(ویدئو) عجیب‌ترین جابجایی قرن، آن‌هم حدود ۱۰۰ سال قبل؛ چطور ایندیانا بل با کارکنان‌اش جابجا شد

(ویدئو) عجیب‌ترین جابجایی قرن، آن‌هم حدود ۱۰۰ سال قبل؛ چطور ایندیانا بل با کارکنان‌اش جابجا شد

غیر ممکن ممکن شد. ساختمان را کمتر از یک سانتی‌متر بلند کردند و با این غلطک‌ها با سرعت 38 سانتی‌متر در ساعت حرکت دادند.

کد خبر : ۱۷۵۷۳۶
بازدید : ۷۲

اگر یک شرکت 8 طبقه داشته باشید و بخواهید فضای کسب و کارتان را بزرگتر کنید، قاعدتاً تنها کاری که به ذهنتان خطور هم نمی‌کند این است که ساختمان را بلند کنید، 90 درجه بچرخانید و در جای قبلی یک ساختمان جدید برای کارتان بسازید. اما این دقیقاً تصمیمی بود که مدیران شرکت ایندیانابل در سال 1930 گرفتند.

گزارش را اینجا ببینید

کار این شرکت ارائه‌ی خدمات تلفنی در شهر ایندیانا در ایالات متحده بود. ارتباط بخش بزرگی از شهر به این ایندیانابل وابسته بود و نباید حتی یک لحظه متوقف می‌شد.

مدیران راه‌های زیادی را بررسی کردند اما تنها راهی که ارتباطات حتی برای یک لحظه متوقف نمی‌شد، چرخاندن ساختمان بود. چرخاندن ساختمانی با 600 کارمند در حال کار و با 11 تن وزن، شبیه به یک دیوانگی بود، اما مدیر تصمیم به ریسک کردن گرفته بود.

 مهرماه سال 1309 شمسی یا همان اکتبر 1930 کار شروع شد. اول همه‌ی کابل‌ها و لوله‌ها را بلندتر و منعطف‌تر کردند. باید مطمئن می‌شدند که برق، آب، گاز و کیت‌های الکتریکی در طول جابجایی از کار نخواهند افتاد.

از آنجا که عملیات جابجایی در زیرزمین ساختمان اتفاق می‌افتاد، ورودی آسانسور به زیرزمین را مسدود کردند و آسانسور در طبقات دیگر در مدت جابجایی به کارش ادامه داد.

ساختمان را کمتر از یک سانتی‌متر بلند کردند و با غلطک‌ها با سرعت 38 سانتی‌متر در ساعت حرکت دادند. این راهروی متحرک که در تصویر مشخص است را هم قرار دادند که همراه ساختمان جابجا می‌شد و ورود و خروج را در هر ساعتی از شبانه‌روز ممکن می‌کرد.

غیر ممکن ممکن شد. آنقدر تمیز که حتی کارمندانی که در داخل ساختمان مشغول کار بودند گفتند اصلاً متوجه حرکت نمی‌شدند. کار 32 روز طول کشید و در 23 آبان 1309 یکی از شاهکارترین جابجایی‌های جهان انجام شد.

منبع: عصر ایران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید