3 نکته و ترفند کاربردی برای برق انداختن خانه

3 نکته و ترفند کاربردی برای برق انداختن خانه

برای اینکه همیشه خانه‌ای تمیز و مرتب داشته باشید، دانستن برخی نکات مهم و کاربردی خانه‌داری اهمیت دارد که در این مطلب به شرح چند نکته پرداخته‌ایم.

کد خبر : ۱۳۴۷۷۹
بازدید : ۳۱۰

فرادید| یکی از مواردی که همیشه کدبانوهای خانه به آن علاقه دارند، برق زدن تمام وسایل آشپزخانه بدون هیچ‌گونه جرم و لکه است. برای این کار معمولا از جرم گیرها، مایع سفید کننده و انواع پاک کننده‌های شیمیایی استفاده می‌شود که در بازار موجودند و البته بعضی از آن‌ها نتایج چندان رضایت بخشی هم ندارند.

به گزارش فرادید، در این مطلب می‌خواهیم شما را با روش‌های طبیعی برای تمیز کردن خانه و لوازم آشپزخانه آشنا کنیم که می‌توانید آن‌ها را با روشی بسیار آسان و با موادی در دسترس در منزل تهیه کنید و از تمیزی و درخشانی آشپزخانه‌تان نهایت لذت را ببرید؛ پس در ادامه با ما همراه باشید.

1ـ تمیز کردن ظروف مسی

امروزه استفاده از ظروف مسی بسیار رایج شده است و بسیاری از خانم‌ها علاوه بر پخت و پز از این ظروف برای تزیین و دکور آشپزخانه نیز استفاده می‌کنند.

اما ظروف مسی بعد از مدتی تیره می‌شوند و رنگشان کدر و سیاه می‌شود. راه‌های زیادی برای تمیز کردن ظروف مسی وجود دارد؛ اما ما می‌خواهیم یک راه آسان را به شما آموزش بدهیم. برای تمیز کردن ظرف مسی ابتدا دو تا سه قاشق غذاخوری آبلیمو را داخل یک کاسه بریزید؛ سپس یک تا دو قاشق غذاخوری به آن نمک بزنید و مواد را خوب با هم مخلوط کنید. حالا اسکاچ را داخل این ترکیب خیس کنید و روی ظروف مسی بکشید تا زمانی که ظرف براق و تمیز شود.

2ـ برق انداختن شیشه و آیینه با چای

اگر چای مانده داخل قوری دارید، آن را دور نریزید و مطمئن باشید که چای سرد برای تمیزکاری و درخشندگی معجزه می‌کند. چای را صاف کنید. حالا داخل شیشه اسپری یا آبپاش بریزید و روی شیشه یا آیینه اسپری کنید؛ سپس با دستمال تمیز روی شیشه یا آیینه را خوب پاک کنید. خواهید دید که تمامی لکه‌ها از بین می‌روند و سطح شیشه و آیینه شفاف و تمیز می‌شود.

3ـ برق انداختن کاشی‌ها

معمولا کاشی‌های آشپزخانه به خصوص کاشی‌هایی که در اطراف گاز قرار دارند، خیلی زود چرب می‌شوند و رنگشان تیره می‌شود. خانم‌ها برای تمیز کردن کاشی‌ها معمولا از انواع مواد شوینده استفاده می‌کنند که همیشه هم نتیجه مطلوبی ندارد.

در این مطلب می‌خواهیم یک محلول دست‌ساز را به شما آموزش بدهیم که برای تمیز کردن کاشی‌های آشپزخانه بسیار عالی و کاربردی است.

برای تهیه این محلول به ازای هر 1 فنجان آب، 1 قاشق مرباخوری مایع ظرفشویی، 1 قاشق مرباخوری جوش شیرین و 1 قاشق مرباخوری سرکه سفید اضافه کنید و داخل یک شیشه اسپری بریزید.

شیشه را خوب تکان بدهید تا مواد با هم مخلوط شوند؛ سپس از محلول به دست آمده روی کاشی اسپری کنید و با دستمال تمیز کاشی‌ها را خوب پاک کنید. حالا می‌بینید که کاشی‌های شما برق می‌زند!

۲
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید