نقش پررنگ نوع رابطه پدر و دختر در انتخاب شریک زندگی زنان

نقش پررنگ نوع رابطه پدر و دختر در انتخاب شریک زندگی زنان

فرزندپروری شامل رفتارها، مکانیسم ها و افکاری است که به طور ناخودآگاه با رشد کودکان و تبدیل شدن به افراد بالغ در آنها پرورش می‌یابد. و در نهایت، در تصمیم دشوار و پیچیده انتخاب شریک زندگی تاثیرگذار است.

کد خبر : ۱۵۱۴۹۲
بازدید : ۸۵

رابطه بین هر پدر و دختری منحصر به فرد است. اما آنچه توجه روانشناسان را به خود جلب می‌کند این است که چگونه تمام پدران، چه حاضر و چه غایب، بر تربیت دخترانشان تأثیر می‌گذارند.

فرزندپروری شامل رفتارها، مکانیسم ها و افکاری است که به طور ناخودآگاه با رشد کودکان و تبدیل شدن به افراد بالغ در آنها پرورش می‌یابد. و در نهایت، در تصمیم دشوار و پیچیده انتخاب شریک زندگی تاثیرگذار است.

در ادامه درمی‌یابید که نوع پدری که داشتید چگونه می‌تواند در تصمیم شما برای انتخاب شریک زندگی‌تان نقش داشته باشد.

والدین شیوه‌های رفتاری را بنا می‌گذارند

2001

لیندا نیلسن، روانشناس، در کتاب خود با عنوان «میان پدران و دختران: غنی سازی و بازسازی روابط در بزرگسالی»، ارزش حضور پدر در زندگی کودک را با خواننده به اشتراک می‌گذارد. نیلسن تلاش می‌کند نشان دهد که چگونه والدین بر تصمیم‌گیری‌های دخترانشان در موضوعاتی مانند شغل، سلیقه شخصی و عملکرد تحصیلی او تأثیر می‌گذارند.

او به طور خاص تأکید می‌کند که چگونه حضور یا عدم حضور پدر می‌تواند انتخاب‌هایی را که دخترش در آینده در مورد روابط عاشقانه خود انجام دهد، تحت تاثیر قرار دهد.

پدر حاضر به معنای دختر با اعتماد به نفس بیشتر است

2002_result

نیلسن توضیح می‌دهد که پدری که همواره حضور دارد و رابطه‌ای لطیف و امن با دخترش ایجاد می‌کند، او را به گونه‌ای تحت تاثیر قرار می‌دهد که به دنبال یک شریک صمیمی و وفادار باشد. یکی از رایج‌ترین ویژگی‌های زنان با والدین مهربان، قاطعیت در تصمیم گیری است که همراه با آن اعتماد به نفس به وجود می‌آید. این افراد هیچ ترسی از ابراز نظر یا رد کردن گزینه‌های بد ندارند.

عشق پدرانه می‌تواند مانع از گرفتن تصمیمات بد شود

2003_result

یک دختر از سنین پایین عشق پدر را درک می‌کند، بنابراین وقتی بزرگ شد، می‌خواهد به دنبال یک رابطه پایدار و صلح‌آمیز باشد. صمیمیت پدرانه می‌تواند به طور ناخودآگاه به نوجوان کمک کند تا در انتخاب شریک زندگی مرتکب اشتباهات کمتری شود. این دختران عموما در مواجهه با پسرها اعتماد به نفس بیشتری دارند و به کسی اجازه نمی‌دهند از سن کم آنها سوء استفاده کند.

پدر غایب به معنای دختر شکننده‌تر است

2004_result

از سوی دیگر، غیبت پدر بر شخصیت دختر اثر منفی می‌گذارد. کسانی که رابطه ضعیف و متزلزلی با پدرانشان دارند، به احتمال زیاد شریکی را انتخاب می‌کنند که آنها را به درگیری‌های بیشتری سوق دهد.

فقدان امنیت و اعتماد به نفس می‌تواند باعث شود آنها احساس کنند که باید در مورد باورهای خود بیشتر مورد حمله قرار گیرند بنابراین، در نهایت درگیر روابطی می‌شوند که در آنها خود را ناچیز و کم‌مرتبه‌تر می‌دانند.

ناراضی بودن عادی می‌شود

2005_result

نیلسن با استفاده از یک استعاره جالب، چگونگی تأثیر پدران بر روابط دخترانشان را به خوبی توضیح می‌دهد. به باور او داشتن دلبستگی پدرانه سالم مثل رفتن به بازار با شکم پُر است؛ خریدهای خود را با حوصله بیشتری انتخاب می‌کنید و گزینه‌های سالم‌تری خواهید داشت.

از سوی دیگر، ارتباط ضعیف با پدر مثل بازاررفتن با شکم خالی است. اولین چیزی که شما را وسوسه می‌کند می‌خرید، صرف نظر از اینکه برای بدنتان مفید است یا نه.

شما چطور فکر می‌کنید؟ پدرتان در انتخاب شریک زندگی عاشقانه شما تأثیر می‌گذارد؟ آیا عوامل دیگری را می‌شناسید که می‌تواند بر زندگی عاشقانه شما تأثیر بگذارد؟

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید