اخبار حوادث عصر قاجار؛ از تصادف با الاغ تا پخش شدن عکس‌های خصوصی

اخبار حوادث عصر قاجار؛ از تصادف با الاغ تا پخش شدن عکس‌های خصوصی

روزنامۀ «ایران نو» در دورۀ دوم مشروطه و پس از فتح تهران تاسیس شد. این روزنامه وابسته به حزب «عامیون» و دارای گرایشات سوسیالیستی بود. توجه خاص به مسائل مربوط به زنان یکی از ویژگی‌های این روزنامه بود.

کد خبر : ۱۷۰۲۴۰
بازدید : ۱۲۰۰

فرادید| روزنامۀ ایران نو که در دهۀ 1280 شمسی منتشر می‌شد، توجه ویژه‌ای به مسائل زنان داشت. این موضوع در مقالات مختلف و حتی در اخبار حوادث این روزنامه بازتاب داشت.

به گزارش فرادید؛ با اینحال قابل توجه است که این روزنامه در برخی از گزارش‌های خود همچنان از کلماتی مثل «ضعیفه» برای اشاره به بانوان استفاده می‌کرد.

در اینجا چند مورد از اخبار حوادث این روزنامه را که مربوط به سال 1288 شمسی هستند ملاحظه می‌کنید.

یکی از این اخبار، گزارشی کوتاه است دربارۀ برخورد زنی به نام فاطمه سلطان با یک الاغ در محدودۀ دروازه دولت.

481458861

خبر دیگر مربوط به تصمیم ادارۀ نظمیه برای برخورد با زنانی است که تا نیمه‌های شب در خیابان لاله‌زار تردد می‌کردند و طبق نوشتۀ روزنامه رفتارهای «مخل عصمت» داشتند.

481458904

خبر بعدی مربوط به دزدی از خانه‌ها در یک دورۀ آشوب و بی‌نظمی است. در جریان این دزدی‌ها برخی نگاتیوها و عکس‌های خانوادگی نیز به سرقت رفته و بعدها در جاهای مختلف به فروش رسیده بودند. طبق نوشتۀ روزنامه، ادارۀ نظمیه به عکاسی‌هایی که از این عکس‌ها کپی تهیه می‌کرده‌اند اخطار داده است.

481458901

آخرین خبر مربوط به دستگیری زنی است که تفنگ ششلول با خود حمل می‌کرده است. بعد از بازپرسی معلوم می‌شود این زن که عزیز آقا نام داشته، از ترس کسانی که او را تهدید به قتل کرده بودند اقدام به حمل سلاح کرده است.

481459127

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید