دلیل سرو آب کنار قهوه چیه؟

دلیل سرو آب کنار قهوه چیه؟

حتما تا به حال برایتان پیش آمده است که به کافه‌ای رفته باشید و همراه با قهوه‌ی درخواستی‌تان یک فنجان آب هم آورده باشند. گاهی هم بعد از قهوه خوردن این اتفاق می‌افتد!

کد خبر : ۱۴۹۴۸۳
بازدید : ۱۹۷

«اون فنجون آبو اول بخورم یا قهوه رو؟!»

حتما تا به حال برایتان پیش آمده است که به کافه‌ای رفته باشید و همراه با قهوه‌ی درخواستی‌تان یک فنجان آب هم آورده باشند. گاهی هم بعد از قهوه خوردن این اتفاق می‌افتد!

قهوه خوردن از قدیم الایام بنابه هر فرهنگ و قوم و کشوری آداب و رسوم خاصی داشته است. مخصوصا قهوه‌ی ترک که پیشینه‌ی درازی دارد و یکی از افتخارات ترک‌های ترکیه محسوب می‌شود. چه از نظر دم کردن آن، که باید یکسری اصول را رعایت کنند و هم اینکه سرو کردن آن تشریفاتی دارد و در آخر اینکه خوردن آن هم رسم و رسومی دارد!

نه تنها در کنار قهوه ترک،  بلکه اگر اسپرسو هم سفارش بدهید یک فنجان آب سرد برایتان می‌آورند! علت این کار چیست؟

قهوه ترک طعم غلیظی دارد و برای اینکه گسی قهوه در دهان به تعادل برسد آب هم کنار آن می‌گذارند. بعضی از افراد دوست ندارند طعم قهوه از دهانشان پاک شود و آب را نمی‌نوشند و این مساله اختیاری است.

قهوه ترک ممکن است روی دندان‌ها ایجاد رنگ کند، آب باعث می‌شود از این عمل جلوگیری کنید.

سومین دلیل نقش عمده‌ی سنت ترک‌ها و مهمان‌نواز بودنشان را نشان می‌دهد. وقتی مهمان برایشان می‌آمده است برای اینکه غیرمستقیم متوجه بشوند که مهمان برای صرف غذا آمده یا خیر، از این کار بهره می‌بردند!

به این معنی که اگر مهمان گرسنه باشد اول آب را برمی‌دارد و با این حرکت به میزبان می‌فهماند که لطفا برای من دست به کار شو و یک وعده غذایی تهیه کن! همین قدر مودبانه و محترمانه دو طرف با یک فنجان آب و قهوه به هم پیام می‌دادند!

تا اینجای کار به رسم ترک‌ها پرداختیم. اما ایتالیایی‌ها هم آدابی برای نوشیدن قهوه دارند که دانستن آن هم خالی از لطف نیست!

در ایتالیا مراسمی که برای صرف قهوه صبح انجام می‌شود با قهوه عصر متفاوت است.

قهوه‌های غلیظ مثل اسپرسو، دابل اسپرسو و قهوه‌ی ترک معمولا بدون شیر سرو می‌شوند و حتما یک فنجان آب کنارشان موجود است. ضمن اینکه قهوه‌های بدون شیر را عصرها نمی‌نوشند و فقط صبح‌ها قهوه با شیر میل می‌کنند!

ایتالیایی‌ها قهوه را با کیک و شیرینی نمی‌خورند و از ترکیب کردن طعم قهوه با خوراکی‌ها خودداری می‌کنند. اگر بخواهند قهوه را با چیزی همراه کنند کروسان انتخاب مناسبی برایشان است.

منبع: راهنماتو

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید