قهوه باعث سر درد می‌شود؟

قهوه باعث سر درد می‌شود؟

اگر از سردردهای مکرر رنج می‌برید نمی‌توان تنها آن را ناشی از کار یا استرس شما دانست، بلکه آنچه می‌نوشید نیز احتمال دارد منجر به سردرد شود. ممکن است عجیب به نظر برسد، اما حتی یک فنجان قهوه داغی که برای التیام سردرد می نوشید، می‌تواند دلیلی برای ایجاد این سردردهای عصبی باشد.

کد خبر : ۱۶۹۳۹۳
بازدید : ۲۰

 در این مطلب به مواردی اشاره می‌کنیم که باید درباره سردردهای مرتبط با کافئین و نحوه پیشگیری از آن‌ها بدانید.

کافئین واقعا باعث سردرد می‌شود؟

4953373

مصرف بیش از حد کافئین می‌تواند منجر به سردردهای شدید شود، زیرا کافئین محرکی است که بر سیستم عصبی مرکزی تأثیر می‌گذارد و کاهش یا کانر گذاشتن ناگهانی آن می‌تواند منجر به علائم ترک از جمله سردرد شود.

علاوه بر این، مصرف بیش از حد کافئین نیز بر هضم تأثیر می‌گذارد و منجر به نفخ می‌شود که یکی دیگر ازعلل شایع سردردهای مرتبط با کافئین است. در این مطلب به چند نکته برای جلوگیری از سردردهای ناشی از نوشیدن قهوه و چای اشاره شده است.

چگونه از سردرد جلوگیری کنیم

4953374

اگر به طور منظم مقدار زیادی کافئین مصرف می‌کنید، به جای ترک ناگهانی، مصرف خود را به تدریج کاهش دهید. این می‌تواند بدن شما را با سطوح پایین کافئین سازگار کند و علائم ترک را به حداقل برساند.

به بدن خود آبرسانی کنید

4953375

کم آبی بدن می‌تواند به سردرد کمک کند. مطمئن شوید که در طول روز به اندازه کافی آب می‌نوشید. کافئین مدر است، به این معنی که می‌تواند تولید ادرار را افزایش دهد و به طور بالقوه منجر به کم آبی بدن شود.

مصرف را کاهش دهید

4953376

مراقب مصرف کافئین خود باشید. میزان کافئین مصرفی خود را از منابع مختلف، از جمله قهوه، چای، نوشیدنی‌های انرژی زا و نوشابه‌ها کم کنید.

نوشیدنی‌های بدون کافئین انتخاب کنید

4953379

نسخه‌های بدون کافئین نوشیدنی‌های مورد علاقه خود را انتخاب کنید. قهوه و چای بدون کافئین در دسترس هستند و می‌توانند به شما در کاهش مصرف کلی کافئین کمک کنند.

قهوه را با آب رقیق کنید

4953380

اگر از نوشیدنی‌های کافئین‌دار لذت می‌برید، سعی کنید آن‌ها را با آب و سایر نوشیدنی‌های سالم متعادل کنید. رقیق کردن نوشیدنی‌های کافئین دار با آب می‌تواند به کاهش غلظت کلی کافئین کمک کند.

برنامه خواب منظم

4953383

مطمئن شوید که خواب با کیفیت کافی دارید. کمبود خواب می‌تواند به سردرد کمک کند و استفاده از کافئین برای جبران کمبود خواب می‌تواند چرخه‌ای از وابستگی ایجاد کند.

سبک زندگی سالم داشته باشید

4953385

یک سبک زندگی به طور کلی سالم، از جمله ورزش منظم و تغذیه متعادل را در پیش بگیرید و استرس را مدیرت کنید این عوامل ممکن است به کاهش احتمال سردرد کمک کنند.

نوشیدنی‌های گیاهی بخورید

4953386

یک راه ساده و سالم برای کاهش مصرف کافئین و جلوگیری از سردرد، استفاده از چای‌های گیاهی بدون کافئین مانند نعناع، چای بابونه و چای زنجبیل است.

قهوه خارج از عوارضی که برای سلامت دارد مزایایی هم دارد از جمله اینکه در تحقیقاتی که قبلا انجام گرفته این نکته مشخص شده که قهوه و چای می‌توانند در کاهش خطر احتمال ابتلا به سرطان مغز موءثر باشند.

منبع: همشهری

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید