(تصاویر) سفر به عصر قاجار؛ از مرغ‌فروشی با الاغ پیر تا قلیان‌کشی زنانه در کوه

(تصاویر) سفر به عصر قاجار؛ از مرغ‌فروشی با الاغ پیر تا قلیان‌کشی زنانه در کوه

از مرغ‌فروش دوره‌گرد تهرانی و قلمکاران اصفهانی تا مسافران ماشین دودی و گشت و گذار زنان مظفرالدین شاه؛ با این عکس‌ها شما را به تماشای صحنه‌هایی از زندگی ایرانیان در دوران قاجار می‌بریم.

کد خبر : ۱۷۱۸۶۵
بازدید : ۵۰۶۹۵

فرادید| در مجموعۀ «سفر به عصر قاجار» هر بار با چند عکس باکیفیت که از آرشیوهای معتبر تهیه شده‌اند، شما را به تماشای گوشه‌هایی از زندگی مردم ایران در بیش از یک قرن قبل می‌بریم.

به گزارش فرادید؛ این عکس‌ها را می‌توان بارها و بارها تماشا کرد و هر بار چیزهای تازه‌ای در آن‌ها دید؛ از جزییات لباس‌ها و چهره‌ها گرفته تا شکل و شمایل خانه‌ها و خیابان‌ها و هر چیز دیگری که در طول این یک قرن و اندی دچار تغییرات فراوان شده است.

عکس نخست امروز مرغ‌فروش دوره‌گردی را با لباس‌های مندرس در یکی از کوچه‌های تهران نشان می‌دهد. الاغی هم که مرد مرغ‌هایش را روی آن بسته، بسیار خسته و پیر و ژولیده به نظر می‌رسد!

FS-FSA_A.4_2.12.GN.46.16

عکس دوم گروهی از کارگران یک کارگاه قلمکاری در شهر اصفهان را نشان می‌دهد که پیداست در هوای گرم و در زیر آفتاب مشغول به کار هستند.

FS-FSA_A.6_04.24.133

عکس سوم تصویری از حرکت ماشین دودی از دروازۀ خراسان به سمت شهرری است؛ در حالیکه همۀ کوپه‌های آن مملو از مسافر است و بعضی‌ها ناچار در فاصلۀ بین کوپه‌ها نشسته‌اند.

FS-FSA_A.4_2.12.GN.17.05

عکس آخر نیز تصویر جالبی از تفرج زنانۀ همسران مظفرالدین شاه در ییلاقات اطراف تهران است؛ در این عکس دو تن از همسران شاه به نام‌های مهین‌الدوله (زنی که روی تخته‌سنگ نشسته) و مهین‌السلطنه (زنی که پشت سر مهین‌الدوله ایستاده و قلیان را در دست گرفته) حضور دارند.

14354432 (1)

۱۱۸
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید