خوردن این میوه‌ها استخوان‌های بدن را محکم می‌کنند!

آب پرتقال غنی شده با ویتامین D می‌تواند نیاز روزانه بدن به این ماده را تامین کند اما بهترین منبع ویتامین D بیرون خانه‌ی شما است.

کد خبر : ۱۳۹۴۲۴
بازدید : ۱۰۱۶

وقتی به تغذیه‌ی استخوان‌های سالم در بدن فکر می‌کنیم، به ذهنمان شیر و سایر محصولات لبنی فکر می‌رسد. غافل از اینکه میوه‌ها و سبزیجات می‌توانند بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدنمان را برای ساخت و حفظ توده استخوانی فراهم کنند. علاوه بر مواد معدنی کمیاب، میوه‌ها و سبزیجات حاوی منیزیم، ویتامین K و کلسیم هستند. این مواد مغذی را با ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در تشعشعات آفتاب بودن عادت روزانه خود قرار دهید تا استخوان‌های قوی و مستحکم داشته باشید.

اکثر آمریکایی‌ها به ویژه آن‌هایی که در آب و هوای سردتر زندگی می‌کنند، سطح ویتامین D خونشان بسیار کمتر از ۵۰ تا ۶۴ نانوگرم در میلی لیتر است که برای سلامتی مطلوب در نظر گرفته می‌شود. 

قارچ‌ها تنها منبع گیاهی ویتامین D هستند. اما آن‌ها منبع ویتامین D۲ هستند نه ویتامین D۳ که بدن ما به طور طبیعی تولید می‌کند.

از آنجایی که ویتامین D یک عنصر حیاتی برای سلامت استخوان است، لازم است به سایر منابع غذایی حاوی این ویتامین اشاره کرد. 

ویتامین D مانند آب پرتقال منبع خوبی از ویتامین D هستند. آب پرتقال غنی شده با ویتامین D می‌تواند نیاز روزانه بدن به این ماده را تامین کند اما بهترین منبع ویتامین D بیرون خانه‌ی شما است.

منبع:

۳
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید