5+1 ایده خلاقانه و راحت برای چیدمان روی کابینت آشپزخانه در دکوراسیون داخلی منزل

5+1 ایده خلاقانه و راحت برای چیدمان روی کابینت آشپزخانه در دکوراسیون داخلی منزل

اگر فکر می‌کنید هنوز هم سطح کابینت‌های آشپزخانه را باید با انواع جاادویه‌ای‌ها و پاسماوری‌های قدیمی و ساده بچینید، سخت در اشتباهید. ایده‌هایی خلاقانه‌تر و جذاب‌تر نیز وجود دارند که بهتر است آن‌ها را به وسیله راهنماتو بشناسیم.

کد خبر : ۱۷۲۷۲۶
بازدید : ۹۶۸

وقتی به آشپزخانه می‌رویم اولین چیزی که چشم ما را به سمت خود می‌کشاند، لوازمی است که بر روی سطح کابینت‌ها گذاشته‌ایم. این لوازم می‌توانند کاربردی یا تزئینی باشند. در هر دو صورت باید جلوه‌ای خاص داشته باشند و آشپزخانه را شلوغ نکرده باشند. اگر فکر می‌کنید هنوز هم سطح کابینت‌های آشپزخانه را باید با انواع جاادویه‌ای‌ها و پاسماوری‌های قدیمی و ساده بچینید، سخت در اشتباهید. ایده‌هایی خلاقانه‌تر و جذاب‌تر نیز وجود دارند که بهتر است آن‌ها را به وسیله راهنماتو بشناسیم.

78b75812-362f-4271-af71-beaa9c66d2b4

1. دکوراسیون داخلی آشپزخانه؛ گلدان‌های سبزیجات بر روی سطح کابینت

اکثر خورش‌ها، خوراک‌ها و غذاهای ایرانی با انواع سبزیجات عطر و بویی منحصربه‌فرد می‌گیرند. به‌عنوان مثال سبزی‌ای مثل چوچاق، یکی از سبزی‌های مهم در غذاهای شمال ایران است که ره‌راحتی نمی‌توانیم آن را در میوه‌فروشی‌های سایر استان‌های ایران پیدا کنیم. بنابراین، می‌توانیم چند گلدان درنظر گرفته و داخل آن سبزی‌هایی مثل چوچاق، ریحان، جعفری و غیره بکاریم و آن را بر روی سطح کابینت آشپزخانه و نزدیک به پنجره قرار دهیم. وجود این سبزی‌ها در آشپزخانه، جلوه‌ای شیک به دکوراسیون داخلی آشپزخانه‌تان می‌دهد در حالی که بسیار کاربردی است.

0625847a-d1fd-46ad-9777-8eb59ac0f276

2. دکوراسیون داخلی آشپزخانه؛ بانکه‌های شیشه‌ای بر روی سطح کابینت

انواع چای‌ها و دمنوش‌ها، این روزها، در سبد تغذیه بسیاری از ما وجود دارند چراکه برای سلامت ما به‌شدت مفید هستند. اکثر دمنوش‌ها از میوه‌های خشک شده، انواع سبزیجات خشک شده مثل نعنا و غیره تشکیل می‌شوند که ظاهری بسیار زیبا دارند. اگر بتوانیم تعدادی بانکه‌ی شیشه‌ای تهیه کنیم و مواد اولیه تهیه دمنوش را داخل آن بریزیم بر روی سطح کابینت‌های آشپزخانه قرار دهیم، نه تنها می‌توانیم در تهیه دمنوش‌های جدید خلاق باشیم بلکه می‌توانیم جلوه‌ای خاص به دکوراسیون داخلی آشپزخانه‌مان بدهیم. کنار این بانکه‌ها بر سطح کابینت‌ها می‌توانیم یک وارمر و یک قوری پیرکس نیز قرار دهیم و عصرها یک دمنوش پرخاصیت را بر روی یک شمع درست کنیم. به‌نظرتان این ایده بسیار جذاب و خلاقانه نیست؟

aad6c95d-3000-41b7-b9b7-d54a6da9cc80

3. دکوراسیون داخلی آشپزخانه؛ کافی بار مدرن بر روی سطح کابینت

یکی از ترندترین ایده‌ها در دکوراسیون داخلی آشپزخانه، ایجاد یک کافی بار مدرن است. ما می‌توانیم با قرار دادن یک دستگاه اسپرسوساز و لوازم جانبی تهیه نوشیدنی‌هایی مثل قهوه، یک کافی بار مدرن و جذاب بر روی سطح کابینت‌های آشپزخانه ایجاد کنیم. اگر بخش بالایی سطح مورد نظر، خالی باشد، می‌توانیم سطح بالای کافی بار را شلف زده و در هر طبقه از آن لوازمی مربوط به کافی بار، مثل لیوان‌ها، مواد اولیه و غیره را قرار دهیم. اگر سطح بالایی کافی بار بر سطح کابینت خالی نیست، می‌توانیم کنار دستگاه‌ها از شلف‌های پایه‌دار استفاده کرده و کافی باری کامل داشته باشیم.

a2094421-5909-41ee-a811-bf45d955b629

4. دکوراسیون داخلی آشپزخانه؛ سینی تجهیزات آشپزی بر روی سطح کابینت

وقتی در حال آشپزی هستیم، ممکن است تجهیزاتی مثل کفگیر‌های چوبی، قاشق، چاقو، ادویه‌هایی مهم مثل نمک و فلفل و حتی روغن، بارها مورد استفاده ما قرار گیرد. اگر چنین لوازمی نزدیک به اجاق گازمان و بر سطح کابینت آشپزخانه باشد، راحت‌تر می‌توانیم آشپزی کنیم. بنابراین بهتر است براساس سبک دکوراسیون داخلی آشپزخانه‌تان یک سینی پایه‌دار انتخاب کنید. (مثلا اگر سبک دکوراسیون آشپزخانه‌تان اسکاندیناویایی است می‌توانید از سینی چوبی استفاده کنید.) بعد لوازم مورد نیاز را داخلی سینی قرار دهید. بهتر است در انتخاب چنین لوازمی کمی سلیقه و وسواس به خرج دهید. مثلا به جای قرار دادن روغن با بسته‌بندی شرکتی، آن را داخل بانکه‌های شیشه‌ای و جذاب بریزیم یا از انواع گلدان‌ها یا لیوان‌های جذاب برای گذاشتن قاشق‌ها و غیره استفاده کنیم.

40328f25-c391-4384-95d6-7a7c9c2f3f2c

5. دکوراسیون داخلی آشپزخانه؛ جا دستمالی بر روی سطح کابینت

شاید با شنیدن نام جا دستمالی بر روی سطح کابینت به یاد همان ایده قدیمی استفاده از استندهایی که داخلش دستمال کاغذی می‌گذاشتیم بیافتید، اما، ایده راهنماتو خاص‌تر است. دستمال‌های آشپزخانه یکی از مهم‌ترین تجهیزات در آشپزخانه هستند که باید به نظافت آن‌ها اهمیتی ویژه بدهیم. بنابراین، کنار استندهای دستمال کاغذی می‌توانیم یک قفسه یا وسیله‌ای شبیه به رخت‌آویز در اندازه بسیار کوچک قرار دهیم و دستمال‌های پارچه‌ای و حوله‌ای آشپزخانه را بر آن قرار دهیم. در این صورت، پس از استفاده به راحتی متوجه کثیف یا تمیز بودن آن می‌شویم و همواره دستمال‌هایمان جلوی دستمان هستند از این رو استفاده از رخت‌آویز دستمال بر روی سطح کابینت آشپزخانه، ایده‌ای جذاب و کاربردی است که بهتر است حتما آن را امتحان کنیم.

6d756d13-4939-4c2d-b54c-637141def412

5+1. دکوراسیون داخلی آشپزخانه؛ یوگا کورنر بر روی سطح کابینت

کسانی که کلاس‌های یوگا شرکت می‌کنند یا دوست دارند هر لحظه آرامش خود را تضمین کنند، اما مدت زمانی طولانی داخل آشپزخانه هستند می‌توانند که یوگا کرنر بر روی سطح کابینت آشپزخانه‌شان به‌وجود آورند. استفاده از یک مجسمه کوچک، عود و خوشبوکننده، شمع، یک گلدان کوچک و مواردی که مربوط به یوگا می‌شوند می‌توانند آشپزخانه شما را شخصی‌سازی کرده و جلوه‌ای خاص به آن ببخشند. در کنار این بخش یوگایی و کوچک در آشپزخانه، می‌توانید کتاب‌هایی مربوط به یوگا یا حتی آشپزی قرار دهید که جلوه این سطح تزئینی را زیباتر کند. در این صورت هربار که حین آشپزی به این گوشه دنج بر سطح آشپزخانه‌تان نگاه کنید به یاد آموزه‌های یوگایی می‌افتید.

f05bb600-9917-4758-8433-e81cd9b04181

منبع: راهنماتو

۳
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید