(عکس) کشف شگفت‌انگیز؛ راز نگهداری اجساد در ماقبل تاریخ برملا شد!

(عکس) کشف شگفت‌انگیز؛ راز نگهداری اجساد در ماقبل تاریخ برملا شد!

باستان شناسان فاش کردند یک سازه مرموز که احتمالا به هزاران سال قبل از عصر برنز باز می گردد، در یک پارک ملی انگلیس کشف شده است.

کد خبر : ۱۹۰۷۰۶
بازدید : ۹۲

باستان شناسان اتاق تدفین عصر برنز را کشف کردند و به این ترتیب اسرار این مکان ماقبل تاریخ که به پمپئی تشبیه شده است فاش شد.

به گفته کارشناسان به نظر می رسد این سازه یک سیست باشد؛ یعنی جعبه سنگی تابوت مانند یا اتاق دفتی که برای نگهداری اجساد مردگان در دوران ماقبل تاریخ استفاده می شده است.

199

نمایی از زندگی ساکنان عصر برنز

اخبار محلی Radio Exe گزارش داد که دو سال پیش در پارک ملی دارتمور، منطقه ای مرتفع واقع در شهرستان دوون، جنوب غربی انگلستان مشاهده شد.

این سازه که به نظر می رسد حدود ۴۰۰۰ سال قدمت داشته باشد، به علت تاثیرات فرسایش بر زغال سنگ نارس که در آن قرار دارد، قابل مشاهده شد.

به گفته باستان شناسان، نادر بودن سیست‌هایی مانند اینها در بریتانیای عصر برنز (حدود ۲۳۰۰ تا ۸۰۰ قبل از میلاد) به این معنی است که یافته‌های دارت‌مور می‌تواند قابل توجه باشد. همچنین می‌تواند بینشی از زندگی ساکنان دوون در این دوره ارائه دهد.

200

کشف مکانی خاص
 

به گزارش رادیو اکسه، لی بری، باستان شناس، در جلسه اداره پارک ملی دارتمور می گوید : ما پتانسیل بالایی برای آن داریم که این مکانی کاملا خاص باشد.

البته تحقیقات بیشتری برای تعیین ماهیت واقعی این کشف و همچنین اینکه کشف احتمالی حاوی چه چیزی است، مورد نیاز است. این واقعیت که زغال سنگ نارس اطراف این یافته غرق آب است به این معنی است که هر گونه مصنوعات یا لباسی در داخل آن ممکن است همچنان محفوظ باقی بماند.

البته این امر چالش برانگیز و پرهزینه خواهد بود زیرا ساختار آن می تواند بیش از ۶۰۰ پوند وزن داشته باشد. علاوه بر این، این سایت دور از هر جاده ای قرار دارد، بنابراین ممکن است برای انتقال آن به یک هلی کوپتر نیاز باشد.

پاملا وودز، رئیس پارک نیز در این جلسه می گوید : این موضوع خیلی هیجان انگیز است و ما هم علاقه مندیم بیشتر در مورد آن بدانیم.

محل دفن یک زن جوان

یکی از سخنگویان پارک ملی دارتمور نیز به نیوزویک گفت که مکان دقیق این سایت به دلیل ماهیت بسیار حساس پروژه و خطر دست کاری سایت، قبل از بررسی مناسب مشخص نشده است.

این کشف می تواند به اندازه یک سیست مهم باشد که در منطقه دیگری از پارک ملی در دهه ۱۹۹۰ پیدا شد و از کنار تپه ای از زغال سنگ نارس در حال فرسایش بیرون آمد.

این مکان که به عنوان سیست تپه وایت هورس شناخته می شود. در نهایت نیز مشخص شد که محل دفن یک زن جوان است که حدود سال ۱۷۰۰ قبل از میلاد درگذشته است.

منبع: همشهری

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید