فهرست «خطرناکترین» شهرهای آمریکا؛ جایی که سریال‌های جنایی واقعیت پیدا می‌کنند

فهرست «خطرناکترین» شهرهای آمریکا؛ جایی که سریال‌های جنایی واقعیت پیدا می‌کنند

این رتبه‌بندی بر اساس آمار و ارقامی است که اف‌بی‌آی از میزان جرایم خشونت‌آمیز به ازای هر 100 هزار نفر اعلام کرده است.

کد خبر : ۱۸۷۸۶۳
بازدید : ۵۰۳

فرادید| با استناد به آمار و ارقام FBI، شهرهای خطرناک آمریکا بر اساس تعداد جنایات جدی ثبت‌شده به ازای هر ۱۰۰۰۰۰ نفر در یک سال اندازه‌گیری و رتبه‌بندی شده‌اند. جرائم خشونت‌آمیز شامل قتل، حمله و سرقت می‌شوند. 

به گزارش فرادید، در ادامه، خطرناک‌ترین شهرهای ایالات متحده را معرفی می‌کنیم. 

10. ایندیاناپولیس، ایندیانا

10

تصویری هوایی از شهر ایندیاناپولیس، نمای شرق- شمال شرق در سراسر منطقه مرکز شهر، مجلس ایالتی ایندیانا را در تصویر می‌بینید. 

ایندیاناپولیس که شاید بیشتر به عنوان محل برگزاری مسابقات موتورسواری Indy ۵۰۰ در ایالات متحده شناخته می‌شود، دارای موزه‌های زیاد و فضاهای سبز چشمگیر است، اما در حاضر نرخ جرائم خشن آن بالاست: سال ۲۰۱۹ به ازای هر ۱۰۰۰۰۰ نفر ۱۳۳۳.۹۶ جرم خشونت‌آمیز ثبت شده است. 

اقداماتی برای کاهش شمار این قبیل جرائم در حال انجام است. ابتکاراتی مانند گروه ضربت Crime Guns که جریان ورود سلاح‌های گرم به داخل شهر هدف را قرار می‌دهد، شاهد کاهش میزان جرائم خشونت‌آمیز در سال‌های اخیر بوده است. 

9. آلبوکرکی، نیومکزیکو

9

فصل باران‌های موسمی در آلبوکرکی، نیومکزیکو، ایالات متحده آمریکا. این منظره‌ای از کوه‌های ساندیا در نیومکزیکو است. 

آلبوکرکی پرجمعیت‌ترین شهر در ایالت نیومکزیکو است. آلبوکرکی سال ۱۷۰۶ به عنوان مستعمره اسپانیا تأسیس شد و اواسط قرن ۱۹ بخشی از ایالات متحده شد. این شهر پر از تاریخ و همچنین یکی از سرسبزترین شهرهای آمریکا است. 

نرخ جرائم خشن ۱۳۶۹.۱۴ جنایت از هر ۱۰۰۰۰۰ نفر به این معناست که آلبوکرکی رتبه نهم فهرست ما را دارد. این آمار بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ افزایش یافت و نرخ قتل نزدیک به ۱۹ درصد افزایش یافت. 

برای مبارزه با این نرخ بالا، پول بیشتری در اختیار مجریان قانون محلی قرار گرفته که در فناوری سرمایه‌گذاری شده است. نظارت تصویری با نقشه‌برداری زنده و برنامه‌هایی که از فناوری تشخیص گلوله صوتی استفاده می‌کنند، همگی به شناسایی دقیق جرائم در زمان وقوع و به پلیس در کاهش جرم کمک می‌کنند. 

8. استوکتون، کالیفرنیا

8

شهر استوکتون یکی از بالاترین میزان جرم و جنایت را در ایالت کالیفرنیا دارد. 

شهر بندری استوکتون شاید یکی از شهرهای فهرست ما باشد که از بقیه کمتر شناخته‌شده است. استوکتون جمعیت نسبتاً کمی در حدود ۳۲۰۰۰۰ نفر دارد، اما ۱۴۱۴.۵۶ جنایت خشونت‌آمیز به ازای هر ۱۰۰۰۰۰ نفر آن را در رتبه هشتم فهرست شهرهای خطرناک ما قرار داده است. 

این شهر سال ۲۰۱۲ ورشکست شد و دلیل عمده آن، بحران مالی جهانی در سال ۲۰۰۸ بود که موجب کاهش شدید ارزش ملک و نرخ بالای بیکاری شد. این موضوع به نوبه خود منجر به افزایش نرخ جرم و جنایت در این منطقه شده است. 

7. کلیولَند، اوهایو

7

ساحل کلیولند در رودخانه کویاهوگا، ایالات متحده

کلیولَند در ساحل دریاچه ایری، در شمال شرقی اوهایو است، بندر بزرگی در مسیر دریایی سنت لارنس که برای رونق اقتصادی به صنایع سنگین و تجارت متکی است. در سال‌های اخیر به دلیل بهبود مراقبت‌های بهداشتی شهرت بیشتری پیدا کرده و خواستگاه یکی از بهترین بیمارستان‌های جهان است. 

نرخ جرائم خشونت‌آمیز آن ۱۵۵۶.۷۶ از هر ۱۰۰۰۰۰ نفر است، بالاتر از میانگین ملی در ایالات متحده. در سال‌های اخیر، جرائم ثبت‌شده کاهش یافته بود، اما در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ شاهد افزایش زیادی در میزان جرم و جنایت بود. این جهش به افزایش نرخ فقر و تأثیرات همه‌گیری کووید-۱۹ بر نیروی پلیس محلی نسبت داده شد. 

6. میلواکی، ویسکانسین

6

ماشین پلیس در خیابان ویسکانسین در مرکز شهر میلواکی در حال رانندگی 

میلواکی خانه بیش از نیم میلیون نفر، یکی از متنوع‌ترین شهرهای ایالات متحده از نظر قومیتی است. علاوه بر این به دلیل  پنیر خود، به لطف بسیاری از کارشناسان ماهر آلمانی که اواسط قرن نوزدهم آنجا ساکن شدند، مشهور است. 

با این حال، کاهش مداوم جمعیت شهر و نرخ جرائم خشونت‌آمیز ۱۵۹۷.۳۶ از هر ۱۰۰۰۰۰ نفر، میلواکی را به مکانی برای زندگی تبدیل کرده که با ایده‌آل بودن فاصله زیادی دارد. 

5. کانزاس سیتی، میسوری

5

خط افق شهر کانزاس 

کانزاس سیتی علاوه بر اینکه به خانه دوروتی در جادوگر شهر اوز معروف است، بیشتر به خاطر باربیکیو و موسیقی جاز خود معروف است. این شهر به دلیل افزایش نرخ جرم و جنایت با ۱۷۲۴.۳۱ جرم خشونت‌آمیز به ازای هر ۱۰۰۰۰۰ نفر در سال ۲۰۱۹ مورد توجه قرار گرفته است. 

بیشتر جنایت‌ها در شهر رو به افزایش و نرخ قتل به ویژه نگران‌کننده است. برای مبارزه با این امر، اداره پلیس شهر کانزاس با سایر سازمان‌های اجتماعی در حال همکاریست تا به اجرای یک استراتژی برای کاهش جرم و جنایت و کمک به مردم برای رهایی از فقر و همچنین رسیدگی به مسائل مختلف سلامت روان که می‌تواند منجر به خشونت شود، کمک کند. 

4. مِمفیس، تنسی

4

ماشین پلیس ممفیس در خیابان بیل، ممفیس، ایالات متحده آمریکا 

ممفیس خانه موسیقی بلوز و راک‌اند رول در نظر گرفته می‌شود و الویس پریسلی و جانی کش آلبوم‌هایی را در استودیو معروف سان (Sun Studios) در دهه ۱۹۵۰ ضبط کردند. این شهر به عنوان یکی از خشن ترین شهرهای آمریکا با نزدیک به ۴۰۰ قتل در سال ۲۰۲۳ شناخته شده است. این شهر نرخ ۶۳ قتل به ازای هر ۱۰۰۰۰۰ ساکن دارد. 

سطح فقر در ممفیس بالاست و بودجه پلیس کاهش یافته که منجر به افزایش نرخ جرائم خشونت‌آمیز به رقمی بسیار بالاتر از میانگین ملی شده است. با این حال، امیدست بودجه جدید فدرال و برنامه‌ای به نام «ابتکار جنایت خشونت‌آمیز» به تغییر این شهر و تبدیل آن به مکانی امن برای زندگی کمک کند. 

3. بالتیمور، مریلند

3

تضاد مناطق مسکونی و صنعتی در خیابان پرزیدنت در بالتیمور، ایالات متحده. خط افق مرکز شهر در دوردست در تصویر مشخص است. 

بالتیمور به لطف یک بندر پررونق در مدخل رودخانه پاتاپسکو که مرکز اصلی واردات و صادرات اتومبیل و زغال‌سنگ است، شهر بندری مهمی در مریلند و مرکز اقتصادی این ایالت است. 

حداقل برای برخی از ما، بالتیمور به دلیل اینکه صحنه سریال درام جنایی آمریکایی The Wire بود، شهرت بیشتری دارد. با ثبت ۲۰۲۷.۰۱ جرم خشونت‌آمیز به ازای هر ۱۰۰۰۰۰ نفر در یک سال، واقعیت زندگی در این شهر برای برخی با نسخه تلویزیونی آن فاصله زیادی ندارد. 

2. دیترویت، میشیگان

2

ساختمان‌های متروکه در خیابان فرانکلین در مرکز شهر دیترویت، ایالات متحده. 

دیترویت زمانی یک شهر صنعتی پررونق بود و به دلیل تولید خودرو، معماری تاریخی و شرکت ضبط آثار موسیقی موتاون معروف بود. اما وقتی خودروسازان آمریکایی در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ شروع به شکست در رقابت با واردات کردند، این صنعت سقوط کرد و دیترویت ضربه خورد. 

جمعیت شهر بین سال‌های ۱۹۵۰ تا ۲۰۱۵ به میزان شگفت‌انگیز ۶۳ درصد کاهش یافت. در نتیجه تعدیل نیروی دسته‌جمعی و افزایش فقر، میزان جرائم خشونت‌آمیز تا سال ۲۰۱۹ به ۲۰۵۶.۶۷ به ازای هر ۱۰۰۰۰۰ نفر رسید. 

1. سنت لوئیس، میزوری

1

بلوار گودفِلو مرزی را شکل می‌دهد که به عنوان «مستطیل هایدن» شناخته می‌شود، زمینی مستطیلی در قسمت شمالی شهر، ناحیه‌ای با جرم و جنایت و فقر بالا. 

خطرناک‌ترین شهر ایالات متحده، سنت لوئیس است با ۲۰۸۲.۲۹ جنایت خشونت‌آمیز به ازای هر ۱۰۰۰۰۰ نفر در سال ۲۰۱۹. احتمالاً سطوح بالای فقر و جدایی نژادی از عوامل مؤثر در این امر باشند. نرخ قتل همچنان بالاست و سال ۲۰۱۹ به تنهایی ۱۹۴ مورد ثبت شده است. اوضاع سال ۲۰۲۰ حتی بدتر شد و این نرخ به بالاترین حد خود در ۵۰ سال گذشته رسید. 

خود سنت لوئیس شهر متنوعی در سواحل رودخانه می‌سی‌سی‌پی است و با موسیقی بلوز و میراث ورزشی و غذاهای معروف جهان ارتباط قوی دارد. 

مترجم: زهرا ذوالقدر 

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید