ترفندهایی برای آزاد کردن عطسه هایی که در بینی گیر می کنند

ترفندهایی برای آزاد کردن عطسه هایی که در بینی گیر می کنند

این پدیده زمانی اتفاق می‌افتد که چیزی با رفلکسی که باعث عطسه می‌شود تداخل می‌کند. مثلاً زمانی که پوشش بینی شما توسط آلاینده‌ها تحریک می‌شود و بدن سعی می‌کند آن‌ها را دفع کند.

کد خبر : ۱۶۷۰۹۵
بازدید : ۱۰۲

این مشکلی است که برای همه ما اتفاق می‌افتد؛ چیزی درون مجرای بینی گزگز می‌کند و احساس می‌کنیم که قرار است عطسه کنیم… اما عطسه بیرون نمی‌آید.

این پدیده زمانی اتفاق می‌افتد که چیزی با رفلکسی که باعث عطسه می‌شود تداخل می‌کند. مثلاً زمانی که پوشش بینی شما توسط آلاینده‌ها تحریک می‌شود و بدن سعی می‌کند آن‌ها را دفع کند.

گاهی اوقات سیگنال‌هایی که بین اعصاب بینی و مغز ارسال می‌شود، اشتباه می‌کنند و باعث ایجاد آن عطسه نصفه و نیمه می‌شوند. حالا بهترین راه برای حل این مشکل چیست؟

در تیک تاک، محتواسازها هزاران ویدئو به اشتراک می‌گذارند تا ترفندهای هوشمندانه خود برای بیرون راندن یک عطسه «گیر کرده» را نشان دهند که از میان آنها می‌توان به فشار دادن انگشت روی سقف دهان و فرو کردن دستمال لوله‌شده به داخل سوراخ بینی اشاره کرد.

170206-sneezing-germs-feature-768x512_3_11zon

اما آیا هیچ کدام از این روش‌ها جواب می‌دهد؟

لورن تایر، یک پرستار مستقر در اوهایو توضیح می‌دهد که کدام‌یک از این ترفندها ارزش امتحان کردن را دارد و کدام‌یک در واقع می‌تواند به شما آسیب برساند.

مورگن مری، یک اینفلوئنسر ساکن کالیفرنیا، ماه می ویدئویی در تیک تاک منتشر کرد که در آن ادعا کرد یاد گرفته چطور هرزمانی که خواست عطسه کند.

Untitled-21_2_11zon

او در ویدئویی که بیش از ۶۲۵ هزار بار دیده شده از آلرژی شدید خود صحبت کرد و بعد روشی را که برای عطسه کردن به کار می‌برد نشان داد. این مادر پنج فرزند یک ناخن خود را داخل سوراخ بینی و روی دیواره بیرونی بینی فشار داد و در چند ثانیه توانست عطسه کند.

کاربران بسیاری در بخش نظرات نوشتند که از این روش استفاده می‌کنند و واقعاً جواب می‌دهد.

78929393-12860571-A_TikToker_with_the_username_Tucie_Tutorials_posted_a_video_in_J-a-17_1702568114995

در همین حال، کاربر دیگری ویدئویی را در ماه ژوئن منتشر کرد که نشان می‌داد فشار دادن نوک انگشت روی سقف دهانش باعث عطسه می‌شود.

جس، محتواساز مستقر در فلوریدا هم ویدئویی را به اشتراک گذاشت که در آن یک تکه دستمال توالت پیچ خورده را برای عطسه کردن درون بینی‌اش فرو کرده و توصیه می‌کند: «بگذارید پشت سوراخ های بینی‌تان را لمس کند.»

او نزدیک به یک دقیقه سوراخ بینی اش را فشار داد تا اینکه بالاخره عطسه کرد.

78929395-12860571-In_February_Jess_a_creator_based_in_Florida_shared_a_video_where-a-19_1702568114996

جالب است که خانم تایر گفت که دو مورد از این ترفندهای تیک تاکی ممکن است واقعاً کار کنند.

او گفت: «دستمال کاغذی را بپیچانید تا نوک آن کمی تیز شود و آن را در بینی خود فرو کنید.» این کار عصب سه قلو را تحریک می‌کند و پیامی را به مغز ارسال می‌کند که باعث عطسه می‌شود.

عصب سه قلو بزرگترین عصب جمجمه ای است و سیگنال های درد، لمس و دما را ارسال می‌کند و شامل نیاز به عطسه می‌شود.

لمس سقف دهان با زبان یا انگشت و همچنین کندن موهای بینی نیز باعث فعال شدن این عصب می‌شود. با این حال، از فرو کردن بیش از حد چیزی به بینی خود اجتناب کنید.

download-6-6-e1662973905451-768x314_1_11zon

خانم تایر همچنین می‌گوید برای برخی افراد، نگاه کردن به نور روشن می‌تواند کمک کند. زیرا بیش از یک سوم جمعیت تحت تاثیر چیزی به نام عطسه واکنش به نور هستند. به این معنی که زمانی که در معرض نور خورشید یا نور شدید قرار می‌گیرند عطسه می‌کنند.

خوردن فلفل یا سایر ادویه ها نیز می‌تواند به شما کمک کند تا از شر عطسه گیرکرده خلاص شوید. ادویه‌هایی مانند فلفل سبز و فلفل سیاه حاوی پیپرین هستند که باعث تحریک بینی می‌شود. خانم تایر گفت، این کار می‌تواند با تحریک پایانه‌های عصبی، عطسه را تحریک کند، زیرا بینی سعی می‌کند از شر این ماده تحریک کننده خلاص شود.

نوشیدنی‌های گازدار نیز می توانند مفید باشند. خانم تایر گفت استنشاق یا نوشیدن بیش از حد گاز می‌تواند منجر به دی اکسید کربن اضافی در بدن شود که می‌تواند باعث عطسه شما شود.

او می‌گوید عطسه بسیار مهم است و همان‌طور که پیش‌تر به آن پرداختیم، نگه داشتن عطسه می‌تواند باعث آسیب جدی شود.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید