برای خوشحال‌ بودن این ۹ کار را هر صبح انجام دهید

برای خوشحال‌ بودن این ۹ کار را هر صبح انجام دهید

در این مقاله ۹ کاری را که باید هر صبح انجام دهید تا آدم خوشحال تری شوید را مرور می کنیم.

کد خبر : ۱۶۹۹۲۹
بازدید : ۳۶

خوشحال تر بودن یک انتخاب است که با عادت های مثبت و پایدار شروع می شود و بهترین زمان برای شروع اول صبح است. اگر می خواهید آدم خوشحال تری شوید، روتین صبحگاهی‌ تان بهترین نقطه برای شروع است.

موضوع اصلی تنظیم کردن حال و هوای بقیه روز است و افراد باهوش می دانند که اقدامات خاصی می تواند به این تحول کمک کند. در این مقاله ۹ کاری را که باید هر صبح انجام دهید تا آدم خوشحال تری شوید را مرور می کنیم.

این کارها پیچیده یا زمان بر نیستند، بلکه عادت های ساده ای هستند که می توانند تفاوت قابل توجهی ایجاد کنند:

۱. روز خود را با شکرگزاری آغاز کنید

مفهوم شکرگزاری قرن هاست که وجود دارد، اما در سال های اخیر به ویژه در حوزه روانشناسی مثبت گرا محبوبیت قابل توجهی پیدا کرده است. شکرگزاری، در اصل درباره تمرکز بر چیزهای خوب زندگیتان است؛ چیزهایی که به شما شادی می بخشند، چیزهایی شکرگزار آن هستید و به نظر می رسد این کار ساده می تواند تأثیر بزرگی بر سطح خوشحالیتان داشته باشد.

فکر کنید. با شروع روز با قدردانی از آنچه که شکرگزار آن هستید، در واقع حال و هوای مثبتی برای بقیه روزتان تنظیم می کنید. شما انتخاب می کنید که بر چیزهای خوب تمرکز کنید، نه اینکه در اشتباهات یا آنچه که می توانست بهتر باشد گرفتار شوید.

چطور می توانید شکرگزاری را در روتین صبحگاهی‌ تان وارد کنید؟ می تواند به سادگی نوشتن ۳ چیزی باشد که هر صبح بابت آنها شکرگزار هستید، یا اختصاص دادن چند لحظه برای شکرگزاری ذهنی از آنها.

۲. ورزش کردن را در روتین صبحگاهی‌ تان وارد کنید

مطمئنم قبلاً این ترفند را شنیده اید، اما شاید هیچگاه به طور جدی آن را شروع نکرده باشید. اگر می خواهید آدم خوشحال تری شوید، به شدت توصیه می شود ورزش کردن را در روتین صبحگاهی‌ خود وارد کنید.

لازم نیست چیز طاقت فرسایی باشد؛ حتی چیزهای ساده مثل حرکات کششی یا پیاده روی کوتاه می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. اعتماد کنید، خود آینده تان از شما سپاسگزار خواهد بود.

۳. صبحانه سالمی بخورید

شروع روز با یک صبحانه سالم مثل سوخت گیری ماشین قبل از یک سفر طولانی است. مواد مغذی لازم را به بدنتان می دهد تا روز را پشت سر بگذارید و سطح انرژی شما را ثابت نگه می دارد. برخلاف باور عمومی، حذف صبحانه به کاهش وزن کمک نمی کند.

در واقع، تحقیقات نشان می دهد افرادی که صبحانه می خورند، کمتر احتمال دارد اضافه وزن داشته باشند و احتمال بیشتری دارد که رژیم غذایی متعادل تری داشته باشند. علاوه بر این، خوردن صبحانه سالم باعث تقویت حافظه و تمرکز و همچنین بهبود خلق و خو در ارتباطاتتان می شود. جوی دو دوسر، میوه یا تخم مرغ، فرقی نمی کند، چیزی را انتخاب کنید که از آن لذت می برید و به بدنتان مواد مغذی لازم برای رشد را می دهد.

۴. ذهن آگاهی تمرین کنید

ما در دنیایی پرشتاب زندگی می کنیم که ذهنمان اغلب پر از افکاری درباره گذشته یا نگرانی هایی درباره آینده است. این بمباران مداوم می تواند باعث استرس و اضطراب شود که قطعاً به خوشحالی کمک نمی کند. اینجاست که ذهن آگاهی وارد عمل می شود. ذهن آگاهی شامل تمرکز بر لحظه حال، پذیرش آن بدون قضاوت است. درباره تجربه کردن لحظه ای است که در آن هستید.

تمرین ذهن آگاهی در صبح می تواند به شما کمک کند روزتان را با احساس آرامش و تمرکز شروع کنید. می توانید این کار را از طریق مراقبه، خوردن آگاهانه یا صرفاً نشستن در سکوت و تمرکز بر تنفستان انجام دهید. ذهن آگاهی درباره خالی کردن ذهن از افکار نیست، بلکه درباره مشاهده آنها بدون گرفتار شدن در آنهاست. درباره توجه به اکنون است که می تواند به پرورش احساس عمیق تری از خوشحالی و رضایت کمک کند.

۵. قصد و نیت خود را برای روز تنظیم کنید

شروع روز بدون برنامه باعث احساس سردرگمی و غرق شدن در کارها می شود. اما اختصاص دادن چند لحظه در هر صبح برای تنظیم قصد و هدفتان می تواند به روزتان معنا و ساختار بدهد.

تنظیم هدف ها درباره تصمیم گیری در مورد این است که می خواهید روزتان را روی چه چیزی متمرکز کنید. می تواند یک وظیفه خاصی باشد که می خواهید انجام دهید، یک حالتی که می خواهید پرورش دهید یا حتی روشی که می خواهید با دیگران رفتار کنید.

این تمرین می تواند به شما احساس کنترل و هدفمندی بدهد که می تواند به طور قابل توجهی به خوشحال تر بودنتان کمک کند. علاوه بر این، راه عالی برای اطمینان از این است که وقت خود را صرف چیزهایی می کنید که واقعاً برایتان اهمیت دارد. عادت کنید هر صبح هدف هایتان را تنظیم کنید. لازم نیست چیز بزرگی باشد، حتی اهداف روزانه کوچک هم می تواند تفاوت بزرگی در پرورش خوشحالی ایجاد کند.

۶. با عزیزانتان ارتباط برقرار کنید

در شلوغی و هیاهوی زندگی، راحت است که در فهرست کارهایمان غرق شویم و چیزی را که واقعاً اهمیت دارد را فراموش کنیم. انسان ها به طور ذاتی موجودات اجتماعی هستند و ارتباطات معنادار با دیگران بخش مهمی از خوشحالی ماست.

شروع روز با برقراری ارتباط با یکی از عزیزانتان می تواند حال و هوای مثبت و گرمی برای بقیه روزتان تنظیم کند. می تواند یک تماس تلفنی سریع با والدینتان باشد، یک گفتگو صمیمانه با همسرتان در هنگام صبحانه خوردن یا حتی یک پیام صبح بخیر شیرین به یک دوست باشد.

این لحظات به ما یادآوری می کند که مورد علاقه هستیم، که می تواند احساس عمیقی از شادی و رضایت به ما بدهد. ما را با چیزهایی که واقعاً در زندگی مهم هستند همراه می کند و کمک می کند روزمان را با نشاط شروع کنیم. تلاش کنید هر صبح با عزیزانتان ارتباط برقرار کنید. یک کار کوچک است که می تواند تفاوت بزرگی در خوشحالیتان ایجاد کند.

۷. مواجهه خود را با اخبار و شبکه های اجتماعی محدود کنید

در عصر دیجیتال امروز، مدام در معرض خبرها و به روزرسانی ها هستیم و در حالی که اطلاع رسانی مهم است، مواجهه بیش از حد با اخبار و شبکه های اجتماعی در ابتدای صبح می تواند احساس اضطراب و منفی گرایی ایجاد کند.

اگر می خواهید آدم خوشحال تری شوید، در نظر بگیرید که صبح ها مواجهه‌تان با اخبار و شبکه های اجتماعی را محدود کنید. این کار یک تغییر کوچک در روتین صبحگاهی‌ است که می تواند تأثیر بزرگی بر خلق و خو و سطح خوشحالی کلی شما داشته باشد.

۸. به موسیقی یا پادکست های الهام بخش گوش دهید

موسیقی قدرت تأثیرگذاری بر خلق و خو و احساسات ما را دارد. شروع روز با آهنگ های مورد علاقه یا یک پادکست الهام بخش می تواند روحیه تان را بالا ببرد و حال و هوای مثبتی برای بقیه روزتان به وجود آورد.

۹. با خودتان مهربان باشید

شاید این آخرین نکته از این فهرست باشد، اما قطعاً کم اهمیت تر از بقیه نیست. مهم تر از همه، به یاد داشته باشید که با خودتان مهربان باشید. زندگی همیشه آسان نیست.

همه ما درگیری ها و چالش هایی داریم. اما اینکه چطور در این دوران ها با خودمان رفتار می کنیم، می تواند تأثیر عظیمی بر خوشحالی ما داشته باشد. شما شایسته محبت و مهربانی هستید، به ویژه از طرف خودتان.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید