جای سطل زباله در آشپزخانه کجاست؟

جای سطل زباله در آشپزخانه کجاست؟

با توجه به فضای آشپزخانه می‌توان از سطل زباله‌های متنوعی برای آشپزخانه استفاده کرد که در ادامه به چند مورد از آن اشاره می‌کنیم.

کد خبر : ۱۳۴۴۷۷
بازدید : ۵۶

سطل زباله آشپزخانه جزو آن دسته از وسایلی است که حذف آن تقریبا غیر ممکن است. اما از سوی دیگر وجود آن در محیط آشپزخانه می‌تواند باعث شلختگی شود و بوی نامطبوعی در فضا پخش کند؛ برای حل این مشکل انواع مختلفی سطل زباله طراحی شده که در ادامه این مطلب ما به آن می‌پردازیم.

بالکن آشپزخانه یک محیط نسبتا محدود و دور از دید است و زباله های شما مشخص نیستند؛ پس می توانید به سادگی دو یا سه سطل را بسته به فضایی که دارید در بالکن قرار دهید و امکان تفکیک زباله ها را نیز داشته باشید.

چرا نباید سطل زباله آشپزخانه را زیر سینک بگذاریم؟

بسیاری از ما برای قرار دادن سطل زباله در آشپزخانه، کابینت زیر سینک ظرفشویی را انتخاب می‌کنیم؛ اما به دو دلیل می‌توان گفت بدترین جای سطل زباله در آشپزخانه ، همین کابینت است:

بهترین-جای-سطل-زباله(2)

ایجاد بوی نامطبوع

یکی از معایب قرار دادن سطل زباله زیر سینک، ایجاد بوی نامطبوع در آشپزخانه شود. با توجه به اینکه کابینت زیر سینک ممکن است به کابینت‌های مواد غذایی نزدیک باشد، ایجاد بوی نامطبوع می‌تواند به مواد غذایی نیز نفوذ کند.

آلودگی و عفونت

در صورتی که سطل زباله زیر سینک قرار داشته باشد، احتمال دسترسی حشرات و حیوانات کوچک به زباله‌ها افزایش می‌یابد و این می‌تواند به نفوذ عفونت و بیماری‌های مرتبط منجر شود.

انواع سطل زباله آشپزخانه

با همه این موارد اگر دوست ندارید که سطل زباله در معرض دید و خارج از کابینت باشد؛ مدل‌های مختلف سطل آشغال برای آشپزخانه طراحی شده که با استفاده از آن‌ها علاوه بر تمیزی محیط به حفظ سلامتی خود نیز کمک کرده‌اید: برخی از این مدل‌ها عبارتند از:

بهترین-جای-سطل-زباله(5)

سبد ریلی داخل بهترین مدل سطل زباله آشپزخانه

سبد ریلی جدیدترین سطل زباله آشپزخانه است که به شکل یک ریل یا قاب در کابینت نصب می‌شود و سبد زباله در آن قرار می‌گیرد. استفاده از این سبدها به شما اجازه می‌دهد تا به راحتی و با استفاده از کشو، زباله را دور بیندازید. از دیگر مزایای استفاده از این مدل سطل زباله عبارتند از:

با قرار دادن سبد ریلی زباله در کابینت یا درپوش کشویی، می‌توانید فضای بیشتری را برای آشپزخانه خود در اختیار داشته باشید، زیرا سطل زباله درون کابینت قرار می‌گیرد و فضای زیادی را اشغال نمی‌کند و به شما این امکان می‌دهد تا زباله‌ها را به طور منظم و آراسته داخل کابینت آشپزخانه قرار دهید.

کابینت چرخ‌دار آشپزخانه

اگر فضای محدودی در آشپزخانه دارید می‌توانید با طراحی یک میز چرخ‌دار و نصب یک سطل زباله آشپزخانه پلاستیکی داخل آن، محیطی را فراهم کنید تا بتوانید حین انجام کار و تهیه غذا به راحتی به سطل زباله آشپزخانه دسترسی داشته باشید.

سطل زباله آشپزخانه قابل نصب روی درب کابینت

اگر فضای کابینت شما محدود است می‌توانید از سطل زباله آشپزخانه جدید که روی درب کابینت نصب می‌شود استفاده کنید؛ این مدل سطل زباله‌ها می‌تواند فضای بیشتری در اختیار شما قرار دهد و در کنار آن ظاهر مرتب آشپزخانه را حفظ می‌کند. با توجه به اینکه این مدل سطل‌های زباله فضای کمی دارند؛ بنابراین باعث تجمع زباله و ایجاد بوی نامطبوع در محیط نمی‌شود.

منبع : ایلنا

 

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید