چند روش موثر برای از بین بردن غبغب

چند روش موثر برای از بین بردن غبغب

سرتان را عقب ببرید و به سقف نگاه کنید. بعد فک پایینی خود را به جلو فشار دهید تا زیر چانه کشش را احساس کنید. در ادامه کشش را حفظ کنید و تا ۱۰ بشمارید. فک خود را شل کنید و سر را پایین بیاورید. این چرخه را تکرار کنید.

کد خبر : ۱۳۹۲۹۲
بازدید : ۹۴

غبغب، چربی آویزان زیر گردن است که در بسیاری از موارد صورت خوشی ندارد و با یک سری کارهای ساده می‌توان رفعش کرد در گذشته‌ای نه‌چندان دور داشتن غبغب نشانه جدیت، قدرت، ثروت و قاطعیت بود و حتی خیلی‌ها سعی می‌کردند با ژست‌های مختلف طوری به‌نظر برسند که انگار غبغب دارند.

اما این‌روزها غبغب داشتن چندان جذاب نیست و حتی خیلی‌ها از داشتنش ناراحت اند. افزایش وزن، ژنتیک و بالا رفتن سن می‌تواند از دلایل اصلی شکل‌گیری غبغب باشد. این تجمع چربی و در مواردی آویزان شدن پوست در ناحیه گردن می‌تواند روی ظاهر شما تاثیر بگذارد.

هرچند درمان‌های مختلفی از جمله روش‌های تهاجمی برای درمان غبغب داریم اما مثل همیشه پیشنهاد ما این است که روش‌های بی‌عارضه، کم هزینه و ساده خانگی را امتحان کنید و درباره ظاهرتان خیلی سخت نگیرید. در ادامه چند روش برای کاهش یا پیشگیری از غبغب را مرور می‌کنیم، با ذکر این توضیح که اثرگذاری هرکدام از این روش‌ها در افراد مختلف متفاوت است و مشورت با یک متخصص بهترین راه حل است.

بالا بردن سر و بیرون دادن چانه

سرتان را عقب ببرید و به سقف نگاه کنید. بعد فک پایینی خود را به جلو فشار دهید تا زیر چانه کشش را احساس کنید. در ادامه کشش را حفظ کنید و تا ۱۰ بشمارید. فک خود را شل کنید و سر را پایین بیاورید. این چرخه را تکرار کنید.

تمرین چانه با توپ

یک توپ کوچک با قطر کم‌وبیش ۲۵ سانتی‌متر را زیر چانه خود بگذارید. چانه را روی توپ فشار دهید و بعد رها کنید. این چرخه را تکرار کنید و در روز چندین بار این کار را انجام دهید.

بالا بردن سر و غنچه کردن لب‌ها

سر خود را عقب ببرید و به سقف نگاه کنید. لب‌های خود را غنچه کنید تا ناحیه‌ زیر چانه کشیده شود. لب‌های خود را شل کنید و سرتان را پایین بیاورید. این چرخه را تکرار کنید.

کشش گردن

سر خود را به عقب ببرید و به سقف نگاه کنید. زبان خود را به سقف دهان فشار دهید و کشش گردن را احساس کنید. این کشش را برای ۵ تا ۱۰ ثانیه حفظ و بعد رها کنید. این چرخه را تکرار کنید.

از بین بردن غبغب با تغییر سبک زندگی

یکی از دلایل اصلی غبغب می‌تواند افزایش وزن باشد، به همین دلیل شما با مدیریت وزن خود می‌توانید جلوی شکل‌گیری غبغب را بگیرید. برای این کار باید رژیم غذایی مناسب داشته باشید و همچنین ورزش کنید. در ادامه نکات مهمی را برای دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم و مقوی می‌بینید.

1) در روز میوه و سبزی‌های بیشتری بخورید. 2) به جای غلات تصفیه‌شده از غلات کامل و سبوس‌دار استفاده کنید. 3) از مصرف غذاهای فراوری‌شده خودداری کنید. 4) پروتئین باکیفیت و کم‌چرب مانند مرغ و ماهی بخورید. 5) از چربی‌های سالم مانند روغن زیتون، آووکادو و آجیل‌ها در رژیم غذایی خود استفاده کنید. 6) لبنیات کم‌چرب بخورید. 7) از میزان کالری مورد نیاز خود در روز فراتر نروید و پرخوری نکنید.

هوازی کار کنید

جدا از رژیم غذایی، برای کاهش و مدیریت وزن باید ورزش کنید. بهترین کار این است که در هفته چند جلسه تمرین‌های قدرتی انجام دهید و روزهایی را هم برای تمرین‌های هوازی در نظر بگیرید. با این کار می‌توانید به‌آسانی ماهیچه بسازید، چربی بسوزانید، وزن خود را مدیریت و سلامتی‌تان را هم حفظ کنید. هرچه بهتر بتوانید وزن خود را مدیریت کنید و جلوی افزایش وزن را بگیرید، بهتر می‌توانید غبغب خود را از بین ببرید و ظاهر سالم و زیباتری داشته باشید.

این نکات را در نظر داشته باشید

نکته کلیدی برای رهایی از غبغب این است که شکیبا باشید و به برنامه‌ خود پایبند بمانید. بیشتر راهکارهای طبیعی یک شبه جواب نمی‌دهند و به زمان نیاز دارند. در هر صورت هدف اصلی شما باید حفظ سلامتی در درازمدت باشد. این یعنی هدف‌های بزرگ تری برای خود تعیین کنید و برنامه‌ریزی بلندمدت داشته باشید زیرا ورزش و رژیم غذایی نه‌تنها غبغب را درمان می‌کنند بلکه برای پیشگیری از مشکلات و بیماری‌های دیگر هم مفید هستند.

منبع: خراسان

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید