طرز تهیه خورش بامیه به روش خوزستانی‌ها

طرز تهیه خورش بامیه به روش خوزستانی‌ها

در حالی که اگر فوت و فن‌های پخت و حتی پاک کردن آن را بدانید و با طعم‌دهنده‌های ترش‌مزه آن را طعم‌دار کنید، مطمئن باشید حسرت سال‌های بدون بامیه را خواهید خورد!

کد خبر : ۱۵۰۱۶۶
بازدید : ۳۱۸

بامیه از آن جمله سبزیجات پرخاصیتی است که خیلی‌ها به‌خاطر بافت لعاب دار آن پس از پخت، چندان تمایلی به خوردنش ندارند.

در حالی که اگر فوت و فن‌های پخت و حتی پاک کردن آن را بدانید و با طعم‌دهنده‌های ترش‌مزه آن را طعم‌دار کنید، مطمئن باشید حسرت سال‌های بدون بامیه را خواهید خورد!

مواد لازم برای ۴ نفر

۷۵۰ گرم بامیه

۵۰۰ گرم گوشت بدون استخوان خورشی

یک عدد پیاز درشت

۴ حبه سیر

یک ق س رب گوجه‌فرنگی

۲۰۰ گرم تمبر هندی بدون پوست ترش

یک ق چ زردچوبه

به مقدار لازم روغن و نمک

یک ق چ ادویه غذا

۱. گوشت را به صورت قیمه‌ای خرد کرده و بشویید. پیاز را هم پوست کنده و ریز خرد کنید و در روغن تفت دهید. سپس تکه‌های گوشت را همراه با زردچوبه به روغن اضافه کنید و تفت دهید. حالا یک لیوان آب جوش به مخلوط گوشت و پیاز اضافه کنید و در ظرف را بگذارید و صبر کنید تا گوشت با حرارت ملایم بپزد.

۲. در این فاصله تمبرهندی را داخل کاسه‌ای ریخته و روی آن مقداری آب جوش بریزید و کناری بگذارید. سپس بامیه‌ها را پاک کنید و بعد از شستن آماده بگذارید.

۳. وقتی آب گوشت کم شد، رب را اضافه کرده و به همراه گوشت تفت دهید. بعد بامیه‌ها را بیفزایید و بگذارید همراه گوشت و رب تفت داده شوند.

۴. سیرها را رنده یا له کرده، سپس همراه با ادویه و نمک به مخلوط گوشت و بامیه اضافه کنید. حالا یک استکان آب جوش در خورش بریزید و اجازه دهید خورش روی شعله ملایم یک ربع حرارت ببیند.

نکته: اگر احساس می‌کنید یک استکان آب کم است، مقدار آب را بیشتر کنید. فقط توجه داشته باشید آب این خورش نباید زیاد باشد.

۵. در مرحله آخر طبخ خورش، تمبر هندی را از صافی عبور داده و آب صاف شده آن را داخل خورش بریزید. بعد از حدود ۱۵ دقیقه هم حرارت را خاموش کنید.

فوت‌وفن

اگر به خاطر لعاب و لزج شدن بامیه بعد از پخت اصولا بامیه دوست ندارید، بامیه‌های ریز را انتخاب کرده و فقط نوک چوب آنها را ببرید و با آنها این خورش را درست کنید. مطمئن باشید مشتری می‌شوید.

از کجا بخریم؟

- تمبرهندی را در بسته‌بندی‌های پلاستیکی‌ای که از قدیم در سوپرمارکت‌ها یافت می‌شدند، تهیه کنید.

- ادویه غذایی را از عطاری‌ها و ادویه‌فروشی‌ها تهیه کنید.

منبع: همشهری

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید