی نمی داند چرا تصمیم گرفت این عکس های تاریخی را بخرد اما اندکی بعد تلاش کرد افراد موجود در این عکس را با دقت بیشتری تماشا کند.

در این میان تصویر یک نفر برایش بیش از همه تبدیل به معما شد زیرا احساس می کرد این چهره را می شناسد. اندکی بعد متوجه شد این چهره شبیه به یکی از معروفترین یاغی های غرب وحشی مشهور به «بیلی کوچیکه» بود.

بیلی کوچیکه علیرغم شهرت بسیار بالای خود تنها یک تصویر تایید شده از خود بجای گذاشته بود و اگر این ادعا ثابت می شد می توانست دومین عکس شناخته شده از او را در اختیار مورخان قرار دهد.

کارشناسان 5 سال روی این عکس کار کردند تا هم چهره بیلی کوچیکه و هم افراد دیگر حاضر در عکس را شناسایی کنند که عضو باند او بودند. کارشناسان حتی خانه موجود در عکس را شناسایی کردند.

سرانجام این عکس تاریخی به مبلغ 5 میلیون دلار از رندی گیجارو خریداری شد و برای تحقیقات بیشتر به دست کارشناسان سپرده شد.

بیلی کوچیکه در سال 1859 متولد شد و علی رغم کشته شدن در سن 21 سالگی یکی از مشهورترین یاغی های غرب وحشی محسوب می شد که افراد بسیاری را به کام مرگ کشاند.

منبع: راهنماتو

۳
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید