مناسب ترین لباس ورزشی زنانه برای هر فصل چیست؟

مناسب ترین لباس ورزشی زنانه برای هر فصل چیست؟

اگر تصمیم به ورزش گرفته‌اید، در کنار انتخاب باشگاه مناسب از خرید لباس ورزشی حرفه‌ای غافل نشوید. لباس ورزشی مناسب تقریبا به‌اندازه داشتن تجهیزات ورزشی تخصصی، رژیم غذایی مناسب و انجام درست حرکات مهم است. باتوجه‌به تغییرات آب‌و‌هوا در طول سال، انتخاب لباس‌ ورزشی زنانه بر اساس تغییر فصول نه‌تنها راحتی و سلامتتان را تضمین می‌کند، بلکه در بهبود عملکرد ورزشی‌تان نیز تاثیر دارد.

کد خبر : ۱۹۵۷۹۶
بازدید : ۱۶

اگر تصمیم به ورزش گرفته‌اید، در کنار انتخاب باشگاه مناسب از خرید لباس ورزشی حرفه‌ای غافل نشوید. لباس ورزشی مناسب تقریبا به‌اندازه داشتن تجهیزات ورزشی تخصصی، رژیم غذایی مناسب و انجام درست حرکات مهم است. باتوجه‌به تغییرات آب‌و‌هوا در طول سال، انتخاب لباس‌ ورزشی زنانه بر اساس تغییر فصول نه‌تنها راحتی و سلامتتان را تضمین می‌کند، بلکه در بهبود عملکرد ورزشی‌تان نیز تاثیر دارد.

انتخاب لباس ورزشی زنانه برای فصل‌های مختلف

معمولا خانم‌ها در باشگاه و محیط‌های سربسته ورزش می‌کنند. در سالن‌های ورزشی نیز به‌دلیل استفاده از تهویه هوا، همیشه دما مطلوب است. بنابراین سوال پیش می‌آید که لباس ورزشی متناسب با فصل چه کاربردی دارد؟ در وهله اول، لباس مناسب هر فصل باعث تنظیم دمای بدن شما زمان خروج از سالن می‌شود و از دردهای عضلانی به‌دلیل تغییر دمای ناگهانی جلوگیری می‌کند. در وهله دوم، با وجود دستگاه‌های تنظیم دما، همچنان دمای سالن در فصول مختلف تفاوت دارد و لباس مناسب، به تاثیرگذاری بیشتر حرکات ورزشی شما کمک می‌کند.

اگر در محیط‌های باز نیز ورزش می‌کنید، دلیل انتخاب لباس ورزشی زنانه متناسب با فصل بسیار واضح است. همچنین اگر ورزش‌های فصلی انجام می‌دهید، لباس‌هایی که می‌پوشید نیز باید با تغییر فصل مطابقت داشته باشد تا چارچوب‌های استاندارد فیزیکی برای تاثیرگذاری بیشتر رعایت شوند.

لباس‌های ورزشی زنانه در فصول گرم

لباس‌های ورزشی که عرق شما را جذب کنند، در تمام فصول به‌خصوص در تابستان مهم هستند. این لباس‌ها عرق را از پوست شما به بیرونی‌ترین لایه لباس منتقل کرده و سپس عرق را در هوا تبخیر می‌کنند. این جنس پارچه حتی از یک تیشرت نخی ساده هم مفیدتر است. همچنین لباس‌‌های مخصوص محیط باز در فصول گرم، بهتر است از الیاف مقاوم در برابر اشعه UV تولید شده باشند تا از پوست شما در برابر آفتاب‌سوختگی محافظت کنند.

پنبه، ابریشم یا کتان جز آن دسته از الیافی نیستند که حتی با وجود توصیه‌ بسیاری از علاقه‌مندان، برای انتخاب یک لباس ورزشی زنانه مناسب در نظر بگیرید. برای مثال، پنبه عرق شما را به‌طور کامل جذب می‌کند، اما به‌جای خشک‌کردن عرق، خیس باقی می‌ماند. برای فصول گرم که بیشتر عرق می‌کنید، لباس‌هایی از جنس پلی‌استر، نایلون، پلی‌پروپیلن و غیره برگزینید.

لباس‌های ورزشی زنانه در فصول معتدل

در هوای متعادل مانند اوایل بهار و پاییز، مطمئن شوید که برای ورزش، سبک لباس می‌پوشید. در روزهای بادخیز، اولین لایه لباس شما همیشه باید با قابلیت جذب رطوبت از جنس نایلون، یک تاپ ورزشی پلی‌استر یا ساق و شورت ورزشی باشد.

روی این لایه می‌توانید یک ژاکت یا یک تیشرت آستین‌بلند بپوشید. هر چیزی که به‌عنوان لایه دوم انتخاب می‌کنید، باید سبک باشد تا عرق شما را جذب کند. اگر در فضای باز ورزش می‌کنید، برای تکمیل لباس ورزشی زنانه، از یک کلاه یا دستمال‌سر برای محافظت از موهای خود استفاده کنید. فراموش نکنید که بعد از تمرین تمام لباس‌های خود را در بیاورید تا از سرماخوردگی جلوگیری کنید.

700

لباس‌های ورزشی زنانه در هوای سرد

در زمستان برای گرم نگه‌داشتن خود در برابر هوای سرد به لایه‌های مختلفی نیاز دارید. سوتین‌های ورزشی و نیم‌تنه‌های مخصوص برای خانم‌ها به‌عنوان لایه اول پیشنهاد می‌شوند. مهم است که لایه اول قابلیت جذب رطوبت داشته باشد زیرا با بدن شما در تماس مستقیم هستند. لایه‌های دیگر لباس ورزشی زنانه، به‌جز لایه درونی‌، لزومی به قابلیت جذب رطوبت ندارند.

در فصول سرد، استفاده از لایه‌های مختلف لباس به شما کمک می‌کند تا گرما را در بدن حفظ کنید. لایه پایه (base layer) باید تنفس‌پذیر و رطوبت‌گیر باشد. لایه میانی (middle layer) باید به‌عنوان عایق حرارتی عمل کند و لایه بیرونی (outer layer) باید ضد آب و باد باشد. پارچه‌هایی مانند پشم مرینو (Merino wool) و پلی‌پروپیلن می‌توانند گرما را به‌خوبی در بدن نگه دارند.

ازآن‌‌جایی‌ که دمای بدنتان با شروع تمرین به‌طور خودکار افزایش می‌یابد، نیازی به پوشیدن ۶-۷ لایه لباس برای گرم نگه‌داشتن خود ندارید. بنابراین، سراغ لباس ورزشی زنانه‌ عایق‌دار بروید و فقط ۲-۳ لایه را به‌طور هم‌زمان بپوشید. شما می‌توانید برای هوای سرد، تیشرت‌های آستین‌بلند، ژاکت، جلیقه پافر، سویشرت، شلوار ورزشی و موارد مشابه را در‌نظر بگیرید.

۳ توصیه مهم برای انتخاب لباس ورزشی زنانه در تمام فصول

لباس ورزشی مناسب از عضلات شما در برابر تغییرات دمایی محافظت می‌کند. علاوه بر نکاتی که باید به‌صورت فصلی در نظر داشته باشید، برخی نکات آن‌قدر مهم هستند که باید در تمام فصول به آن‌ها توجه کنید. فرقی نمی‌کند لباس ورزشی زمستانه می‌خرید یا تابستانه، بهتر است همواره موارد زیر را در نظر داشته باشید:

فشردگی لباس ورزشی

لباس‌های فشرده‌کننده دیگر فقط مخصوص ورزشکاران حرفه‌ای نیست. این لباس‌ها با فشرده کردن عضلات، باعث پشتیبانی و ثبات می‌شوند. همچنین جریان خون را افزایش می‌دهند و اکسیژن بیشتری را به عضلات می‌رسانند. گردش خون بهتر باعث کاهش تجمع اسیدلاکتیک شده و درد کلی عضلات بعد از تمرین را به حداقل می‌رساند.

اندازه و سایز لباس ورزشی

لباس‌های خیلی گشاد می‌توانند مانعی برای انجام درست حرکات ورزشی باشند. شما ممکن است با لباس‌های گشاد به تجهیزات ورزشی گیر کنید یا دائما زمین بخورید. لباس‌های گشاد برای فعالیت‌هایی مانند پیاده‌روی و دویدن مناسب هستند؛ آن هم به شرطی که شلوار در ناحیه مچ پا خیلی گشاد نباشد. لباس‌های ورزشی جذب نیز نباید خیلی تنگ باشند. پارچه‌هایی را انتخاب کنید که کش می‌آیند و با شما حرکت می‌کنند. در صورت امکان بهتر است لباس ورزشی زنانه برای کاهش احتمال ساییدگی و پارگی، درزهای کمی داشته باشد.

لباس‌های ورزشی بر اساس نوع تمرین

لباس‌هایی که برای یوگا و پیلاتس طراحی شده‌اند باید انعطاف‌پذیر و راحت باشند تا از حرکات مختلف بدن به‌خوبی پشتیبانی کنند. لباس‌های تنگ با پارچه‌های نرم مانند لیکرا و اسپاندکس انتخاب خوبی هستند. لباس‌های ورزشی برای دویدن و تمرینات هوازی باید سبک، تنگ و آیرودینامیک باشند تا مقاومت باد را کاهش دهند و حرکت را تسهیل کنند. بهترین لباس‌ها برای وزنه‌برداری و بدن‌سازی، لباس‌های فشرده یا compression wear هستند که از عضلات شما حمایت کرده و از آسیب نیز جلوگیری می‌کنند.

جمع‌‌بندی

انتخاب لباس ورزشی زنانه مناسب برای هر فصل تاثیر به‌سزایی بر راحتی و کارایی در فعالیت‌های ورزشی دارد. در فصول گرم مانند بهار و تابستان، لباس‌های سبک و تنفس‌پذیر مانند پلی‌استر برای خنک ماندن بدن ضروری هستند. درحالی‌که در فصول سرد مانند پاییز و زمستان، لایه‌بندی با پارچه‌های عایق مانند پشم مرینو به حفظ گرما کمک می‌کند. برای تهیه لباس‌های ورزشی مناسب هر فصل می‌توانید بدون اتلاف وقت به فروشگاه دیجی‌کالا مراجعه کنید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید