(عکس) وقتی بنز دوباره به ایران برگشت

(عکس) وقتی بنز دوباره به ایران برگشت

هفتاد سال قبل، خودرو های بنز دوباره به خیابان‌های تهران برگشتند.

کد خبر : ۱۶۸۲۴۰
بازدید : ۳۵

نمایندگی بنز در دی ماه  هفتاد سال پیش فعالیت مجدد خود در ایران را با یک آگهی در روزنامه‌ها اعلام کرد. شرکت مریخ در سال ۱۳۳۰ توسط برادران سودآور (کاشانسکی) و با مدیرعاملی فریدون سودآور تأسیس شد که نمایندگی واردات مرسدس بنز به ایران را بر عهده داشت.

خاندان سودآور، مهاجران اهل شهر کاشان بودند که به عشق‌آباد ترکمنستان (قسمتی از شوروی سابق) مهاجرت نموده و با نام (کاشانسکی) فعالیت تجاری خود را آغاز کردند. حسینعلی کاشانسکی و پسرانش، صمد، احمد و فریدون، پس از انقلاب روسیه به ایران بازگشتند و نام خانوادگی "سودآور" را برگزیدند و به فعالیت‌های تجاری پرداختند که شرکت مریخ را نیز تاسیس کردند.

در دهه ۵۰ دفتر مرکزی این شرکت ابتدا به بلوار کشاورز و سپس به خیابان ولیعصر (عج) ابتدای اسفندیار، منتقل که با وقوع انقلاب و خارج شدن خانواده سودآور از کشور این شرکت مصادره شد.

یک روز بعد از انتشار این آگهی، خبری در روزنامه اطلاعات منتشر شد مبنی بر خرید اتوبوس‌های مرسدس بنز برای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران. آگهی شرکت مریخ در روزنامه اطلاعات ۲ دی ۱۳۳۲ و خبر استفاده از اتوبوس‌های بنز در تهران را بخوانید و عکسی از نمایندگی مرسدس بنز در ایران واقع در بلوار کشاورز را تماشا کنید.

117336_277

118005_416

منبع: اطلاعات آنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید