آشنایی با غذاهای روزمره ما که حاوی شکر مخفی هستند!

آشنایی با غذاهای روزمره ما که حاوی شکر مخفی هستند!

بسیاری از ما تلاش می کنیم مصرف قند و شکر را در رژیم غذایی خود کاهش دهیم اما از آنجایی که اکثر مردم واقعا ۱۷ قاشق چای خوری شکر را به طور مستقیم مصرف نمی کنند، ممکن است تصور به وجود آید که این عدد واقعا چگونه به دست آمده است.

کد خبر : ۱۴۲۷۵۲
بازدید : ۶۰

تقریبا همه متخصصان تغذیه و سلامت روی این مساله توافق دارند که شکر نباید بخش بزرگی از رژیم غذایی ما باشد. در این شرایط آمریکایی ها به طور متوسط، ۱۷ قاشق چای خوری شکر در روز مصرف می کنند که تقریباً سه برابر حد مجاز توصیه شده است.

بسیاری از ما تلاش می کنیم مصرف قند و شکر را در رژیم غذایی خود کاهش دهیم اما از آنجایی که اکثر مردم واقعا ۱۷ قاشق چای خوری شکر را به طور مستقیم مصرف نمی کنند، ممکن است تصور به وجود آید که این عدد واقعا چگونه به دست آمده است.

پاسخ این پرسش بسیار ساده است زیرا در بسیاری از غذاهایی که مصرف می کنیم قندهای افزوده پنهان شده و در انواع غذاهای فوق فرآوری شده شکر زیادی استفاده می شود و به همین دلیل شما حتی نمی توانید متوجه شوید که واقعا چه میزان قند و شکر در طول روز می خورید.

در حال حاضر، اکثر مردم می دانند که شکر احتمالاً بزرگترین عامل بیماری های مرتبط با رژیم غذایی است. یک مطالعه جدید نشان داد که مصرف بیش از شش قاشق چایخوری در روز خطر ابتلا به ۴۵ مشکل مختلف سلامتی از جمله دیابت، بیماری قلبی و حتی افسردگی را افزایش می دهد.

بنابراین، اگر می‌ خواهید مصرف قند  را کاهش دهید، اولین قدم این است که کیک‌ ها، کلوچه‌ ها و خوراکی های که آشکارا حاوی شکر هستند را حذف کنید.

اولین گام شما در واقع باید این باشد که بدانید چگونه قند اضافه شده را روی برچسب مواد غذایی تشخیص دهید زیرا بسیاری از غذاهای روزانه شما  مانند سس گوجه فرنگی، ماست کم چرب و نان حاوی شکر هستند و در نهایت در مصرف کلی قند شما را افزایش می دهند.

نحوه تشخیص قند اضافه شده به مواد غذایی

به یاد داشته باشید شرکت های تجاری از هر حربه ای در چارچوب قانون برای فریب شما استفاده کرده و سعی در فروش محصولاتشان دارند. برای مثال حداقل ۶۱ نام مختلف برای شکر وجود دارد که روی برچسب های مواد غذایی نصب می شوند  زیرا بر اساس قانون محتویات یک ماده غذایی باید در معرض دید مصرف کننده قرار گیرد.

در فهرست موادی مانند دکستروز به دنبال کلماتی باشید که به   ose  ختم می‌شوند، می‌توانید با خیال راحت فرض کنید که آن محصول دارای شکر اضافه شده است.

شربت ها و آب میوه ها نیز از انواع نوشیدنی های شیرین هستند. متأسفانه، اگر فقط در برچسب حقایق تغذیه که کالری و کربوهیدرات ذکر شده است به دنبال شکر اضافه شده باشید، قندهای افزوده شده را پیدا نخواهید کرد زیرا دسته شکر شامل موادی است که به طور طبیعی نیز وجود دارند.

رایج ترین نام های مستعار قند

در حالی که نام‌های مختلفی برای شکر وجود دارد، رایج ‌ترین آن‌ه ایی که در محصولات فروشگاه‌ ها پیدا می ‌کنید عبارتند از:

    مالت جو

    شربت ذرت با فروکتوز بالا

    نیشکر

    کنسانتره آب میوه

    شکر معکوس

    عسل

    ساکارز

    شربت برنج قهوه ای

    شربت ذرت

    مواد جامد شربت ذرت

    دکسترین

    آب نیشکر تبخیر شده

    دکستروز

    گلوکز

    مواد جامد گلوکز

    شربت مالت

    مالتودکسترین

    شربت برنج

در واقع هر محصولی که این مواد را در خود داشته باشد دارای شکر و قند افزوده شده بوده و از آنجایی که شکر افزوده شده با انواع مشکلات سلامتی مرتبط است، این موضوع به طور مکرر در میان افراد مطرح می شود که می گویند تمام قند ها حتی قند موجود در میوه های طبیعی نیز به نوعی مضر هستند. این باور اشتباه بوده و نباید از مصرف قندهای طبیعی اجتناب کرد مگر اینکه از نظر پزشکی توصیه شده باشد.

تمام میوه‌ها، سبزیجات و محصولات لبنی حاوی حداقل مقداری قند هستند که تأثیر چندانی بر بدن ندارند. همچنین همه آنها حاوی فیبر و مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز بدن ما هستند.

بنابراین، اگر به دنبال کاهش مصرف قند خود هستید، بهترین راه برای انجام این کار این است که مراقب قند و شکری باشید که مخفیانه وارد غذاهای فرآوری شده می ‌شوند.

منبع: سیناپرس

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید