(تصاویر) 8 گیاه آپارتمانی که در تمام طول سال گل می دهند

(تصاویر) 8 گیاه آپارتمانی که در تمام طول سال گل می دهند

برخی از گیاهان می توانند در صورت مناسب بودن شرایط نور و دمای محیط حتی در فصل های سرد سال نیز گل بدهند. امروز قصد داریم به معرفی چند نمونه از این گیاهان آپارتمانی بپردازیم.

کد خبر : ۱۴۲۷۹۶
بازدید : ۴۷۰۱

این روزها گیاهان آپارتمانی به محبوبیت زیادی در بین خانواده ها دست پیدا کرده اند و در هر خانه ای می توان یک یا دو گلدان طبیعی زیبا یافت. آیا تاکنون به این فکر کرده اید که با نگهداری گیاهان گل دار در منزل خود، آب و رنگ بیشتری به خانه تان بدهید؟

همین تغییر به ظاهر کوچک حس شادی و سرزندگی فوق العاده ای به فضای داخلی خانه شما می بخشد. بیشتر گیاهان در بهار و تابستان گل می دهند.

اما برخی از گیاهان می توانند در صورت مناسب بودن شرایط نور و دمای محیط حتی در فصل های سرد سال نیز گل بدهند. امروز قصد داریم به معرفی چند نمونه از این گیاهان آپارتمانی بپردازیم:

1- استرپتوکارپوس

استرپتوکارپوس یا پامچال دروغین بومی آفریقای جنوبی است و شباهت زیادی به بنفشه آفریقایی دارد. این گیاه در رنگ های مختلف صورتی، سفید، بنفش و آبی دیده می شود و کمی نیز به ارکیده شباهت دارد. گل دهی استرپتوکارپوس از ماه خرداد آغاز می شود و تا پاییز ادامه می یابد.

در صورت مناسب بودن شرایط نگهداری این گیاه می تواند در طول ده ماه از سال نیز گل دهی داشته باشد. گیاه استرپتوکارپوس به نور متوسط و غیر مستقیم خورشید نیاز دارند. توصیه می شود در فصل تابستان هفته ای دو الی سه بار و در زمستان هفته ای یکبار این گیاه را آبیاری نمایید.

37

2- اسپاتی فیلوم

اسپاتی فیلوم، گل صلح یا peace lily یکی از زیباترین گیاهان آپارتمانی با گل های سفید، ظریف و زیبا است که به دلیل شرایط نگهداری آسان و نیاز به نور کم، انتخابی مناسب برای طرفداران گیاهان خانگی است. اسپاتی می تواند بخوبی هوای اتاق را تصفیه کند.

از این رو توصیه می شود که از آن در اتاق خواب استفاده شود. این گیاه هر زمانی که شرایط برایش مناسب باشد اقدام به گلدهی می‌کند. اما در حالت عادی 2 بار در سال گل دهی خواهد داشت. برگ های این گیاه به محض احساس تشنگی به سمت پایین خم می‌شوند و پس از آبیاری دوباره سرحال می شوند. نور غیر مستقیم و نیم سایه برای اسپاتی فیلوم توصیه می شود.

38

3- بنفشه آفریقایی

بنفشه آفریقایی یک گیاه گلدار در رنگ های بنفش، آبی، سفید، صورتی، قرمز، زرشکی و ارغوانی می باشد. این گیاه دارای برگ های مخملی و کرک دار به رنگ سبز تیره است. در صورت مهیا بودن شرایط، بنفشه آفریقایی می تواند در تمام طول سال گل دهی داشته باشد. اگرچه ممکن است در فواصل این گلدهی ها برای مدتی استراحت کند. بهترین شرایط برای نگهداری این گیاه نور متوسط و غیر مستقیم و خاک مرطوب است.

39

4- بگونیا

بگونیا یکی از پرطرفدارترین گیاهان زینتی و بومی آمریکای جنوبی و مرکزی، آفریقا و آسیا است. این گیاه دارای بیش از 2000 گونه مختلف در مکان‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری جهان است. گل‌های این گیاه اغلب به رنگ‌های قرمز، صورتی و سفید دیده می‌شوند و برخی از گونه های آن نیز فاقد گل هستند.

گونه های گل دار این گیاه که به ریگر بگونیا شهرت دارند، معمولا رشد سریعی دارند و در فصل زمستان شکوفا می شوند. این گیاهان به نور غیر مستقیم خورشید نیاز دارند، برگ های آنها به محض احساس تشنگی جمع می شوند و پس از آبیاری دوباره سرحال می شوند. قرارگیری در شرایط مناسب سبب می شود تا این گیاهان در دیگر فصل ها نیز گل دهی داشته باشند.

40

5- آنتوریوم

آنتوریوم یا گل فلامینگو یک گیاه بومی مناطق مرطوب گرمسیری جنگلی در جنوب آمریکا می باشد. این گل زیبا با برگ های قلبی شکل و چرمی براق متعلق به خانواده شیپوری ها است. گل آنتوریوم نماد خونگرمی و مهمان نوازی است و به عقیده برخی موجب خوش شانسی است.

دوره گل دهی این گیاه بسیار طولانی است و از گیاهان همیشه گل دار آپارتمانی محسوب می شود. آنتوریوم به نور کمی نیاز دارد و نور مستقیم خورشید می تواند موجب آسیب رساندن به آن شود. همچنین سعی کنید خاک نسبتا مرطوب برای این گیاه فراهم کنید.

41

6- بروملیاد

بروملیاد از گیاهان آپارتمانی پیشرفته است که بیش از یک خانه معمولی برای گلخانه مناسب است. این گیاه دارای شاخ و برگ های بسیار زیبا با برگ های بند دار به رنگ قرمز، سبز ،بنفش ، نارنجی ،زرد ،نواری ،راه راه و لکه دار است که برای شکوفه دادن به شرایط خاصی نیاز دارد. در واقع می توان گفت شرایط گل دهی این گیاه بسیار دشوار است.

اما اگر می خواهید این گیاه را وادار به شکوفه دادن کنید، می توانید آن را در معرض گاز اتیلن قرار دهید.  می‌توانید آن را به مدت 10 روز  در یک کیسه پلاستیکی کاملاً بسته قرار داده و یک سیب رسیده در کنار آن بگذارید. تجزیه شدن سیب منجر به تولید گاز اتیلن و شکوفه دادن بروملیاد خواهد شد.

42

7- ارکیده فالانوپسیس

گل ارکیده یک گیاه زیبا و پرطرفدار با شکوفه‌هایی بزرگ، بادوام و رنگ های متنوع است. این گل نماد زنانگی، شکوه، عشق و زندگی دوباره است. یکی از بهترین گونه های ارکیده برای گل دهی، گل ارکیده فالانوپسیس (Phalaenopsis) است که می تواند سه ماه یا بیشتر گل دهد. نور و رطوبت مناسب، کوددهی مکرر و تامین مقدار مناسب آب می تواند طول دوره گل دهی این گیاه را افزایش دهد.

43

8- کالانکوئه

کالانکوئه یک گیاه آپارتمانی بسیار جذاب است که گل های ریزی به رنگ های قرمز، صورتی، زرد و نارنجی تولید می کند. این گیاه ساکولنتی محبوب از خانواده گل‌نازیان است و بومی مناطق گرمسیری ماداگاسکار می باشد. مراقبت از کالانکوئه بسیار ساده است. همین موضوع سبب شده تا این گیاه در تمام طول سال گل دهی داشته باشد. محبوب ترین گیاه کالانکوئه برای نگهداری در منزل کالانکوئه بلوسفلدیانا است.

44

منبع: راهنماتو

۱۴
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید