چطور فن خودرو را به هنگام جوش آوردن یکسره کنیم؟

چطور فن خودرو را به هنگام جوش آوردن یکسره کنیم؟

اگر خودروی شما دائم با مشکل گرم شدن بیش از حد دست و پنجه نرم می کند، یکی از راه های کاهش دمای موتور، یسره کردن فن ماشین است.

کد خبر : ۱۴۳۱۳۳
بازدید : ۲۰۶۹

یدکیار نوشت؛ فن ماشین یکی از اجزای مهم خودرها می باشد که وظیفه خنک سازی دمای موتور را بر عهده دارد. فن ماشین در زمان گرم شدن موتور شروع به کار می کند و زمانی که خنک سازی موتور صورت می گیرد این فن متوقف می شود. گاهی اوقات به دلیل بالا رفتن مداوم دمای ماشین افراد اقدام به یکسره کردن فن ماشین می کنند که به همین منظور ما در این مقاله به آموزش یکسره کردن فن ماشین و معایب و مزایا آن پرداخته‌ایم.

فن ماشین (Fan Machine) یکی از مهم ترین بخش های خودروست که وظیفه خنک سازی دمای موتور را بر عهده دارد. زمانی که سوخت در خودروها می سوزد، گرمایی را ایجاد می کند که بخشی از این گرما از طریق اگزوز به بیرون می رود، اما بخشی دیگر از این گرما به درون موتور نفوذ می کند و آن را داغ می کند. اگر فن ماشین به درستی کار نکند این گرما موتور را داغ می کند و باعث آسیب های زیاد به موتور و سایر سیستم های موجود در خودرو می شود. “یکسره کردن فن ماشین” راه حلی است که بعضی از افراد برای کاهش دمای موتور انجام می دهند. منظور از یکسره کردن فن ماشین حالتی است که فن به طور پیوسته کار می کند. البته در خودروهای امروزی فن رادیاتور بعد از خنک کردن موتور متوقف می شود و دوباره بعد از گرم شدن خودرو، شروع به کار کردن می کند.

اما اگر خودروی شما دائم با مشکل گرم شدن بیش از حد دست و پنجه نرم می کند، یکی از راه های کاهش دمای موتور، یسره کردن فن ماشین است که ما در ادامه قصد داریم به آموزش یکسره کردن فن و معایب و مزایای آن بپردازیم.

چگونه فن ماشین را یکسره کنیم

1

همانطور که اشاره کردیم، یسره کردن فن ماشین برای مواقعی استفاده می شود که خودرو در ترافیک یا حرکت دچار گرمای زیاد یا همان بالا رفتن آمپر می شود که این کار به شما کمک می کند دمای ماشین را کم کنید و سپس به نزدیک ترین تعمیرگاه مراجعه کنید. زمانی که قصد دارید فن را یکسره کنید دقت داشته باشید که روی سرسیلندر اکثر خودروها یک فشنگی یا فیش کمپسول آب وجود دارد، زمانی که شما این فشنگی آب یا همان فیش را قطع می کنید بعد از چند ثانیه فن رادیاتور روی حالت دور تند قرار می گیرد و تا زمانی که خودرو روشن است این فن در دور تند و به طور پیوسته کار خواهد کرد.

مزایا و معایب یکسره کردن فن ماشین

1

همانطور که در بالا گفته شد، یکسره کار کردن فن ماشین منجر به پایین آمدن آمپر و کم شدن گرمای موتور می شود که اگر خودروی شما دائماً با مشکل گرم شدن بیش از حد مواجه است این راه حل می تواند موقتاً مشکل گرمای زیاد خودرو را حل کند. اما یکسره کار کردن فن ماشین در دراز مدت باعث کاهش بیش از اندازه دمای موتور می شود که این مسئله برای موتور زیان دارد و باعث مشکلات مختلف در موتور ماشین، قطعات مرتبط با موتور و سیستم خنک کننده خواهد شد.

با توجه به اینکه مشکل گرم شدن بیش از حد ماشین می تواند آسیب های جدی را به همراه داشته باشد، توصیه می کنیم در صورتی که خودروی شما دائماً دچار گرمای بیش از حد می شود آن را به صورت ریشه‌ای حل کنید. به همین منظور توصیه می کنیم در صورت بروز این مشکل خودرو را به تعمیرگاه برسانید تا افراد متخصص ماشین شما را بررسی کنند.

1

 

۴
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید