استفاده خلاقانه از ماگ‌های قدیمی که آنها را دوباره کاربردی می‌کند

استفاده خلاقانه از ماگ‌های قدیمی که آنها را دوباره کاربردی می‌کند

یکی از ساده‌ترین کاربردهای ماگ‌های بی‌استفاده، تبدیل آنها به یک اسکوپ اندازه‌گیری است. می‌توانید از این ماگ‌ها برای اندازه‌گیری خاک باغچه و گلدان و یا اندازه‌گیری پودر ماشین لباسشویی استفاده کنید. این کار از کثیف شدن دستان شما جلوگیری خواهد کرد.

کد خبر : ۱۶۹۴۰۵
بازدید : ۵۰

 قهوه یکی از نوشیدنی های محبوب در سراسر جهان است و برای عاشقان این نوشیدنی ماگ یکی از ضروریات است. چه لاته و کاپوچینو را ترجیح دهید و یا قهوه ترک حداقل یک ماگ قهوه خوری در کابینت آشپزخانه شما پیدا می شود. احتمالا شما هم پس از مدتی و با قدیمی شدن ماگ قهوه خوری خود به فکر خرید یک ماگ جدید خواهید افتاد.

اما با ماگ قدیمی چه کنیم؟ آیا سرنوشت یک ماگ قهوه خوری قدیمی سطل زباله خواهد بود و یا می توان با کمی خلاقیت، آن را به وسیله ای کاربردی و زیبا تبدیل کرد؟ در ادامه با ترفندهای استفاده مجدد از ماگ قهوه خوری قدیمی با ما همراه باشید.

۱- جا قلمی

شما هنوز هم می توانید از زیبایی ماگ قهوه خوری قدیمیتان بهره مند شوید. کافی است آن را به یک جاقلمی کاربردی و زیبا برای تزئین میز کار خود تبدیل کنید.

۲- جاشمعی

برای ساخت شمع و جاشمعی به وسیله ای نیاز دارید که بتواند موم شمع را بخوبی گرم نگه دارد. ماگ های قهوه خوری گزینه خوبی برای این کار هستند و دسته آنها نیز گزینه مناسبی برای جابجا کردن شمع بدون سوختن دست است.

4953018

۳- اسکوپ

یکی از ساده ترین کاربردهای ماگ های بی استفاده، تبدیل آنها به یک اسکوپ اندازه گیری است. می توانید از این ماگ ها برای اندازه گیری غذای حیوانات خانگی، اندازه گیری خاک باغچه و گلدان و یا اندازه گیری پودر ماشین لباسشویی استفاده کنید. این کار از کثیف شدن دستان شما جلوگیری خواهد کرد.

۴- ساخت تابلو با کاشی‌های شکسته

اگر لیوان شما لب پر شده و یا قسمتی از آن شکسته است، آن را دور نیندازید. می توانید آن را درون یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و با ضربات چکش به قطعات کوچک تبدیل کنید. سپس از این قطعات در ساخت تابلو با کاشی شکسته استفاده کنید.

۵- گلدان

می توانید ماگ قهوه خوریتان را به یک گلدان برای گیاهان آپارتمانی تبدیل کنید. اگر گیاه شما به رطوبت چندانی نیاز ندارد، آن را مستقیماً و بدون هیچ گونه تغییری در لیوان خود بکارید. اما در صورتی که نگران پوسیدگی ریشه هستید و یا گیاه شما رشد در محیط های خشک را ترجیح می دهد، می توانید برای ایجاد زهکشی مناسب چند سوراخ در کف لیوان ایجاد کنید. مراقب باشید با اعمال فشار زیاد موجب شکستن لیوان نشوید.

4953019

۶- جا مسواکی

لیوان قهوه خوری خود را کاملا تمیز کنید و از آن برای قرار دادن مسواک هایتان استفاده کنید. اگر لیوان شما بزرگ است، می توانید خمیردندان خود را نیز درون آن قرار دهید. پاکیزه نگه داشتن جا مسواکی از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا آب و خمیر دندان ممکن است در داخل ماگ تجمع پیدا کرده و منجر به ایجاد کپک و باکتری شوند.

۷- قلک

برای افرادی که از پول نقد استفاده می کنند، نگهداری پول نقد درون کیف می تواند به مرور منجر به سنگین شدن کیفشان شود. می توانید ماگ قدیمیتان را به قلکی برای قرار دادن پول های نقدتان تبدیل کنید.

۸- کوسن سنجاق

کوسن سنجاق بخشی ضروری از هر کیت خیاطی است. اگر تعداد زیادی سنجاق و سوزن دارید و جای مناسبی برای قرار دادن آنها ندارید، می توانید یک کوسن سنجاق به اندازه دهانه ماگ بسازید و سوزن های خیاطی را درون آن قرار دهید. در چنین شرایطی لیوان شما مکان ثابتی برای قرار دادن سوزن ها فراهم خواهد کرد.

۹- ظرف آبرنگ

چه یک هنرمند حرفه ای باشید و یا صرفا برای سرگرمی نقاشی بکشید، لازم است در هنگام کشیدن نقاشی با آبرنگ یک فنجان آب در کنار دست خود داشته باشید. اگر دیگر از فنجان قهوه خوریتان استفاده نمی کنید، می توانید آن را به یک ظرف آب برای َشستشوی قلم های نقاشی خود تبدیل کنید.

۱۰- ظرف دانه پرندگان

می توان با آویزان کردن لیوان های قهوه از دسته، آن را به ظرف دانه پرندگان تبدیل کرد. لیوان را تا نیمه با دانه پر کنید و سپس یک چوب را به صورت عمودی درون آن قرار دهید. مقداری پیه گوسفند ذوب شده را درون آن بریزید و صبر کنید تا خنک و سفت شود. پس از سفت شدن محتویات درون لیوان آن را به یک شاخه درخت آویزان کنید و یا با یک روبان محکم دور تنه درخت بپیچید.

۱۱- جا اسکاچی

می توانید به جای خرید جا اسکاچی، از ماگ قدیمیتان برای این کار استفاده کنید. برای راحتی و بهداشت بیشتر چند سوراخ در زیر ماگ ایجاد کنید. این کار از باقی ماندن آب و مواد شوینده در کف جا اسکاچی و آلوده شدن آن جلوگیری می کند.

منبع: راهنماتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید