طرز تهیه سوپ رشته فرنگی خوشمزه و جا افتاده

طرز تهیه سوپ رشته فرنگی خوشمزه و جا افتاده

طرز تهیه سوپ رشته فرنگی و مرغ بسیار ساده‌ست. فقط یکسری فوت‌وفن دارد که اگر آن را رعایت نکنید، ممکن است سوپ‌تان جا نیفتد یا خوشمزه نشود.

کد خبر : ۲۰۴۸۳۲
بازدید : ۱۱۳

سوپ رشته فرنگی یک پیش‌غذای خوشمزه و مقوی‌ست که در اکثر رستوران‌ها در کنار غذاهای اصلی سرو می‌شود. اگر فوت‌وفن‌های درست کردن این سوپ را بلد باشید، می‌توانید خوشمزه‌ترین سوپ دنیا را درست کنید. ترکیبی از مرغ، سبزیجات و رشته یک طعم خوب و لطیف می‌سازد که با ذائقه ما ایرانی‌ها جور درمی‌آید.

ما می‌خواهیم در این مطلب طرز تهیه سوپ رشته فرنگی را به چند روش توضیح دهیم تا شما مطابق با سلیقه خود آن را برای مهمان‌ها و اعضای خانواده‌تان درست کنید و از تجربه طعم بی‌نظیرش لذت ببرید. پس تا انتها همراه‌مان بمانید.

طرز تهیه سوپ رشته فرنگی با مرغ

70

طرز تهیه سوپ رشته فرنگی و مرغ بسیار ساده‌ست. فقط یکسری فوت‌وفن دارد که اگر آن را رعایت نکنید، ممکن است سوپ‌تان جا نیفتد یا خوشمزه نشود. پس سعی کنید دقیقا مطابق با دستور زیر پیش بروید. برای تهیه آن نیاز به مواد زیر دارید:

مواد لازم مقدار
پیاز بزرگ ۱ عدد
سیب‌زمینی ۱ عدد
رب گوجه‌فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
بال مرغ ( یا سینه مرغ) ۴ عدد ( یا ۱ عدد سینه مرغ)
هویج ۱ عدد
ذرت نصف لیوان
نخودفرنگی نصف لیوان
جعفری خردشده ۱ لیوان
رشته سوپ ۱ لیوان
قرص استاک مرغ ۲ عدد (اختیاری)
نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
روغن ۳ قاشق غذاخوری
آبلیموی تازه به مقدار لازم

طرز تهیه سوپ رشته فرنگی ساده: مراحل زیر را قدم‌به‌قدم پیش بروید تا یک سوپ خوشمزه درست کنید:

مرحله اول: روغن را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. حالا پیازها را به صورت نگینی خرد کنید و داخل روغن سرخ نمایید. پس از آنکه پیاز سبک شد، رب گوجه‌فرنگی را اضافه کنید و به همراه نمک، فلفل و زردچوبه، تفت دهید.

مرحله دوم: بال‌های مرغ را به قابلمه اضافه کنید و همراه دیگر مواد کمی سرخ کنید. حالا ذرت و نخود فرنگی را بریزید، سیب‌زمینی و هویج را که به صورت نگینی خرد کرده‌اید، اضافه کنید و همه مواد را کمی دیگر تفت دهید.

مرحله سوم: قرص استاک را در ۳ لیوان آب جوش حل و سپس به سوپ اضافه کنید. حالا درب قابلمه را بگذارید و زیر آن را کم کنید تا سوپ بجوشد و همه مواد به‌خوبی پخته شود. این مرحله حدود ۱ ساعت طول می‌کشد.

مرحله چهارم: در آخرین مرحله رشته فرنگی را به سوپ اضافه کنید و همه مواد را خوب هم بزنید. اگر سوپ بیش‌ازحد سفت شده‌است، مقدار دیگری آب جوش اضافه کنید؛ ۲۰ دقیقه دیگر زمان دهید تا رشته‌ها بپزد و سوپ کمی جا بیفتد. سپس جعفری‌های خردشده را بریزید و اجازه دهید تا سوپ حدود ۱۰ دقیقه دیگر روی حرارت بماند و حسابی جا بیفتد.

مرحله پنجم: می‌توانید سوپ را در این مرحله داخل یک ظرف مناسب سرو کنید و با آبلیمو طعم آن را بهتر نمایید.

نکته: طرز تهیه سوپ رشته فرنگی با جو پرک به همین روش است. فقط باید مقداری جو پرک هم به سوپ اضافه نمایید. ولی بهتر است مقدار جو زیاد نباشد تا سوپ پس از خنک شدن، بیش‌ازحد سفت نشود. جو پرک زود می‌پزد و نیاز به زمان زیادی ندارد.

طرز تهیه سوپ رشته فرنگی با عدس

71اگر دنبال یک سوپ بسیار مقوی هستید که خوشمزه هم باشد، سوپ رشته‌فرنگی با عدس را انتخاب کنید. برای درست کردن این سوپ خوشمزه به مواد زیر نیاز دارید:

مواد لازم مقدار
آب ۱ لیوان
عدس سبز نصف لیوان
رشته فرنگی به میزان دلخواه
پیاز متوسط ۲ عدد
سیر ۳ حبه
کره ۱ قاشق سوپ‌خوری
رب گوجه‌فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
آرد گندم ۲ قاشق سوپ‌خوری
آب مرغ ۵ لیوان
سینه مرغ ۱ عدد
نمک و فلفل به مقدار لازم
 

طرز تهیه سوپ رشته فرنگی با عدس و مرغ:

مرحله اول: مرغ را به همراه آب، نمک، فلفل و ۱ عدد پیاز روی حرارت بگذارید تا بپزد. سپس آن را به کمک چاقو و چنگال ریش کنید و کنار بگذارید. از آب مرغ هم به اندازه ۵ لیوان برای سوپ بردارید.

مرحله دوم: عدس‌ را به همراه کمی آب روی حرارت بگذارید تا کاملا بپزد. کره را روی حرارت بگذارید تا کمی گرم شود. سپس سیر و پیاز خردشده را اضافه کنید و آن‌ها را تفت دهید. وقتی پیاز و سیر سرخ شدند، رب گوجه‌فرنگی را اضافه کنید. حالا آرد را بریزید و کمی تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود. آب مرغ داغ را کم‌کم به این مخلوط اضافه کنید و در هر مرحله خوب هم بزنید تا آرد به‌خوبی در آب مرغ حل شود.

مرحله سوم: پس از اینکه آب به‌جوش آمد، رشته‌ها را بریزید و اجازه دهید تا کمی پخته شود. سپس عدس را اضافه کنید و درب سوپ را بگذارید تا حسابی جا بیفتد. باید حواس‌تان باشد که سوپ ته نگیرد.

مرحله چهارم: سوپ را از روی حرارت بردارید، آن را در یک ظرف مناسب سرو کنید و رویش را با کره آب‌شده تزیین نمایید.

نکته: طرز تهیه سوپ رشته فرنگی بدون مرغ هم به همین روش است. شما می‌توانید مرغ را از این سوپ به‌طور کامل حذف کنید تا به یک سوپ کاملا گیاهی تبدیل شود.

طرز تهیه سوپ رشته فرنگی با لپه

72

اگر می‌خواهید در سوپ‌تان لپه هم داشته باشید بهتر است دستور زیر را امتحان کنید. این سوپ طعم خاص و لطیفی دارد و بسیار مقوی است:

مواد لازم مقدار
مرغ ۴۰۰ گرم
لپه نصف لیوان
هویج ۲ عدد کوچک
سیب‌زمینی ۱ عدد متوسط
جو پرک ۱ پیمانه
رشته‌فرنگی به مقدار لازم
جعفری و شوید تازه به مقدار لازم
رب گوجه‌فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
آبلیمو به مقدار لازم
نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
 

طرز تهیه:

مرغ را با یک عدد پیاز، مقداری نمک و فلفل بپزید. در یک قابلمه لپه را با مقداری آب روی حرارت بگذارید تا کاملا بپزد. هویج و سیب‌زمینی را به شکل نگینی خرد کنید، مرغ را با یک چاقو و چنگال به صورت ریش‌ریش‌ شده درآورید. حالا همه این مواد را به همراه جو پرک به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید تا کاملا بپزند. در آخر شوید و جعفری را بریزید و رب گوجه‌فرنگی را اضافه کنید. وقتی همه مواد پخت، رشته فرنگی را به همراه مقداری آب لیمو اضافه کنید و میزان نمک و فلفل سوپ را تنظیم نمایید. پس از اینکه سوپ روی حرارت ملایم جا افتاد، می‌توانید آن را در یک ظرف مناسب سرو نمایید.

طرز تهیه سوپ رشته فرنگی برای کودک

73

سوپ رشته‌فرنگی یک وعده کامل و مقوی برای کودکان محسوب می‌شود و می‌تواند سیستم ایمنی بدن‌شان را در برابر انواع ویروس‌ها مقاوم کند. اگر دنبال یک دستور پخت کامل برای سوپ کودک‌تان هستید، این روش را امتحان کنید:

مواد لازم مقدار
هویج ۱ عدد کوچک
سیب‌زمینی ۱ عدد کوچک
گوشت مرغ یا گوسفند ۳۰ گرم
پیاز

نصف یک عدد کوچک

گوجه‌فرنگی ۱ عدد کوچک
برنج ۱ قاشق مرباخوری
رشته‌فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
جعفری ریز شده ۱ قاشق غذاخوری
کره نصف قاشق مرباخوری
 

طرز تهیه:

گوشت مرغ یا گوسفند را با پیاز بپزید و سپس برنج و هویج را اضافه کنید. وقتی برنج و هویج کمی پخت، سیب‌زمینی نگینی شده و جعفری‌ها را اضافه کنید. پوست گوجه را بگیرید و به صورت ریز خرد کنید. این مواد را داخل سوپ بریزید و اجازه دهید تا کاملا له شود. در آخر رشته‌فرنگی را بریزید و اجازه دهید تا کاملا بپزد. سپس آن را از روی حرارت بردارید و کره را روی آن اضافه کنید. اجازه دهید تا سوپ خنک شود. یک ظرف از این غذا برای کودک حدود ۱۵۰ کالری دارد.

سخن نهایی

همان‌طور که دیدید، در این مطلب طرز تهیه سوپ رشته فرنگی خوشمزه را به چند روش به شما آموزش دادیم و گفتیم که می‌توانید از این سوپ به‌عنوان پیش‌غذا در مهمانی‌هایتان استفاده کنید. طرز تهیه سوپ رشته فرنگی برای سرماخوردگی هم به همین روش است. فقط بهتر است هیچ‌کدام از مواد اولیه را سرخ نکنید و روغن و کره را از مواد سوپ حذف نمایید تا هیچ‌گونه ضرری برای‌تان نداشته باشد. این سوپ خوشمزه، مرهم روزهای سرد سال است و یک کاسه از آن در فصل‌های پاییز و زمستان، خیلی می‌چسبد. پس این سوپ را درست کنید و از تجربه طعم بی‌نظیرش لذت ببرید.

منبع: خبرآنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید