مواد تشکیل‌دهنده غذای حیوانات خانگی؛ غذای تر برای سگ و گربه بهتر است یا خشک؟

مواد تشکیل‌دهنده غذای حیوانات خانگی؛ غذای تر برای سگ و گربه بهتر است یا خشک؟

غذای تر و خشک هر دو می‌توانند تمام مواد مغذی، ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم را برای گربه یا سگ شما فراهم کنند، البته به شرطی که از مواد باکیفیتی ساخته شده باشند. هر دو نوع این غذاها مزایا و معایب خود را دارند.

کد خبر : ۲۰۴۳۶۷
بازدید : ۲۲

یکی از موارد مهم در مراقبت از گربه یا سگ تغذیه صحیح و اطمینان از دریافت تمام مواد مغذی مورد نیاز حیوان خانگی است. اما دقیقاً چه موادی در غذای حیوانات خانگی وجود دارد، و چگونه بدانیم چیزی که به دوست چهارپای خود می‌دهیم ایمن و سالم است؟

غذای حیوانات خانگی چیست؟

34

غذای حیوانات خانگی یک غذای ویژه برای حیوانات اهلی است که با توجه به نیازهای غذایی آنها تهیه می‌شود.

طرز تهیه غذای حیوانات خانگی

دستورالعمل غذای حیوانات خانگی بر اساس نژاد حیوان و همچنین اندازه، سن و سبک زندگی متفاوت است. در این میان انواع و اقسام گزینه‌ها برای پاسخگویی به تمامی اولویت‌های حیوان شما وجود دارد.

غذای تر یا خشک؟

35

غذای تر و خشک هر دو می‌توانند تمام مواد مغذی، ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم را برای گربه یا سگ شما فراهم کنند، البته به شرطی که از مواد باکیفیتی ساخته شده باشند. هر دو نوع این غذاها مزایا و معایب خود را دارند.

غذای سگ

36

سگ‌ها معمولاً در غذای خود سختگیر نیستند با این حال انواع مختلفی از غذا برای این حیوانات دوست‌داشتنی وجود دارد. مسئولیت شما به عنوان صاحب سگ این است که مطمئن شوید حیوان خانگی‌تان از غذای مناسبی تغذیه می‌کند.

رژیم غذایی کامل

37

در حالت ایده‌آل، باید چیزی را که به عنوان یک رژیم غذایی کامل شناخته می‌شود، به سگ خود بدهید (این رژیم برای گربه‌ها نیز صدق می‌کند). این گزینه با کیفیت بالا حاوی تمام مواد مغذی مورد نیاز سگ خانگی شماست.

غذای تر سگ

38

غذاهای تر بسیار محبوب هستند. این غذاها از نظر بو و طعم شدیدتر هستند و محتوای آب بیشتری دارند، بنابراین مایعات زیادی برای بدن فراهم می‌کنند. یکی از معایب اصلی غذای تر، کالری نسبتاً کم آن است: سگ‌ها باید دو یا سه برابر بیشتر غذای تر بخورند تا به اندازه ارزش غذای خشک کالری دریافت کنند.

غذای خشک سگ

39

غذای خشک که غلیظ‌تر و فشرده‌تر است، دارای محتوای انرژی بالایی است. همچنین می‌تواند به تمیز نگه داشتن دندان‌های سگ شما کمک کند زیرا از ایجاد پلاک روی دندان‌های حیوان خانگی‌تان که می‌تواند منجر به التهاب لثه شود، جلوگیری می‌کند.

ترکیب غذای خشک و تر سگ

40

اگر از یک سگ سرپرستی می‌کنید باید در حالت ایده‌آل تنها یک نوع غذا را برای تغذیه سگ خود در نظر بگیرید. با این حال، ترکیب گاه و بی‌گاه غذای تر و خشک تا زمانی که این دو نوع غذا را با هم مخلوط نکنید و در زمان‌های مختلف سرو کنید، اشکالی ندارد.

غذای گربه

41

کسانی که از گربه سرپرستی می‌کنند هم باید مطمئن شوند که حیوان خانگی خود را با غذای کامل تغذیه می‌کنند. غذایی که به گونه‌ای طراحی شده که بخش اصلی رژیم غذایی گربه شما باشد و با توجه به نیازهای تغذیه‌ای، نژاد حیوان و همچنین اندازه، سن و سبک زندگی آن فرموله شده است.

غذای تر گربه

42

غذای تر گربه در انواع مختلفی در بازار وجود دارد. گربه‌ها عموماً تمایل زیادی به نوشیدن آب ندارند و این به این معنی است که محتوای بالای آب در غذای تر می‌تواند برای این موجودات مفید باشد. آب حاوی کالری نیست، بنابراین غذای تر می‌تواند به مدیریت وزن نیز کمک کند.

غذای خشک گربه

43

غذای خشک گربه مانند غذای خشک سگ، از چگالی انرژی بالایی برخوردار است که در تامین اشتها و شادابی این حیوانات پشمالو مفید است. غذای خشک همچنین می‌تواند به کُند کردن تجمع پلاک روی دندان‌ها کمک کند.

ترکیب غذای تر و خشک گربه

44

درست مانند سگ‌ها، ترکیب گاه و بی‌گاه غذای تر و خشک تا زمانی که این دو نوع غذا را با هم مخلوط نکنید و در زمان‌های مختلف سرو کنید، می‌تواند برای سلامتی گربه مفید باشد.

مواد تشکیل‌دهنده غذای حیوانات خانگی

45

اما غذای حیوانات خانگی از چه چیزی ساخته شده است و گربه یا سگ شما به چه نوع مواد مغذی نیاز دارد؟

مواد اولیه

46

چندین نوع یا فرمت مختلف از غذای تولیدی حیوانات خانگی مانند کنسرو و پوچ و خوراکی‌های مکمل مانند جویدنی‌ها و بیسکوییت وجود دارد. روش تولید غذای حیوانات خانگی و مواد مورد استفاده بسته به فرمت آن متفاوت است.

مواد اولیه موجود در غذای حیوانات خانگی شامل مشتقات حیوانی، ماهی یا محصولات جانبی است که درواقع بخش‌هایی از حیوان است که مازاد بر نیازهای صنایع غذایی انسانی است.

محصولات جانبی

نمونه‌هایی از محصولات جانبی حیوانی عبارتند از: کبد، کلیه، طحال، روده، استخوان و بافت معده.

دانه‌های غلات

برای بهبود قوام محصول از غلات شامل کنجاله سویا، کنجاله ذرت، گندم نیم‌کوفته و جو استفاده می‌شود.

47

عناصر مایع

مواد تشکیل‌دهنده مایع می‌تواند شامل روغن و چربی، آب گوشت یا خون باشد. همچنین اغلب برای تسهیل فرآیند و دادن فرم و بافت نهایی به غذا، به آن آب اضافه می‌شود.

مواد افزودنی

علاوه بر این مواد اصلی، نمک، نگهدارنده‌ها، تثبیت‌کننده‌ها و عناصر ژله‌ای‌کننده، صمغ گوار و سلولز اغلب برای ایجاد همگنی بیشتر در طول فرآوری و همچنین کنترل رطوبت ضروری هستند.

سگ سالم

48

طبق گفته انجمن تولیدکنندگان غذای حیوانات خانگی، یک سگ به ۳۷ ماده مغذی ضروری نیاز دارد. این مواد به شش گروه اصلی مواد مغذی شامل پروتئین‌ها، چربی‌ها، کربوهیدرات‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی و آب طبقه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندی می‌شوند.

گربه سالم

49

به طور مشابه، گربه هم تا زمانی که همین مواد مغذی ضروری را دریافت کند، زندگی سالمی خواهد داشت.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید