اگر اهل شب‌زنده‌داری هستید منتظر سکته قلبی باشید!

اگر اهل شب‌زنده‌داری هستید منتظر سکته قلبی باشید!

شش توصیه محققان سوئدی برای آنها که دیر می‌خوابند و دوست ندارند دچار سکته قلبی شوند در یک نشریه علمی منتشر شد.

کد خبر : ۱۶۸۲۴۴
بازدید : ۵۶

طی دهه‌های گذشته همواره علت مسدود شدن رگ‌های خونی، بالا بودن فشار خون و کلسترول عنوان شده است و البته تحقیقات نیز این قضیه را ثابت کرده است، ولی محققان می‌گویند عوامل دیگری این مسئله را تشدید می‌کند. 

تنگ شدن سرخرگ‌ها ناشی از تجمع رسوبات چربی در رگ‌های خونی، در افراد مسن مبتلا به فشار خون و کلسترول بالا شایع‌تر است و خطر حمله قلبی یا سکته را افزایش می‌دهد.

محققان دانشگاه گوتنبرگ سوئد با آزمایش میدانی روی ۷۷۱ فرد ۵۰ تا ۶۴ ساله نتایج جالبی درباره علت تنگ شدن سرخرگ‌ها پیدا کردند. آن‌ها معتقدند دیر خوابیدن و شب‌زنده‌داری یکی از علل اصلی تنگ شدن سرخرگ‌هاست. 

محققان سوئدی می‌گویند کسانی که عادت دارند دیر وقت بخوابند و شب زنده داری کنند ۹۰ درصد بیشتر از افراد دیگر ممکن است به تنگی و سفتی رگ‌ها مبتلا شوند. 

کوبایاشی فریسک، استاد دانشگاه گوتنبرگ و سرپرست این تحقیقات می‌گوید: آمار‌های ثبت شده از این افراد به طور دقیق نشان می‌دهد کسانی که عادت شب‌زنده‌داری داشتند بیشتر از بقیه نشانه‌های عروق سخت داشتند.

این مطالعه که در ژورنال Sleep Medicine منتشر شده است، اعلام می‌کند که جغد‌های شب زنده‌دار با خطر بالای بیماری قلبی عروقی ۱۵ برابر بیشتر از سایر افراد شناسایی شدند. 

این محققان توصیه می‌کنند برای بهتر خوابیدن کار‌های زیر را انجام دهید: 

۱. یک ساعت قبل از خواب، تلویزیون و هر صفحه نمایش الکترونیک دیگر را خاموش کنید. 

۲. ۵ تا ۱۰ دقیقه قبل از خواب با یک دفترچه بنشینید و لیستی از کار‌هایی را که باید در روز بعد انجام دهید، یادداشت کنید.

۳. از مصرف کافئین بعد از ساعت ۱۲ شب پرهیز کنید. 

۴. دمای اتاق خواب را خنک نگه دارید. 

۵. در صورت امکان از مکمل‌های ویتامین D استفاده کنید. 

۶. از مقدار کافی بودن مصرف منیزیم و روی اطمینان حاصل کنید. غذا‌های سرشار از منیزیم عبارتند از اسفناج، کلم پیچ، آووکادو، موز، بادام هندی و دانه ها. غذا‌های سرشار از روی عبارتند از: گوشت، صدف، خرچنگ، پنیر، عدس پخته شده و شکلات تلخ. 

منبع: اطلاعات آنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید