کشف گنج ۱۸۰۰ ساله کنار جسد یک زن

کشف گنج ۱۸۰۰ ساله کنار جسد یک زن

باستان شناسان در حال حفاری یک گورستان باستانی یک تابوت از دوران رومی را کشف کردند که حاوی بقایای پیکر زنی متعلق به قرن دوم میلادی بود.

کد خبر : ۱۵۵۵۲۷
بازدید : ۲۰۴۱۸

باستان‌شناسان می‌گویند، در حال حفاری یک گورستان باستانی در شمال شرقی فرانسه یک تابوت غارت نشده و باز نشده متعلق به دوران رومی را کشف کردند که متعلق به قرن دوم پس از میلاد است. آن‌ها می‌گویند که این مقبره احتمالاً بقایای یک زن از طبقات بالای اجتماع را در خود جای داده است.

این تابوت سنگی با هشت قفل آهنی بسته شده بود و محتویات آن در زیر یک درپوش سنگی ضخیم به وزن ۷۷۰ کیلوگرم پنهان شده بود. باستان‌شناسان برای مشاهده آنچه در داخل آن وجود داشت، تابوت را با استفاده از اشعه ایکس بررسی کردند و سپس یک دوربین آندوسکوپی را وارد آن کردند که اسکلت انسان و اشیای قبرهای مختلف را نشان می‌داد.

کشف گنج ۱۸۰۰ ساله کنار جسد یک زن/ عکس

اگنس بالمل، دستیار مدیر علمی و فنی INRAP گفت:«اولین بار است که مقبره‌ای را پیدا می‌کنیم که دست نخورده است. اسکلت این زن با لوازم زیبایی احاطه شده بود از جمله یک آینه کوچک، یک حلقه کهربایی و یک شانه که قرار بود او را در زندگی پس از مرگ همراهی کند.» به گفته بالمل، چنین مقبره‌ای نشان می‌دهد که این زن، که هنگام مرگ حدود ۴۰ سال سن داشته از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده‌ است.

کشف گنج ۱۸۰۰ ساله کنار جسد یک زن/ عکس

باستان‌شناسان این تابوت را در حین حفاری یک گورستان باستانی به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع در شهر ریمز در شمال شرقی فرانسه کشف کردند. در طول قرن دوم، Reims، که در آن زمان با نام Durocortorum شناخته می‌شد، یکی از بزرگترین شهرهای امپراتوری روم بود، استانی در شمال شرقی روم که شامل بخش‌هایی از فرانسه امروزی، بلژیک، آلمان، لوکزامبورگ و هلند می‌شد.

گورستان تازه کشف شده یکی از چندین گورستانی است که فراتر از استحکامات شهر و در امتداد هفت گذرگاه اصلی منتهی به دیگر کلان شهرهای رومی گالیک، از جمله لوتتیا (پاریس کنونی) و لوگدونوم (لیون امروزی) گسترش یافته است.

کشف گنج ۱۸۰۰ ساله کنار جسد یک زن/ عکس

تابوت مهر و موم شده اولین مقبره غارت نشده در نوع خود است که در یک شهر باستانی رومی کشف شده است. در منطقه اطراف آن، باستان شناسان ۲۰ بقایای انسانی دفن شده و سوزانده شده دیگر را پیدا کردند که طی چندین قرن به خاک سپرده شده بودند. این بقایا به منبع رو به رشد نمونه‌های نجات یافته از گورستان های ریمز اضافه می‌شود.

منبع: خبر آنلاین

۲۴
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید