یک دستور غذایی خاص برای کسانی که تن ماهی دوست دارند

یک دستور غذایی خاص برای کسانی که تن ماهی دوست دارند

وقتی زمان برایمان اهمیت ویژه‌ای داشته باشد، هم می‌توان ماکارونی را بدون دم کردن پخت و هم به جای سس گوشت از تن ماهی استفاده کرد. این یعنی آخر سرعت.

کد خبر : ۱۳۱۹۲۴
بازدید : ۴۶۴

وقتی قرار است یک غذای سریع و راحت آماده کنیم اولین چیزی که به ذهنمان می‌رسد، یکی از انواع ماکارونی‌هاست.

حالا وقتی زمان برایمان اهمیت ویژه‌ای داشته باشد، هم می‌توان ماکارونی را بدون دم کردن پخت و هم به جای سس گوشت از تن ماهی استفاده کرد. این یعنی آخر سرعت.

مواد لازم برای ۴ نفر:

۶۰  گرم کره یا مارگارین

یک ق  س  روغن زیتون

یک عددپیاز (خرد شود)

یک حبه سیر (خرد شود)

۱۵۰ گرم قارچ (حلقه حلقه خرد شود)

یک پیمانه خامه

۴۵۰ گرم تن ماهی(بدون روغن)

یک ق س آب لیموترش

یک ق  س جعفری تازه خرد شده

۵۰۰ گرم ماکارونی پروانه‌ای 

۱. کره یا مارگارین را در تابه بزرگی بریزید و روی شعله اجاق گاز قرار دهید تا آب شود. سپس پیاز و سیر را به آن اضافه کنید و کمی حرارت دهید تا پیاز نرم شود.

قارچ را هم به این مخلوط اضافه کرده و دو دقیقه حرارت دهید. خامه را به مواد بیفزایید و به محض اینکه آثاری از جوشیدن ظاهر شد، حرارت را خیلی کم کنید و مدام مواد را هم بزنید تا مایه غلیظ شود.

۲. تن ماهی را در ظرفی بریزید و با چنگال خرد کنید. سپس همراه با آب لیموترش و جعفری خرد شده، مخلوط خامه را اضافه کرده و با نمک و فلفل طعم‌دار کنید. در ضمن مواد را کمی حرارت دهید. به این ترتیب سس ماکارونی آماده است.

۳. تا زمانی که سس آماده شود، در قابلمه مناسبی آب را جوش آورده و ماکارونی‌های پروانه‌ای را همراه با کمی نمک و روغن مایع بپزید و آبکش کنید. حالا فقط کافی است ماکارونی آبکش شده را در دیس بکشید و سس را روی آن بریزید و نوش‌جان کنید.

فوت وفن

تن ماهی را قبل از بازکردن مدت یک‌ربع تا بیست دقیقه در آب بجوشانید.

منبع: همشهری

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید