پیدا شدن یک نقاشی از «پو خرسه» که بیش از یک میلیارد تومان می‌ارزد!

پیدا شدن یک نقاشی از «پو خرسه» که بیش از یک میلیارد تومان می‌ارزد!

این نقاشی قدیمی از شخصیت وینی پو یا وینی خرسه و دوستش پیگلت که به تازگی در یک کشوی قدیمی در یک انبار پیدا شده، ممکن است در حراج به قیمت گزافی فروخته شود.

کد خبر : ۱۴۹۲۲۳
بازدید : ۴۹۴

فرادید| به مدت چندین دهه، یک طرح اصلی وینی پو در یک انباری لای یک قاب‌دستمال قدیمی داخل یک کشو قرار گرفته و فراموش شده بود. اکنون، کشف دوباره‌ی این طرح می‌تواند قیمت گزافی را در حراج برای آن رقم بزند. 

به گزارش فرادید؛ به گفته‌ی خانه‌ی حراج دومینیک وینتِر که مسئول فروش آن است، این طرح سیاه و سفید شاید آخرین نسخه‌ای باشد که تصویرگر اصلی و اولیۀ آن یعنی ای. اِیچ. شِپِرد از این تصویر خاص کشیده باشد؛ این یکی از نقاشی‌های نهایی از نخستین کتاب وینی پو است.

شپرد در سن ۷۹ سالگی این تصویر را روی یک کارت کوچک ۳.۵ در ۶.۵ اینچی کشیده است. تاریخ این کارت ۱۹۵۸ است، بیش از سه دهه پس از انتشار کتاب در سال ۱۹۲۶. 

کریس آلبِری، حراج‌دار ارشد و قیمت‌گذار خانه‌ی حراج دومینیک وینتِر می‌گوید: «این نقاشی که ۳۰ سال بعد کشیده شده، با طرح اصلی کتاب در دهه ۱۹۲۰ مطابقت ندارد، اما بهترین نسخه پس از نسخه‌های اصلی است.»

6

یکی دیگر از طرح‌هایی که شپرد برای کتاب وینی پو کشیده بود

در این تصویر، پو به همراه دوستش پیگلت به سمت غروب آفتاب در حال راه رفتن هستند. به نقل از خانه‌ی حراج دومینیک وینتر: «ما هر از گاهی بازتولیدهایی از این نقاشی معروف را می‌بینیم که هیچ ارزش تجاری ندارند، بنابراین خرسند و شگفت‌زده شدیم که توانستیم این نمونه را فوراً تأیید کنیم و آن را از فروخته شدن ارزان در خیریه نجات دهیم.» این خانه‌ی حراج در بیانیه‌ای گفته است که شاید این طرح بین ۲۵۰۰۰ تا ۳۸۰۰۰ دلار (حدود یک میلیارد و پانصد میلیون تومان) ارزش داشته باشد. 

«وینی پو» نوشته‌ی آلن الکساندر میلن با فروش ۳۵۰۰۰ عددی از نسخه نخست خود در بریتانیا یک موفقیت آنی بود. امروزه بیش از ۵۰ میلیون نسخه از آن در سراسر جهان فروخته شده است. سال گذشته، نقاشی اصلی که شپرد برای نخستین نسخه وینی پو خلق کرد، به قیمت ۲۲۰ هزار دلار فروخته شد. 

این نقاشی تازه کشف‌شده در اختیار کریستوفر فویل بوده است؛ رئیس سابق یک کتابفروشی زنجیره‌ای مشهور بریتانیایی که پدربزرگش، ویلیام آن را سال ۱۹۰۳ تأسیس کرد. کتی، همسر فویل این نقاشی را در کشویی در زیرزمین پیدا کرد. 

آلبری به سی‌ان‌ان گفته است: این نقاشی «فراموش شده و مورد بی‌مهری قرار گرفته بود.» آلبری حدس می‌زند این نقاشی در یکی از ناهارهای ادبی معروف فویلز به میزبانی کریستینا فویل، عمه کریستوفر خلق شده است، جایی که مهمانان مشهوری مانند جان لنون و برتراند راسل در آن حضور داشتند. 

در این تصویر، زیر جوهر رگه‌هایی از مداد قابل مشاهده است که به گفته خانه حراج نشان می‌دهد این کار با همان عشق و دقت تمام طراحی‌های اولیه‌ی پو کشیده شده است. 

این طرح در کتاب اصلی، صحنه‌ای را پس از یک مهمانی به تصویر می‌کشد که در آن کریستوفر رابین، درست قبل از اینکه شخصیت‌ها به اسباب‌بازی تبدیل شوند، جا مدادی مخصوص خودش را به پو هدیه می‌دهد. 

میلن در کنار تصویر نوشته است: «بعدها، وقتی همه از کریستوفر رابین تشکر کردند و با او خداحافطی کردند، پو و پیگلت متفکرانه با هم در عصر طلایی به خانه رفتند و مدت طولانی سکوت کردند.»

 

مترجم: زهرا ذوالقدر

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید