پاهای برهنه و برکه‌های نفت؛ «کویت» 100 سال قبل چه شکلی بود؟

پاهای برهنه و برکه‌های نفت؛ «کویت» 100 سال قبل چه شکلی بود؟

در اینجا عکس‌هایی را ملاحظه می‌کنید که آرنولد هایم (Arnold Heim) زمین‌شناس سوییسی، در سال 1924 میلادی از کشور کویت ثبت کرده است.

کد خبر : ۱۵۹۲۷۷
بازدید : ۸۱۴۲

فرادید| آرنولد هایم سفرهای زیادی به نقاط مختلف جهان داشت که در طی آن‌ها علاوه بر مطالعات زمین‌شناختی، به بررسی فرهنگ‌ها و اقوام گوناگون نیز می‌پرداخت. او در سفر به سرزمین‌های عربی عکس‌های متعددی تهیه کرد که وضعیت زندگی این مردم در دوران قبل از اکتشاف و استخراج نفت را به تصویر می‌کشند.

به گزارش فرادید؛ کویت در زمانی که هایم به آنجا سفر کرد هنوز رسما به عنوان یک کشور مستقل شناخته نمی‌شد. استقلال رسمی کویت به ابتدای دهۀ 1960 میلادی برمی‌گردد اما در واقع از خیلی قبل‌تر، یعنی تقریبا از 250 سال قبل، خاندان آل صباح حاکمیت و ریاست منطقۀ کویت را به عنوان امارتی مستقل به صورت موروثی در اختیار داشته‌اند.

1

این عکس‌ها کویت را در زمانی نشان می‌دهند که اقتصادش بیش از هر چیز مبتنی بر صیادی و تجارت دریایی بود و علاوه بر مردمان ساکن در بنادر، بخشی از مردمش نیز زندگی صحرانشینی داشتند.

مردمانی که پابرهنه در شهرها و بیابان‌ها راه می‌روند و افرادی که در کنار برکه‌های طبیعی نفت ایستاده‌اند؛ این تصویری تماشایی از کشوری است که امروز با استفاده از منابع سرشار نفتی‌اش، وضعیتی کاملا متفاوت را تجربه می‌کند.

12

برکه‌ای از نفت در صحرا

8

کنسولگری آمریکا

11

9

2

4

7

10

5

۳۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید