کاشت سبزه عید با تخمه آفتابگردان، کدو تنبل و خربزه؛ سریع و آسان

کاشت سبزه عید با تخمه آفتابگردان، کدو تنبل و خربزه؛ سریع و آسان

فرهنگ ایرانی یکی از غنی ترین فرهنگ های جهان است که تاکنون بر فرهنگ ها و آداب و رسوم مختلفی تاثیرگذار بوده است. جشن باستانی ما ایرانیان یعنی نوروز که بیش از سه هزار سال قدمت دارد، یکی از دوست داشتنی ترین سنت های ما است که هر سال به بهانه شروع سال جدید و بیداری طبیعت جشن گرفته می شود. ما ایرانیان برای گرامیداشت چنین روز شگفت انگیزی، آداب و رسوم گوناگونی داریم که هر یک به مولفه ای متمایز و حیاتی از فرهنگ کشور عزیزمان اشاره دارد. یکی از جالب ترین آداب و رسوم نوروز برپایی سفره هفت سین است که با هفت عنصر اصلی یعنی سیر، سرکه، سیب، سمنو، سماق، سبزه و سنجد تزئین می شود.

کد خبر : ۱۷۶۷۳۰
بازدید : ۵۴۸

هر یک از این سین‌ها نماد یکی از فرشتگان اساطیری ایرانی هستند و معنا و مفهوم خاصی دارند. کاشت سبزه شب عید یکی از آداب ویژه نوروز است که بسته به نوع بذر، چند روز پیش از عید نوروز انجام می شود.

برای کاشت سبزه نوروز می توان از انواع بذرهای مختلف از جمله بذرهای مرکبات و سبزیجات مختلف مانند عدس، ماش و گندم استفاده کرد. جالب است بدانید که می توان با سبز کردن دانه هایی مانند تخم آفتابگردان، تخم کدو و تخم خربزه نیز یک سبزه عید بسیار زیبا درست کرد. امروز قصد داریم نحوه کاشت سبزه شب عید با تخمه آفتابگردان، کدو و خربزه را به شما آموزش دهیم:

کاشت سبزه شب عید با تخمه آفتابگردان

برای داشتن یک سبزه شب عید زیبا با تخمه آفتابگردان باید 15 روز پیش از آغاز سال نو دست به کار شوید. 2 لیوان تخمه آفتابگردان خام را به مدت 24 ساعت خیس کرده و سپس آنها را به مدت 3 الی 4 روز درون یک دستمال نخی مرطوب بریزید.

در این فاصله باید دستمال شما مرطوب باشد تا دانه ها جوانه بزنند. پس هر چند ساعت یک بار دانه ها را آبپاشی کنید. پس از اینکه تخمه ها جوانه زدند، آنها را درون ظرف مورد نظر بچینید و منتظر بمانید تا رشد کنند. سبزه تخمه آفتابگردان را 15 روز پیش از آغاز سال نو بکارید.

b398cf45-4f82-44b3-97c7-e32ba32d1c94

کاشت سبزه شب عید با تخمه کدو تنبل و خربزه

تخمه کدو تنبل یا خربزه را به مدت 5 روز درون ظرف آب قرار دهید تا دهانه آن ها باز شده و جوانه بزند. یک ظرف یا گلدان با زهکشی مناسب انتخاب کنید و یک لایه لیکاپون، سنگ ریزه یا پرلیت درون آن بریزید. سپس خاک گلدان را روی آنها بریزید و سطح آن را با آبپاش خیس کنید. پس از این کار تخمه ها را روی سطح خاک بچینید و یک لایه خاک نازک روی دانه ها بریزید تا به حفظ رطوبت آنها کمک کند. مجدد روی سطح خاک را مرطوب کرده و با یک لایه نایلون روی آن را بپوشانید. بعد از سه الی 5 روز یک سبزه مخملی زیبا خواهید داشت.

89f6548e-09e4-494b-8ef1-97249cac9ae7

منبع: راهنماتو

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید