خواص رب انار برای کبد؛ فوایدی که مطمئنا نمی‌دانستید!

خواص رب انار برای کبد؛ فوایدی که مطمئنا نمی‌دانستید!

اگر دوست دارد با همه خواص رب انار برای کبد و همچنین بهترین زمان خوردن رب انار آشنا شوید، بهتر است در این مقاله با ما همراه باشید.

کد خبر : ۱۶۴۱۴۰
بازدید : ۴۲۵

احتمالا شما هم در مورد خواص رب انار برای کبد چیزهای زیادی شنیده‌اید. رب انار یک عصاره بی‌نظیر برای پاکسازی کبد و همچنین درمان کبد چرب است که موجب بهبود عملکرد کبد می‌شود. در طب سنتی توصیه می‌شود برای درمان کبد چرب روزانه از مقداری رب انار یا انار تازه استفاده کنید. اما اگر دوست دارد با همه خواص رب انار برای کبد و همچنین بهترین زمان خوردن رب انار آشنا شوید، بهتر است در این مقاله از اکالا بلاگ با ما همراه باشید.

۵ مورد از مهم‌ترین خواص رب انار برای کبد

رب انار که از جوشاندن آب انار طبیعی تهیه می‌شود، یکی از مفیدترین انواع رب است که علاوه بر طعم و مزه دلپذیری که دارد، از آن برای پاکسازی و درمان مشکلات مربوط به کبد نیز استفاده می‌شود. در ادامه این بخش می‌توانید با خواص رب انار برای کبد بیشتر آشنا شوید.

  • بهبود عملکرد کبد
  • کاهش چربی‌های مضر ذخیره شده در کبد
  • بهبود گردش خود در کبد
  • سم زدایی کبد
  • کمک به درمان کبد چرب
  • خواص رب انار برای کبد چرب
  • کاهش التهاب کبد
  • پیشگیری از کبد چرب

معجزه رب انار در درمان کبد چرب

کبد چرب یک بیماری رایج و خطرناک است که شیوع آن هر روزه در حال گسترش است. یکی از بهترین روش‌های درمان کبد چرب تغییر سبک زندگی و مصرف خوراکی‌های مفید به جای غذاهای چرب و فرآوری شده است. در این میان رب انار به دلیل خاصیت ضد التهابی و همچنین آنتی‌اکسیدانی که دارد، می‌تواند به کاهش چربی‌های مضر در کبد کمک کند و در درمان کبد چرب موثر باشد.

در رب انار طبیعی ترکیباتی وجود دارد که موجب بهبود گردش خون در بدن می‌شود و همین موضوع به بهبود عملکرد کبد کمک زیادی می‌کند. مصرف روزانه رب انار می‌تواند در کنار رعایت رژیم غذایی و فعالیت بدنی به بهبود کبد چرب کمک زیادی کند. یکی دیگر از خواص رب انار برای کبد تنظیم قند خون است. تنظیم قند خون موجب کاهش بروز کبد چرب و پیشگیری از این مشکل می‌شود.

Properties-of-pomegranate-paste-for-fatty-liver-1_2_11zon

آیا درمان کبد چرب و لاغری با رب انار امکان پذیر است؟

رب انار خاصیت چربی سوزی دارد و از همین رو موجب پاکسازی کبد از چربی‌های اضافی می‌شود و به اصطلاح کبد را سم زدایی می‌کند. به علاوه استفاده از این عصاره خوش طعم می‌تواند به کاهش وزن کمک کند و از آن جایی که کاهش وزن یک درمان فوق‌العاده برای کبد چرب است، شما می‌توانید با مصرف رب انار به راحتی کبد چرب خود را درمان کنید. رب انار کالری پایینی دارد و برای افزایش چربی سوزی و حفظ وزن ایده آل نیز بسیار مفید است.

بهترین زمان مصرف رب انار برای کبد چرب

بهترین زمان مصرف رب انار برای کبد چرب معمولا صبح‌ها به صورت ناشتا است. استفاده از رب انار به صورت ناشتا موجب پاکسازی کبد و لاغری می‌شود. با این حال بسیاری از افراد بعد از خوردن رب انار به صورت ناشتا دچار مشکل می‌شود. در این شرایط می‌توانید رب انار را با ۲ ساعت فاصله از وعده‌های غذایی و یا همراه با غذا میل کنید.

طریقه مصرف رب انار برای کبد چرب

طریقه مصرف رب انار برای کبد چرب بسیار راحت است. شما می‌توانید رب انار را به صورت یک خوراکی خوشمزه و بدون ترکیب کردن با هیچ ماده دیگری مصرف کنید و یا آن را به عنوان سس روی سالاد و انواع غذا بریزید. یکی دیگر از روش‌های مصرف رب انار ترکیب کردن آن با آب است. در واقع می‌توانید مقداری رب انار را با آب ترکیب کنید و به عنوان شربت بنوشید.

برای درمان کبد چرب بهتر است هر روز و به طور مرتب از یک قاشق رب انار استفاده کنید. این کار حجم اسیدهای چرب انباشته شده در کبد را کاهش می‌دهد و به درمان کبد چرب کمک زیادی می‌کند. برای اثربخشی بیشتر می‌توانید هر روز صبح و شب از یک قاشق رب انار استفاده کنید، اما فراموش نکنید که این کار موجب است موجب حساس شدن گوارش و افزایش اسید معده شود.

از طرف دیگر مصرف رب انار به صورت ناشتا برای افرادی که معده حساسی دارند، به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. اگر شما هم نمی‌توانید از رب انار به صورت ناشتا و یا قبل از غذا استفاده کنید، پیشنهاد می‌شود از آن به عنوان چاشنی در کنار غذا و یا شربت بعد از غذا استفاده کنید تا دچار مشکل نشوید. اگر از داروی خاصی استفاده کنید و برای درمان کبد چرب تحت درمان هستید، بهتر است قبل از مصرف رب انار حتما با پزشک خود مشورت کنید.

Properties-of-pomegranate-paste-for-fatty-liver-2_1_11zon

خوردن رب انار در شب بهتر است یا صبح؟

معمولا برای درمان کبد چرب با رب انار توصیه می‌شود که از این چاشنی صبح‌ها به صورت ناشتا استفاده کنید. اما مصرف رب انار در شب موجب کاهش اشتها می‌شود و برای لاغری موثر است. فراموش نکنید که برای مصرف رب انار به صورت ناشتا و یا شب‌ها باید از رب انار شیرین استفاده کنید تا دچار ضعف نشوید.

سخن نهایی

رب انار یکی از چاشنی‌های خوشمزه ایرانی است که از آن برای طعم دادن به انواع غذا و یا به منظور بهبود سلامتی بدن استفاده می‌شود. رب انار سرشار از آنتی اکسیدان است و خواص بی‌نظیری برای سلامت بدن و همچنین سم زدایی کبد دارد. مصرف رب انار می‌تواند به کاهش چربی‌های مضر در کبد کمک کند و موجب بهبود عملکرد کبد شود.

بهتر است به هر شکلی که می‌توانید از رب انار خالص و طبیعی در رژیم غذایی خود استفاده کنید و به جای سس‌های مضر و بی‌فایده از این رب ارزشمند برای مزه دار کردن غذاهای خود استفاده کنید. فراموش نکنید برای درمان کبد چرب و سایر مشکلات مربوط به کبد هم می‌توانید از رب انار خالص استفاده کنید و هم آب انار یا میوه انار تازه را میل کنید. از اینکه تا پایان این مقاله آموزنده با مجله آشپزی اکالا همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

    منبع: اکلا

۲
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید