فیلم تاریخی شگفت‌انگیز از «ژانگولربازی» چینی‌ها؛ ۱۱۱ سال قبل

فیلم تاریخی شگفت‌انگیز از «ژانگولربازی» چینی‌ها؛ ۱۱۱ سال قبل

سال 1912 میلادی، در یکی از محلات حومۀ پکن، عده‌ای آکروبات‌باز هنر خودشان را در مقابل دوربین به نمایش می‌گذارند؛ این شاید یکی از قدیمی‌ترین فیلم‌های جهان باشد که حرکات سرگرم‌کنندۀ آکروباتیک را به تصویر کشیده است.

کد خبر : ۱۵۴۱۴۲
بازدید : ۱۰۳۷

فرادید| این قطعه فیلم کوتاه را استفان پاست، عکاس فرانسوی، در سال 1912 میلادی یعنی 111 سال قبل در سفر به چین تصویربرداری کرده است. سفر پاست به چین در قالب یک پروژۀ بین‌المللی به نام «آرشیو سیاره» انجام شد؛ پروژه‌ای که هدفش ثبت و ضبط عکس‌ها و فیلم‌هایی از میراث فرهنگی در سراسر جهان بود.

به گزارش فرادید؛ در این فیلم عده‌ای از مردان جوان و ورزیدۀ چینی مشغول اجرای حرکات سرگرم‌کننده یا به قول خود فرانسوی‌ها حرکات «ژانگوله» هستند. حرکات این ژانگولرهای چینی شاید در مقایسه با حرکات آکروباتیک امروزی پیش‌پا افتاده به نظر برسد اما احتمالا در زمان و مکان خاص خودش موجب شگفتی و حیرت مردم بوده است.

البته حرکاتی که آنها انجا می‌دهند صرفا برای زیبایی و به طور تصادفی طراحی نشده‌اند بلکه اغلب حالتی نمادین و تمثیلی دارند؛ برای مثال آنطور که در توضیحات مربوط به فیلم آمده، یکی از حرکات آن‌ها نمادی از «باز شدن گل نیلوفر و تجلی بودا» است و یک حرکت دیگر در واقع بازنمایی شکل خوابیدن یک خروس است.

۲
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید