(تصاویر) سفر به عصر قاجار؛ از جماعت دلقک‌ها تا برف سنگین تهران

(تصاویر) سفر به عصر قاجار؛ از جماعت دلقک‌ها تا برف سنگین تهران

از عکس یادگاری فقیرالقامه‌های طویل‌الجامه تا ژست ناصرالدین شاه در ساحل دریای خزر و روز برفی شمس‌العماره؛ با این عکس‌ها شما را به تماشای صحنه‌هایی از زندگی در ایران دوران قاجار می‌بریم.

کد خبر : ۱۹۲۴۶۳
بازدید : ۱۳۹۳۶

فرادید| این عکس‌ها را می‌توان بارها و بارها تماشا کرد و هر بار چیزهای تازه‌ای در آن‌ها دید؛ از جزییات لباس‌ها و چهره‌ها گرفته تا هر چیز دیگری که در طول این یک قرن و اندی دچار تغییرات فراوان شده است.

به گزارش فرادید؛ عکس نخست گروهی از «مقلدان» یا بازیگران نمایش‌های طنز را نشان می‌دهد. در آرشیو مربوطه، این عبارت در زیر عکس نوشته شده است: «جماعت مقلدان و فقیرالقامه‌های طویل‌الجامه» که منظور از آن افراد قدکوتاهی هستند که جامه‌های نسبتا بلند پوشیده‌اند و در ردیف جلو ایستاده‌اند.

1

عکس دوم در سفر ناصرالدین‌شاه به گیلان و در لب دریا گرفته شده است؛ شاه در کالسکۀ مخصوص خود نشسته و یکی از مستخدمین چتر آفتابگیر را بالای سر او نگه داشته است. در آرشیو مربوطه در توضیح عکس نوشته شده: «ناهارگاه همایونی در لب دریا».

2

عکس آخر را ابراهیم صنیع السلطنه از منظرۀ برفی حیاط کاخ گلستان گرفته و در زیر آن نوشته است: «در عمارت گلستان در فصل زمستان حین انقلاب هوا و باریدن برف، حسب‌الامر اعلیحضرت قدر قدرت اقدس شهریاری عکس برداشته شد».

5

۴۶
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید