5 ترفند طلایی آشپزی که در آشپزخانه به کارتان می‌آید

5 ترفند طلایی آشپزی که در آشپزخانه به کارتان می‌آید

دانستن برخی فوت و فن‌ها و ترفندهای مربوط‌به آشپزی و مواد غذایی موجب می‌شود تا بتوانید خیلی راحت تر و با صرف زمان کمتر آشپزی کنید.

کد خبر : ۱۴۴۶۷۰
بازدید : ۴۴۴

فرادید| معمولا آشپزی برعهده کدبانوها و خانم‌های خانه است که با سلیقه و درنهایت عشق و علاقه غذاهای خوشمزه‌ای را برای خانواده تهیه می‌کنند. تقریبا همه خانم‌ها می‌دانند هر غذایی را چطور درست کنند یا مواد غذایی را چگونه طبخ کنند تا درنهایت یک غذای خوشمزه و سالم بپزند.

به گزارش فرادید، اما دانستن برخی فوت و فن‌ها و ترفندهای مربوط‌به آشپزی و مواد غذایی موجب می‌شود تا بتوانید خیلی راحتتر و با صرف زمان کمتر آشپزی کنید، درحالی‌که کمتر خسته شده‌اید و آشپزخانه نیز ریخت و پاش نشده است. در ادامه این مطلب با شرح چند ترفند کاربردی برای آشپزی با ما همراه باشید.

1ـ جلوگیری از سر رفتن سوپ و غذاهای آبدار

معمولا سوپ و غذاهایی مانند خوراک لوبیا که آب دارند، بعد از جوش آمدن سر می‌روند و اگر حواستان نباشد، روی اجاق گاز می‌ریزد و ناچارید به سختی آثار سر رفتگی را از روی اجاق گاز پاک کنید. برای جلوگیری از این مشکل یک راهکار ساده وجود دارد. کافی است روی یک دستمال کاغذی کمی روغن زیتون یا روغن مایع بریزید؛ سپس دستمال روغنی را دورتادور لبه قابلمه بکشید تا کاملا چرب شود. در این صورت دیگر سوپ یا غذای آبدار شما سر نمی‌رود.

2ـ جلوگیری از چسبیدن پنیر پیتزا به رنده

یکی از معضلاتی که هنگام رنده کردن موادی مانند پنیر پیتزا و پنیر چدار وجود دارد، چسبیدن ذره‌های پنیر به رنده است که معمولا شستن رنده را هم سخت می‌کند. برای جلوگیری از این مشکل کافی است قبل از رنده کردن پنیر پیتزا کمی روغن مایع روی سطح رنده اسپری کنید. در این صورت هرگز پنیر بعد از رنده کردن به رنده نمی‌چسبد و شستن رنده نیز آسان می‌شود.

3ـ از بین بردن تلخی آب لیموی خانگی

امروزه بسیاری از افراد با گرفتن آب لیموی تازه در منزل آب لیموی طبیعی تهیه می‌کنند که خیلی بهتر و سالم‌تر از آب لیموهای صنعتی و بازاری است. گاه ممکن است در روند گرفتن آب لیمو مشکلی پیش بیاید که آب لیمو بعد از مدتی تلخ شود. نگران نباشید. اگر آب لیموی شما تلخ شد، کافی است یک عدد هویج درسته را داخل شیشه آب لیمو بیاندازید و بگذارید چند ساعت بماند؛ سپس هویج را از شیشه خارج کنید. حالا تلخی آبلیمو از بین رفته است.

4ـ از بین بردن بوی ماهی در منزل

ماهی یکی از غذاهای خوشمزه دریایی است که باید در برنامه غذایی خانواده‌ها وجود داشته باشد؛ اما به قول معروف خوردن ماهی به گندش نمی‌ارزد. بسیاری از افرادی که ماهی دوست دارند، به خاطر بوی بد ماهی که بعد از سرخ کردن تا مدت‌ها در منزل باقی می‌ماند، از خوردن ماهی صرف نظر می‌کنند. یک راهکار عالی برای از بین بردن بوی بد ماهی در فضای منزل این است که بعد از سرخ کردن ماهی کمی آب و سرکه را با هم مخلوط کنید و داخل شیشه اسپری بریزید. حالا این محلول را در هوای خانه اسپری کنید. مطمئن باشید که بوی بد ماهی از بین رفته است.

5ـ جلوگیری از حشره زدن برنج

یکی از مشکلاتی که در همه آشپزخانه‌ها وجود دارد، حشره زدن برنج است. معمولا وقتی هوا گرم می‌شود و در فصل تابستان این مشکل بیشتر است و برنجی که داخل ظرف مخصوص برنج است، حشره می‌گذارد. برای جلوگیری از این مشکل کافی است چند عدد چوب میخک را داخل سطل برنج و لابه لای برنج‌ها بگذارید. این کار موجب می‌شود برنج شما دیگر حشره نگذارد.

۴
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید