صبر و شکیبایی شاه کلید والدین موفق +5 نکته کلیدی

صبر و شکیبایی شاه کلید والدین موفق +5 نکته کلیدی

فرزند شما عصبانی است، داد و فریاد می کند، فضا را متشنج می کند و منتظر عکس العمل شماست. صبور بودن، حفظ خونسردی و آرامش شاه کلیدهای یک پدر و مادر موفق اند. والدین ی که با هوشمندی فضا را آرام می کنند و با جادوی صبر تصمیم های درست می گیرند. این ترفند جادویی را یاد بگیرید و به کار ببندید و سطح سلامت روانی و عاطفی خانواده تان را ارتقا دهید.

کد خبر : ۱۷۷۲۳۹
بازدید : ۲۵

به طور کلی در دنیای پرشتاب امروز، شاید مفهوم صبر و شکیبایی برای مادر مدرن این دوره زمانه نقطه قوتی به حساب نیاید. استرس و شتابی که بی وقفه در معرض آنیم، رقابت پذیری محیط اطراف مان، سرعت بالای زندگی، انتظارات و توقع‌هایی  که هر لحظه با آن مواجهیم، ترس از آینده نامعلوم همگی رنج آورند؛ و مهم اینکه همه ی این ها را خواسته یا ناخواسته به خانواده و فرزندانمان منتقل می کنیم.

حال در همین فضای زندگی  کودکان مان را هم داریم. فرزندانی که هر کدام دنیای خودشان را دارند. و از قرار معلوم، خیلی هم آرام نیستند، بلکه باهوش و به اصطلاح شیطانند، عمدتا خودخواه و یک دنده اند، سر کوچک ترین چیزی داد و فریاد می کنند و خشمگین می شوند. بنابراین روشن است که  اوضاع به مراتب بدتر از آن چیزی است که وصف آن رفت.

چگونه می توان در چنین شرایط پراضطرابی خونسرد و صبور بود، و صبوری را نقطه قوتی برای ارتقای سطح سلامت بهداشت روانی و عاطفی خانواده، و بهبود ارتباط با فرزندان کرد؟

البته تسلط بر کودکان نه غیر ممکن که شاید بسیار دشوار باشد. گاهی شرایط به حدی می رسد که فکر می کنیم داریم از دست بچه هایمان دیوانه می شویم. اما یادمان باشد این مساله تقصیری را متوجه کودکان نمی کند.

در طبیعت بچه هاست که چنین باشند و اینکه ما به این شرایط دامن بزنیم، اوضاع را از آنچه هست خراب تر کنیم،  یا برعکس با عشق، ذکاوت و البته کمی هوشمندی فضا را به سمتی ببریم که عوامل آزارنده رنگ ببازند و فضا آرام تر و چه بسا شادتر شود، کاملا به شما، والدین، بستگی دارد. با ما در این درس همراه باشید.

منبع: عصر ایران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید