کشف گونه جدیدی از خزنده پرنده‌های ماقبل تاریخ؛ ترسناک با بال‌هایی به بزرگی زرافه

کشف گونه جدیدی از خزنده پرنده‌های ماقبل تاریخ؛ ترسناک با بال‌هایی به بزرگی زرافه

پترو سارها - که اغلب پتروداکتیل نامیده می‌شوند - گروهی از خزندگان پرنده مانند بودند که در طول تریاس پسین تا پایان دوره کرتاسه در زمین زندگی می‌کردند.

کد خبر : ۱۹۳۳۹۲
بازدید : ۱۶۵

گونه جدیدی از پتروسور - خزنده غول‌پیکر، پرواز و گوشت‌خوار - در مناطق دورافتاده استرالیا کشف شده است.

SKY HIGHها از اجداد اولیه پرندگانی که امروزه می‌شناسیم؛ یعنی آرکئوپتریکس، اجداد اولیه پرندگانی که امروزه می‌شناسیم، متمایز هستند. آنها قبل از اینکه چندین میلیون سال به رژیم غذایی گوشت و ماهی روی‌آورند از حشرات تغذیه می‌کردند.

100

آرکئوپتریکس ها

نیاپرنده، دیرینه‌مرغ یا آرکئوپتریکس (Archaeopteryx) دایناسوری گوشت‌خوارر از دوره ژوراسیک است. این دایناسور از نیاکان پرندگان به شمار می‌رود که حدود ۱۵۰ تا ۱۵۵ میلیون سال قبل در دوره ژوراسیک در مجمع‌الجزایری در دریای گرمسیری کم‌عمق در جنوب آلمان زمانی که اروپا خیلی نزدیک به استوا بوده‌، زندگی می‌کرده ‌است.
اندازه و شکل آرکئوپتریکس مثل زاغی اروپایی است که می‌توانسته تا ۵/. متر در طول رشد کند. باوجوداینکه آن‌ها کوچک هستند بال‌های وسیع و توانایی برای پرواز داشتند.

بقایای فسیل‌ خزنده

کوین پترسون که علاقه زیادی به دیرینه‌شناسی دارد، استخوان‌های فسیل‌ یک خزنده را در سال ۲۰۲۱ هنگام شکار طلا پیدا کرد؛ بقایای فسیل‌شده یک جانور خزنده «وحشتناک» با طول بال‌های ۱۵ فوتی که تقریباً به‌اندازه قد یک زرافه است.

به گزارش سایت the-sun این‌گونه به‌عنوان Haliskia peterseni، یک جنس و گونه جدید از پترو سارهای anhanguerian طبقه‌بندی‌شده است.

شکارچی ترسناک

ادل پنتلند از دانشکده علوم زمین و سیاره‌شناسی کرتین که تیم تحقیقاتی را رهبری می‌کرد، در بیانیه‌ای گفت: هالیسکیا با طول بال‌های تقریباً ۱۵ فوت، حدود ۱۰۰ میلیون سال پیش؛ زمانی که بخش‌های مرکزی غرب کوئینزلند زیر آب بود، یک شکاچی ترسناک به شمار می‌آمد.

101

گونه ناشناخته‌ای از پتروسارها

Anhanguerianها نیز ساکن مناطقی هستند که ما اکنون آن را برزیل، انگلستان، مراکش، چین، اسپانیا و ایالات متحده می‌نامیم.
کشف گونه ناشناخته‌ای از پتروسارها که ۱۰۰ میلیون سال پیش رشد کرده بود، پترسون را که متصدی موزه کرونوساروس کورنر در ریچموند استرالیاست، هیجان زده کرده است.

پترسون می گوید: فسیل دیگری را بررسی می‌کردم و به سمت ماشین برمی‌گشتم که متوجه شدم استخوان‌های دیگری هم از زمین بیرون زده بودند. این کشف یک خبر هیجان انگیز در حوزه علم، آموزش و گردشگری منطقه ای به حساب می آید .

او از اینکه توانسته یک‌گونه جدیدی را کشف کند، هیجان‌زده است، چون اشتیاق پترسون در کمک به شکل بخشیدن به دانش مدرن از گونه‌های ماقبل تاریخ به‌حساب می‌آید.

منبع: همشهری
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید