اسکلت یک زن خون آشام با داسی به دور گلو برای جلوگیری از زنده شدن در لهستان پیدا شد

اسکلت یک زن خون آشام با داسی به دور گلو برای جلوگیری از زنده شدن در لهستان پیدا شد

محققان در جریان باستان شناسی در گورستانی مربوط به قرن ۱۷ در روستان پیِن (Pien) بقایای یک اسکلت با دندانی بیرون زده و کلاهی ابریشمی بر سر را یافتند که نشان می‌دهد او از موقعیت اجتماعی بالایی برخوردار بوده است.

کد خبر : ۱۷۴۳۶۵
بازدید : ۷۱

بقایای یک خون آشام ماده که با یک داس به دور گلویش و یک انگشت پای قفل‌شده به زمین چسبانده شده بود تا زنده نشود در روستایی در لهستان پیدا شد.

محققان در جریان باستان شناسی در گورستانی مربوط به قرن ۱۷ در روستان پیِن (Pien) بقایای یک اسکلت با دندانی بیرون زده و کلاهی ابریشمی بر سر را یافتند که نشان می‌دهد او از موقعیت اجتماعی بالایی برخوردار بوده است.

61992533-11173505-The_remains_of_a_female_vampire_pinned_to_the_ground_by_a_sickle-a-52_1662127791111

پروفسور داریوش پولینسکی، سرپرست این تیم باستان شناسی گفت شکل دفن این اسکلت غیرعادی است. او می‌گوید: «از راه‌های محافظت در برابر بازگشت مردگان می‌توان به بریدن سر یا پاها، گذاشتن صورت فرد فوت‌شده رو به زمین، سوزاندن و کوبیدن آنها با سنگ اشاره کرد.»

او می‌گوید: «داس صاف گذاشته نشده بود، بلکه به گونه‌ای روی گردن قرار گرفته بود که اگر متوفی سعی کرد بلند شود، گردنش بریده یا زخمی شود.» او همچنین افزود انگشت شست قفل‌شده پای چپ احتمالا نمادی از خاتمه یک صحنه نمایش و عدم امکان بازگشت است.

Untitled-1

61992527-11173505-Researchers_also_found_the_skeletal_remains_had_a_silk_cap_on_it-a-55_1662127791127

افسانه های ثبت شده مربوط به مردگان متحرک در اروپای شرقی به قرن یازدهم بازمی‌گردد. مردم در آن زمان می‌ترسیدند که برخی از دفن‌شده‌ها در قالب هیولاهای خونخوار به روی زمین بازگشته و زنده‌ ها را به وحشت بیندازند. یافتن مکان‌هایی که در آن جمجه مرده ها با یک میله فلزی یا عصا در هم کوبیده شده غیرمعمول نیست. مردم در آن زمان معتقد بودند که این یکی از راه‌های اطمینان از این نکته بود که این مردگان، مُرده باقی می‌مانند.

در برخی از نقاط این قاره به ویژه در میان اسلاوها، اعتقاد به افسانه های خون آشام‌ ها چنان گسترده شد که به وحشت عمومی و حتی اعدام افرادی که تصور می‌شد خون آشام باشند منجر شد. افرادی که به‌طور نابهنگام -ازجمله خودکشی- می‌مردند اغلب مظنون به خون آشام بودن بودند و بدن‌هایشان مثله می‌شد تا از برخاستنشان از گور پس از مرگ جلوگیری شود.

61992529-11173505-The_remains_of_a_female_vampire_pinned_to_the_ground_by_a_sickle-a-51_1662127791109

در سال ۲۰۱۵ باستان شناسان در روستای دروسکو (Drewsko)، ۲۰۰ کیلومتر دورتر از پیِن پنج اسکلت را یافتند که به روشی مشابه در یک گورستان ۴۰۰ ساله مدفون شده بودند.

بر گلوی یک مرد بالغ بین ۳۵ تا ۴۴ ساله و یک زن حدود ۳۵ تا ۳۹ ساله داس‌هایی فشار داده شده بود. زن مسن‌تری که به نظر می‌رسید هنگام مرگ ۵۰ تا ۶۰ سال سن داشت با داسی روی باسنش و همچنین سنگ متوسطی در گلویش پیدا شد. دو قبر دیگر متعلق به زنی ۳۰ تا ۳۹ ساله و دختر جوانی که به نظر می‌رسید تنها ۱۴ تا ۱۹ سال سن داشت نیز با داسی بر گلوی اسکلتشان یافت شدند.

61992537-11173505-Researchers_discovered_the_remains_during_archaeological_work_at-a-53_1662127791112-941x1024

محققان در زمان کشف این اسکلت‌ها گفته بودند قرار گرفتن داس بر گلوی مُرده‌ها علاوه بر تلاش برای زنده نشدن مُرده‌ ها می‌تواند نشانه‌ای از تلاش برای محافظت اجساد در برابر نیروهای شیطانی نیز باشد. زیرا بر اساس روایت‌ های عامیانه، داس از زنان باردار، کودکان و مردگان در برابر ارواح شیطانی محافظت می‌کرد.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید