چگونه به ترس از حیوانات غلبه کنیم؟!

چگونه به ترس از حیوانات غلبه کنیم؟!

ترس از حیوانات یا زوفوبیا به ترس شدید و غیرقابل کنترل از حیوانات گفته می‌شود. دلیل اصلی آن هنوز ناشناخته است اما بیشتر افراد به‌دلیل تجربیات منفی، رفتارهای آموخته‌شده و ژنتیک از یک نوع حیوان می‌ترسند.

کد خبر : ۱۶۱۷۵۶
بازدید : ۱۸۶

فوبیاها، ترس‌های عمیق و غیرارادی هستند که دلیل پیدایش هر کدام در افراد، باید به دقت بررسی شود. یکی از این ترس‌ها، ترس از حیوانات و حشرات است.

 مبتلایان به فوبیای حشرات و حیوانات، از مواجهه با این موجودات در گردش‌ها و سفرها می‌ترسند. چرا این ترس به وجود می‌آید و راه مواجهه با آن چیست؟

علت: ترس از حیوانات یا زوفوبیا به ترس شدید و غیرقابل کنترل از حیوانات گفته می‌شود. دلیل اصلی آن هنوز ناشناخته است اما بیشتر افراد به‌دلیل تجربیات منفی، رفتارهای آموخته‌شده و ژنتیک از یک نوع حیوان می‌ترسند.

علائم: احساس ترس و دلهره، افزایش ضربان قلب، تعریق زیاد، لرزیدن، تنگی نفس، سبکی سر و احساس ضعف، درد قفسه سینه و حالت تهوع و در کودکان نیز ثابت ماندن (به‌اصطلاح یخ‌زدن)، گریه کردن، چسبیدن به کسی و بدخلقی‌کردن.

راهکار غلبه: تکنیک‌های کاهش استرس را امتحان و سعی کنید راهی برای کاهش آن بیابید که برای شما مفید باشد. یوگا، مدیتیشن و تکنیک‌های تنفس می‌توانند مفید باشند. ترس را بپذیرید.

اگر متوجه شدید علائم فیزیکی این نوع ترس زندگی روزمره شما را مختل کرده، شاید بهتر باشد که به متخصص سلامت روان مانند روان‌پزشک یا روانشناس مراجعه کنید.

برخی از سبک‌های زندگی و درمان‌های خانگی می‌توانند به کاهش اضطراب همراه با ترس از حشرات و حیوانات کمک کنند. دارو درمانی برای کوتاه‌مدت، رفتار درمانی و مواجهه با حیوانات از دیگر راهکارهای درمان این نوع فوبیاست.

منبع: همشهری

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید