با این راهکارها خانه‌ی اجاره‌ای را شخصی‌سازی کنید

با این راهکارها خانه‌ی اجاره‌ای را شخصی‌سازی کنید

برای چند سال یا حتی چند ماه ساکن خانه‌ی اجاره‌ای باشید فرقی نمی‌کند، به‌هرحال، با چند روش ساده می‌توانید به تغییر حال و هوای این خانه کمک کنید. این روش‌ها را در این مقاله می‌خوانید.

کد خبر : ۱۹۳۴۴۴
بازدید : ۲۲

ممکن اسن تغییر حال و هوای خانه‌ی اجاره‌ای برای برخی از مردم چالش‌برانگیز باشد اما راه‌های آسان، مقرون به صرفه و قابل برگشتی برای افزودن شخصیت به یک فضای موقتی هم وجود دارد. پیش از اینکه حال و هوای خانه اجاره‌ای را تغییر دهید، باید با صاحب‌خانه تماس بگیرید. بیشتر تغییراتی که در فضای خانه‌های اجاره‌ای انجام می‌شوند می‌توانند حال و هوای آن‌ها را بهتر کنند.

بااین‌حال، اگر می‌خواهید تغییراتی خارج از محدوده‌ی قرارداد با صاحب‌خانه انجام بدهید، بهتر است که با او هم مشورت کنید. برای چند سال یا حتی چند ماه ساکن خانه‌ی اجاره‌ای باشید فرقی نمی‌کند، به‌هرحال، با چند روش ساده می‌توانید به تغییر حال و هوای این خانه کمک کنید. این روش‌ها را در این مقاله می‌خوانید.

بهبود فضای پنجره‌ها برای تغییر حال و هوای خانه‌ی اجاره‌ای

در بسیاری از خانه‌های اجاره‌ای پنجره‌ها بدون هیچ تزئین یا تجهیزاتی به مستأجر داده می‌شوند. همین ویژگی هم می‌تواند پنجره‌های خانه‌ی اجاره‌ای را به بوم خالی مناسبی برای اضافه کردن ظاهری که می‌خواهید به اتاق‌ها بدهید تبدیل کند. پنجره‌ها جایی برای تابش نور خورشید هستند و معمولا هر کسی به محض وارد شدن به اتاق یا خانه به پنجره‌های آن نگاه می‌کند. بنابراین، می‌توانید از این موضوع به نفع خود استفاده کنید.

پنجره‌ها را با پرده‌های توری، کرکره یا هر پرده‌ی دیگری که از نظر شما زیباتر است تزئین کنید. به این ترتیب، هم حریم خصوصی شما در مواقع لزوم حفظ می‌شود و هم حال و هوای خانه‌ی خود را با کمترین دردسری تغییر داده‌اید. البته، هنگام نصب پرده باید محدودیت‌های قرارداد اجاره خود را بررسی کنید. اگر به این موضوع در قرارداد شما اشاره نشده، بهتر است نظر صاحب‌خانه را جویا شوید.

علاوه‌براین، به این نکته دقت داشته باشید که هیچ کسی دوست ندارد که میله‌ی پرده یا پرده‌هایی در خانه نصب کند که ممکن است به دیوارها و اطراف پنجره‌ها آسیب برساند.

کاغذ دیواری موقت و نصب تابلوهای هنری

همه می‌دانیم که کاغذ دیواری موقت می‌تواند بهترین گزینه برای خانه‌های اجاره‌ای و تغییر حال و هوای آن‌ها باشد. اگر اجازه ندارید دیوارهای خانه را رنگ کنید، از کاغذ دیواری موقت استفاده کنید. کاغذ دیواری موقت از زمان ظهور در بازار تاکنون طرح‌های نوآورانه و خلاقانه‌ی بسیاری داشته است. مشخصه‌ی اصلی کاغذ دیواری موقت در نام آن نهفته است. می‌توان آن را به راحتی از سطوح جدا کرد بدون اینکه هیچ گونه باقیمانده یا آسیبی از خود به جای بگذارد.

همین ویژگی هم این کاغذ دیواری را به گزینه‌ای ایده‌آل برای مستأجران تبدیل می‌کند. این کاغذ دیواری‌ها و انواع دیگر هنرهای دیواری راه‌هایی عالی برای افزودن شخصیت به فضایی هستند که در آن زندگی می‌کنید. در زمان تحویل خانه به صاحب‌خانه هم می‌توانید آن‌ها را به راحتی از دیوار جدا کنید. کاغذ دیواری‌های موقتی در سبک‌ها و مدل‌های مختلفی وجود دارند. در نتیجه، می‌توانید از آن‌ها برای طراحی دکوراسیون خانه به هر سبکی که بخواهید استفاده کنید. برای جدا کردن کاغذ دیواری موقت از روی دیوار هم باید دقت کنید تا به خانه‌ای که می‌خواهید تحویل دهید آسیبی نرسد.

هنرهای دیواری یا آثار هنری روی دیوار هم می‌توانند هر چیزی باشند. از نقاشی‌های مورد علاقه‌ی شما گرفته تا پوسترها، سبدهای آویز یا گالری دیواری از تمام تصاویر مورد علاقه شما می‌توانند آثار هنری باشند که برای تغییر حال و هوای خانه‌ی اجاره‌ای از آن‌ها استفاده می‌کنید.

تغییرات جزئی در کمدها و کابینت‌ها

شاید این اولین فکر شما نباشد اما تغییرات جزئی در کمدها و کابینت‌ها هم می‌تواند به تغییر حال و هوای خانه‌ی اجاره‌ای کمک کند. این راه ساده خانه‌ی شما را طوری تغییر می‌دهد که هم از نظر شما زیباتر باشد و هم کمترین تغییر در خانه انجام شود.

اگر نمی‌توانید ظاهر کمدها یا کابینت‌ها را تحمل کنید از کاغذهای دیواری موقتی برای تغییر ظاهر آن‌ها استفاده کنید. در صورتی که به دنبال تغییری چشم‌گیرتر هستید، می‌توانید درهای کابینت یا کمد را بردارید تا قفسه‌های باز دوست‌داشتنی داشته باشید که فنجان‌ها و بشقاب‌های شما را در معرض دید نگه می‌دارند و از آن‌ها به عنوان دکوری جذاب استفاده می‌کنند. این تغییر قابل برگشت است اما قبل از انجام دادن آن با صاحب‌خانه مشورت کنید و از او بپرسید که جدا کردن درهای کمد و کابینت و نگهداری آن‌ها در جای امنی بلامانع است یا خیر.

اگر هم فکر می‌کنید تعداد قفسه‌های کمد یا کابینت برای شما کم است، می‌تواند قفسه کتاب، نظم‌دهنده‌‌ی کابینت یا سایر ابزارهای شیک نگهداری وسایل در کمد را در کمد یا کابینت بگذارید. به ین ترتیب، فضای عمودی مورد استفاده شما به حداکثر ممکن می‌رسد. در نهایت، متوجه خواهید شد که برای تغییر جزئی ظاهر کمد یا کابینت نیازی نیست که صاحب یک خانه باشید.

سخت‌افزارها را تغییر دهید

2

گاهی اوقات، بعضی از سخت‌افزارهای به کار رفته در خانه مانند کمد و کابینت مورد پسند شما نیستند. خوشبختانه این مشکل هم یک راه حل فوق‌العاده آسان دارد که می‌تواند فضای مورد نظر شما را بهتر کند. می‌توانید دستگیره‌های کمدها و کابینت‌ها را در آشپزخانه و حمام بردارید و به جای آن‌ها از دستگیره‌های مورد پسند خود استفاده کنید.

فقط نباید فراموش کنید که دستگیره‌های اصلی را در مکانی امن نگهداری کنید. موقع تحویل دادن خانه به صاحب‌خانه باید این دستگیره‌ها را دوباره سر جای اصلی خود نصب کنید. این کار را می‌توانید درباره‌ی دستگیره‌های در و پنجره‌ها هم انجام بدهید. به این ترتیب، هم به تغییر حال و هوای خانه‌ی اجاره‌ای کمک کرده‌اید و هم روشی برای دکوراسیون خانه و ست کردن مبلمان با کمدها و درها و پنجره‌ها دارید.

چراغ‌ها و قاب کلیدها و پریزها را تغییر دهید

ممکن است این تغییر چندان به نظر نرسد. با وجود این، تغییراتی کوچکی که با تعویض چراغ‌ها و قاب کلیدها و پریزها رخ می‌دهد در نهایت می‌تواند فضای خانه‌ی شما را دگرگون کند. این تغییرات جزئی به شما کمک می‌کنند تا بر فضای خانه‌ی خود کنترل داشته باشید. مدل‌های قاب کلید و پریز بسیار بیشتر از آن چیزی هستند که فکرش را می‌کنید. این قاب‌ها همیشه نباید سفید و خسته‌کننده باشند. تغییر آن‌ها می‌تواند سبک طراحی شما در خانه‌ی اجاره‌ای را تکمیل یا عوض کند.

برای ایجاد تغییرات بزرگتر هم می‌توانید مدل چراغ‌ها را تغییر دهید. می‌توانید بسته به محدوده‌ی پروژه‌ی تغییرات مورد نظر خود از صاحب‌خانه اجازه بگیرید. چراغ‌ها، لوسترها و وسایل روشنایی انواع مختلفی دارند که از ساده بودن به اندازه‌ی اضافه کردن چند لامپ سقفی و رومیزی برای افزایش نور در خانه‌ی اجاره‌ای تا مدل‌های بزرگتر متغیر هستند. تغییر چراغ‌های حمام، آشپزخانه و اتاق‌ها می‌تواند فضای آن‌ها را تغییر دهد و به نورپردازی بهتر آن‌ها هم کمک کند.

کمی گل و گیاه اضافه کنید

اگر به تغییر حال و هوای خانه‌ی اجاره‌ای فکر می‌کنید و در عین حال، نمی‌خواهید برای هر کاری از صاحب‌خانه اجازه بگیرید، می‌توانید به اضافه کردن گل و گیاه به فضای خانه‌ی خود فکر کنید. افزودن گیاهان به خانه راهی آسان، صاحب‌خانه‌پسند و طبیعی برای افزودن شخصیت به خانه‌ی اجاره‌ای است. تنها محدودیت‌هایی که در این زمینه دارید، مقداری فضای موجود برای نگهداری از گیاهان، میزان نور خانه و توانایی شما برای مراقبت از دوستان سبزتان است. خوشبختانه، تعداد گلدان‌هایی که می‌توانید در خانه‌های اجاره‌ای کوچک نگهداری کنید کم نیست. با افزودن چند گل و کیاه به فضای خانه‌ی خود خلاقیت و شخصیت ببخشید.

گیاهان طبیعی، مصنوعی، گیاهانی که از سقف آویزان می‌شوند و گیاهان هوازی می‌توانند کنار پنجره‌ها، روی کمدها و کنار دیوارهای خانه‌ی شما رشد کنند و به آن شادابی و نشاط بدهند.

دکوراسیون خانه را خلاقانه طراحی کنید

روش دیگری که برای تغییر حال و هوای خانه‌ی اجاره‌ای دارید و هیچ صاحب‌خانه‌ای با آن مخالفت نمی‌کند، دکوارسیون داخلی است. سبک‌های مختلف طراحی داخلی را بررسی کنید تا بهترین راه برای تزئین خانه‌ی خود را پیدا کنید. افزودن دکوراسیونی که متناسب با سلیقه و حال و هوای زندگی شما است می‌تواند به شما کمک کند تا در خانه‌ی اجاره‌ای هم احساس کنید که خانه‌ای برای خود دارید.

برخی از مردم در انتخاب دکوراسیون محتاطانه‌تر رفتار می‌کنند چون خانه‌های اجاره‌ای برای زندگی طولانی‌مدت آن‌ها نیستند اما این موضوع لزوما درست نیست. شما سزاوار این هستید که در هر جایی که زندگی می‌کنید، بدون در نظر گرفتن اقامت کوتاه‌مدت یا طولانی‌مدت احساس راحتی کنید.

در حمام تغییراتی ایجاد کنید

3

زندگی در خانه‌ای اجاره‌ای نباید مانع از نمایش سبک و شخصیت مورد نظر شما در خانه شود. برای اینکه در خانه‌ی اجاره‌ای احساس راحتی کنید می‌توانید از چند روش و تغییر ساده کمک بگیرید. بعضی از این تغییرات عبارت‌اند از:

  • تعویض سردوش: تعویض سردوش راهی ساده است و می‌تواند به شما برای شروع هر روز با تجربه‌ی حمام دلچسب کمک کند. می‌توانید از صاحب‌خانه درباره‌ی تعویض دائمی سردوش اجازه بگیرید یا اینکه سردوش قدیمی را جایی نگه دارید تا موقع تحویل دادن خانه آن را دوباره نصب کنید.
  • اضافه کردن یک لایه رنگ تازه: دیوارهای سفید حمام را هر کسی نمی‌پسندند. یکی از راحت‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین راه‌ها برای تغییر حال و هوای حمام این است که رنگ‌های داخل آن را کمی تغییر دهید. برای این کار می‌توانید از پرده‌های حمام با طرح‌های رنگارنگ، کمدهای رنگی یا حوله‌هایی با طرح‌های مختلف استفاده کنید.
  • استفاده از کاغذ دیواری موقت: نصب کاغذ دیواری‌های موقتی هم روشی ارزان و ساده برای مخفی کردن کاشی‌های قدیمی یا رنگ و رو رفته است. اگر نمی‌توانید دیوارهای حمام را رنگ کنید، از این کاغذ دیواری‌ها یا استیکرهای دیواری استفاده کنید تا رنگ و بافت‌های مختلف وارد حمام خانه‌ی شما شوند.
  • استفاده از دکوراسیون جدید: برای تغییر فضای حمام خانه‌ی اجاره‌ای می‌توانید از دکوراسیون و تزئینات مختلف هم استفاده کنید. کمدهای مخصوص حمام، چراغ‌های آینه‌ی روشویی قابل تنظیم، پرده‌های نرم و شفاف برای پنجره‌ها و پادری‌های بزرگ پشمی را می‌توانید در این فضا به کار ببرید. قرار دادن شمع‌های معطر چهارپایه یا صندلی راحت هم می‌تواند فضای حمام را زیباتر کند. اگر هم حمام نور کافی دارد می‌توانید گیاهانی که عاشق رطوبت هستند را در آن قرار بدهید.
  • تعویض شیرهای آب: عوض کردن سخت‌افزارهایی مانند شیرهای قدیمی آب، دستگیره‌های کمدها و کشوها، قفسه‌های حوله و لباس یا وسایل روشنایی هم می‌تواند به تغییر فضای حمام کمک کند. می‌توانید این وسایل را با وسایل نو و مدرن عوض کنید تا حمام حال و هوایی تازه پیدا کند.
  • نصب قفسه‌های شناور و نظم‌دهند‌ه‌ها: این کار لزوما تغییر فضای حمام نیست اما می‌تواند بی‌نظمی‌ها در این فضا را کاهش دهد. قفسه‌های شناور می‌توانند به فضایی برای چیدن لوازم بهداشتی تبدیل شوند. سبدهای حصیری هم می‌توانند دکور و جایی برای نگهداری لباس‌ها و حوله‌ها باشند.

تا جایی که می‌توانید رنگ‌ها را بیشتر کنید

وقتی در خانه‌ای زندگی می‌کنید که مالک آن نیستید، احتمالا اجازه ندارید دیوارها را رنگ کنید یا باید قبل از تحویل دادن خانه به صاحب‌خانه آن را به رنگ سفید یا بژ قبلی برگردانید. بنابراین، می‌توانید به جای رنگ کردن دیوارها از وسایل و مبلمان رنگی استفاده کنید. انتخاب مبلمان به رنگی که دوست دارید می‌تواند کمی شخصیت و جذابیت به خانه‌ی شما بیاورد. به عنوان مثال، مبلمان جیر با رنگ طلایی و زرد کمی گرمای خورشید را به فضای تاریک خانه‌ی شما اضافه می‌کند. انتخاب وسایل و مبلمانی با رنگ‌های روشن مانند زرد می‌تواند خانه‌های اجاره‌ای تاریک را به فضایی جذاب‌تر و سرزنده‌تر تبدیل کند.

کلام آخر

خانه‌های اجاره‌ای خانه‌ی مستأجر نیستند اما این موضوع لزوما به این معنا نیست که نمی‌توانید فضای آن‌ها را مطابق میل خود طراحی کنید. برای تغییر حال و هوای خانه‌ی اجاره‌ای می‌توانید از روش‌های مختلف مانند نصب کاغذ دیواری موقت، تغییر سخت‌افزاری مثل سردوش، شیرهای آب، دستگیره‌ها یا حتی صفحه‌ی کلید و پریز استفاده کنید. انتخاب مبلمان و طراحی دکوراسیون خانه به روش مورد علاقه‌ی شما هم می‌تواند خانه‌ی اجاره‌ای را به جایی راحت برای زندگی تبدیل کند. به این ترتیب، حتی در خانه‌ی اجاره‌ای که برای مدتی کوتاه در آن زندگی می‌کنید هم احساس راحتی خواهید داشت.

فراموش نکنید که پیش از انجام تغییراتی مانند تعویض کلید و پریزها با صاحب‌خانه مشورت کنید و از او اجازه بگیرید. خود را به جای صاحب‌خانه بگذارید. قطعا در چنین شرایطی دوست ندارید خانه‌ای که مالک آن هستید و احتمالا مطابق سلیقه‌ی خود طراحی کرده‌اید تغییرات زیادی داشته باشد. با اجازه گرفتن از صاحب‌خانه خیالتان راحت می‌شود. در نهایت هم فراموش نکنید که باید خانه را همان‌طور که تحویل گرفته‌اید تحویل بدهید. بنابراین، اگر تغییرات موقتی ایجاد می‌کنید، سعی کنید در پایان مدت اقامت همه چیز را به حالت قبلی برگردانید.

منبع: خبرآنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید