می‌خوای لیمو عمانی باعث تلخی غذات نشه؟ این ترفندارو اجرا کن!

می‌خوای لیمو عمانی باعث تلخی غذات نشه؟ این ترفندارو اجرا کن!

اگر فراموش کردید تلخی لیمو را قبل از استفاده بگیرید برای اینکه غذای شما از تلخی نجات پیدا کند این راه‌ها را هم امتحان کنید.

کد خبر : ۱۷۷۸۹۴
بازدید : ۳۰

حضور لیموعمانی در خورش‌ها و غذاهای ما یکی از طعم‌دهنده‌های اصلی و کاربردی است اما همین لیموعمانی عزیز و کارراه انداز اگر تلخ باشد تمام غذای شما را به نابودی می‌کشاند و طعم آن اصلا دلپسند نخواهد بود. برای اینکه لیموعمانی این بلا را سر غذای شما نیاورد باید حتما قبل از اینکه آن را در خورش بیندازید تلخی آن را بگیرید.

ما چند ترفند برای شما رو می‌کنیم تا خورشتان را از مرز نابودی بیرون بکشید و طعم خوب آن را بچشید!

  • لیمو عمانی را خرد کنید

اگر برایتان مهم نیست که لیمو را به صورت درسته در خورش باشد بهتر است آن را خرد کنید و برای 10 دقیقه در آب قرار بدهید و بعد آن را آبکش کرده و استفاده کنید.

  • لیمو عمانی را با نمک ترکیب کنید

قرار دادن لیموعمانی در مقداری آب و نمک به مدت 15 دقیقه می‌تواند کمک بسیار خوبی برای رفع تلخی لیمو باشد. اگر از این روش استفاده کردید حتما قبل از اینکه لیموعمانی را در غذا بیندازید آن را بشویید.

  • لیمو را در شیر یا روغن قرار بدهید

اگر غذای مورد نظر شما با شیر و روغن منافاتی ندارد می‌توانید لیمو را در مقداری شیر یا روغن زیتون قرار بدهید و به این وسیله تلخی لیمو گرفته می‌شود و طعم آن ملایمتر خواهد شد.

اگر فراموش کردید تلخی لیمو را قبل از استفاده بگیرید برای اینکه غذای شما از تلخی نجات پیدا کند این راه‌ها را هم امتحان کنید:

  • اگر در مواد اولیه غذای شما زردچوبه وجود ندارد می‌توانید با افزودن مقداری زردچوبه به کم کردن تلخی لیموعمانی کمک کنید.

  • استفاده از زعفران و دارچین در خورش و غذا می‌تواند به ملایم کردن طعم آن کمک کند و علاوه بر اینکه مزه‌ی دلچسبی به آنها می‌دهد اگر لیمو باعث تلخی شده باشد آن را تعدیل می‌کند.

  • هرچه لیمو بیشتر پخته شود تلخی آن کمتر خواهد شد. از روش‌های پختی استفاده کنید که باعث پخت بیشتر لیمو خواهد شد. قرار دادن غذا در فر یا زودپز باعث می‌شود طعم تلخی لیمو عمانی کمتر شود.

منبع: راهنماتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید