(تصاویر) سفر به عصر قاجار؛ از حال و هوای کاروانسرا تا شازده‌کوچولوی قدّاره‌کش!

(تصاویر) سفر به عصر قاجار؛ از حال و هوای کاروانسرا تا شازده‌کوچولوی قدّاره‌کش!

از چشم‌انداز یک زمین کشاورزی و کشاورزان مشغول کار تا شازدۀ خردسال قجری که با قداره در صحنه‌ای خشن ایستاده است! با این عکس‌ها شما را به تماشای صحنه‌هایی از زندگی مردم ایران در عصر قاجار می‌بریم.

کد خبر : ۱۸۱۶۷۰
بازدید : ۱۱۸۴۹

فرادید| این عکس‌ها را می‌توان بارها و بارها تماشا کرد و هر بار چیزهای تازه‌ای در آن‌ها دید؛ از جزییات لباس‌ها و چهره‌ها گرفته تا شکل و شمایل خانه‌ها و خیابان‌ها و هر چیز دیگری که در طول این یک قرن و اندی دچار تغییرات فراوان شده است.

به گزارش فرادید؛ عکس نخست امروز تصویری خاص و نوستالژیک از یک زمین کشاورزی است؛ کشاورزان در حال شخم زدن زمین و کاشت بذر هستند؛ همه چیز در این تصویر کاملا اصیل و «سنتی» است؛ از گاوهای شخم‌زن و خیش‌های چوبی تا لباس‌ها و سیمای کشاورزان.

FS-FSA_A.4_2.12.GN.46.06

عکس دوم حال و هوای محیط بیرونی یک کاروانسرا را در عهد قاجار نشان می‌دهد؛ امروز کاروانسراها به چیزی شبیه موزه تبدیل شده‌اند و کارکردی واقعی ندارند. اما این عکس آخرین سال‌های رونق واقعی یک کاروانسرا را نشان می‌دهد؛ در محیطی سرسبز و با مسافرانی پرتعداد که از دور به دوربین عکاس خیره شده‌اند.

FS-FSA_A.4_2.12.GN.32.01

عکس آخر هم تکان‌دهنده و تلخ است و هم جالب توجه و عجیب: از یک طرف سلاخی حیواناتی که برخی از آن‌ها در دهه‌های بعد در ایران رو به انقراض رفتند باعث تاسف است. و از طرف دیگر ژست شاهزادۀ خردسال قجری جالب توجه است که با قداره در میان حیوانات سلاخی‌شده ایستاده است. 

FS-FSA_A.4_2.12.GN.43.07

۲۵
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید