نکات بهداشتی درباره نگهداری غذاهای پخته شده در یخچال

 نکات بهداشتی درباره نگهداری غذاهای پخته شده در یخچال

اکثر مردم بر این باورند که هوای سرد غذای پخته شده را برای مدت طولانی تازه نگه می دارد، اما آیا تنها هوای سرد کافی است و نیازی نیست غذاهای پخته شده را در یخچال نگهداری یا آن‌ها را فریز کنیم؟

کد خبر : ۱۶۶۲۷۳
بازدید : ۴۲

نگه داشتن ، سوپ یا گوشت پخته شده برای چند ساعت در فضای بیرون از خانه در فصل زمستان می‌تواند آن‌ها را به دلیل ماهیت هوای سرد تازه نگه دارد، اما تنها به مدت چند ساعت واکنش‌های شیمیایی و رشد باکتری‌ها را متوقف می‌کند و به همین دلیل است که غذا را در یخچال نگهداری یا فریز می‌کنیم که راه درستی برای تازه نگه داشتن غذاهای خاص پخته شده برای نهایتا یک هفته یا در صورت فریز کردن بیش از یک هفته است. در این مطلب نگاهی داریم به مدت زمانی که می‌توانیم غذاها را در یخچال فریز کنیم.

انواع سوپ‌ها و خورش‌ها

باید قبل از قرار دادن سوپ‌ها و خورش‌ها در یخچال آن‌ها را به خوبی جوشانده و خنک کرد. با پیروی از این روش ساده، طراوت سوپ، آبگوشت و خورش‌ها را حداقل برای ۳تا ۴ روز در یخچال می‌توان حفظ کرد. فقط مطمئن شوید که آن‌ها را به درستی با درپوش پوشانده‌اید.

گوشت‌های پخته شده

گوشت، مرغ و ماهی پخته شده را می‌توان به مدت ۳ تا ۴ روز در یخچال نگهداری کرد. با این حال، مهم است که ظروف گوشت را قبل از نگهداری در یخچال به خوبی گرم سپس سرد کنید و مطمئن شوید که آن‌ها را در ظروف دربسته گذاشته‌اید.

برنج و پاستا

برنج و ماکارونی پخته شده را می‌توان به مدت ۳ تا ۴ روز در یخچال نگهداری کرد. مهم است که بلافاصله پس از سرد شدن آن‌ها را در یخچال قرار دهید و در ظرفی در بسته نگهداری کنید.

دسرها و غذاهای خوشمزه مبتنی بر لبنیات

غذاهای لذیذ تهیه شده با محصولات لبنی مانند دسرها، شیرینی‌ها و پودینگ‌ها باید در عرض ۲ تا ۳ روز پس از نگهداری مناسب در یخچال مصرف شوند زیرا محصولات لبنی زودتر از هر غذای دیگری فاسد می‌شوند.

سبزیجات پخته

سبزیجات پخته شده را می‌توان حداقل به مدت یک هفته در یخچال نگهداری کرد. اطمینان حاصل کنید که آن‌ها را در یک ظرف دربسته نگهداری کنید تا تازگی خود را حفظ کنند و با نمک و روغن پخته شوند تا طعم و بافت آن‌ها حفظ شود.

چگونه ذخیره کنیم

به طور کلی، باقی مانده غذاهای پخته شده را می‌توان به مدت ۵ تا ۷ روز در یخچال نگهداری کرد. برای جلوگیری از رشد باکتری، مهم است که آن‌ها را ظرف دو ساعت پس از پختن سریعا در یخچال قرار دهید. اگر نمی‌توانید باقیمانده‌ها غذاها را در این بازه زمانی مصرف کنید، آن‌ها را برای نگهداری طولانی‌تر فریز کنید.

منبع: همشهری

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید