یک گیاه معجزه گر برای سلامت قلب

یک گیاه معجزه گر برای سلامت قلب

شیرین بیان یکی از گیاهان دارویی قدیمی است که از دیرباز برای درمان بیماری های به کار می رفته است، برای آشنایی بیشتر با خواص و مضرات شیرین بیان در ادامه با ما همراه باشید.

کد خبر : ۱۷۹۶۱۶
بازدید : ۸۰

یکی از خاصیت های مهم شیرین بیان این است که می تواند به سلامت قلب کمک کند، ریشه این گیاه خواص آنتی اکسیدانی بسیار قوی دارد و به همین دلیل علاوه بر اینکه باعث کاهش تشکیل پلاک در عروق خونی می شود، می توان به کاهش سطح کلسترول خون نیز کمک کند که در نتیجه به سلامت قلب کمک می کند.

مفید برای دوران قاعدگی

به گزارش چی شی، به کسانی که به سندرم پیش از قاعدگی مبتلا هستند می توانند برای کاهش علایم این سندرم از شیرین بیان استفاده کنند. علاوه بر این مصرف شیرین بیان به دلیل اینکه منبع غنی از ایزوفلان ها می باشد باعث تعادل پروژستون و استروژن می شود که در کل برای قاعدگی مفید است.

درمان سرماخوردگی و گلودرد

یکی دیگر از خاصیت های شناخته شده شیرین بیان این است که می تواند به درمان بیماری های تنفسی کمک کند. مصرف شیرین بیان علاوه بر اینکه باعث پیشگیری از عفونت تنفسی فوقانی می شود، برای درمان سرماخوردگی، گلودرد و سرفه نیز بسیار مفید است.

کاهش وزن و لاغری

در عصاره شیرین بیان مقادیر غنی از انواع فلاونوئیدها وجود دارد این مواد شیمیایی گیاهی خاصیت ضد چاقی دارند و علاوه بر اینکه برای افزایش چربی سوزی مفید هستند، به کاهش چربی های اطراف شکم و کاهش تری گلیسیرید خون نیز کمک می کنند

مفید برای مردان

شیرین بیان یکی از گیاهانی است که خاصیت های بسیار مهمی برای مردان دارد، مخصوصا به افرادی که مستعدد سرطان پروستات هستند توصیه می شود که شیرین بیان را در رژیم غذایی خود قرار دهند. علاوه بر این مصرف شیرین بیان برای درمان پروستاتیت مزمن نیز مفید می باشد.

سم زدایی بدن

شیرین بیان در طب سنتی به عنوان یک ماده غذایی با خاصیت ملین شناخته می شود و به همین می تواند علاوه بر اینکه از گرفتگی روده ها پیشگیری کند باعث سم زدایی روده ها و دستگاه گوارش شود. علاوه بر این مصرف شیرین بیان برای سم زدایی خون نیز مفید است.

پیشگیری از افسردگی

یکی دیگر از خاصیت های کمتر شناخته شده شیرین بیان این است که می تواند به درمان و پیشگیری از افسردگی کمک کند. شیرین بیان به دلیل وجود مواد مغذی مثل انواع فلاونوئیدها، بتاکاروتن، منیزیم و کلسیم می تواند باعث پیشگیری از ابتلا به افسردگی شود.

درمان کبد چرب

همانطور که می دانید کبد چرب انواع متفاوتی دارد. شیرین بیان می تواند علاوه بر سم زدایی کبد، باعث بهبود عملکرد کبد نیز شود. علاوه بر این مصرف شیرین بیان می تواند به درمان اختلالات کبدی و بیماری های شایع کبدی مثل کبد چرب غیر الکی نیز کمک کند.

سلامت دستگاه گوارش

مصرف شیرین بیان به طور کلی برای سلامت و بهبود عملکرد دستگاه گوارش مفید است. کسانی که با مشکلات گوارشی مثل اختلال در هضم و گوارش، حالت تهوع و استفراغ، سوء هاضمه و رفلاس اسید معده مواجه هستند می توانند از شیرین بیان استفاده کنند.

زیان های شیرین بیان

دوران بارداری

توصیه اکید می شود خانم های باردار به هیچ وجه از شیرین بیان در رژِم غذایی خود استفاده نکنند، زیرا مصرف این گیاه می تواند باعث افزایش خطر مرگ قبل از زایمان و سقط جنین شود. از این رو توصیه می شود خانم های باردار بدون مشورت با پزشک متخصص شیرین بیان مصرف نکنند.

شیرین بیان در رژیم غذایی

شیرین بیان معمولا به صورت جوشانده استفاده می شود، البته از ریشه های این گیاه در برخی کشورها مثل چین به عنوان ادویه هم استفاده می شود. از معروف ترین خوراکی هایی که با این گیاه تهیه می شود می توان به چای یا دمنوش شیرین بیان اشاره کرد.

منبع: چی شی

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید