طرز تهیه کباب چنجه متفاوت و خوشمزه

طرز تهیه کباب چنجه متفاوت و خوشمزه

کباب چنجه اغلب همراه با برنج زعفرانی یا نان، همچنین با سبزیجات گریل شده یا سالاد سرو می‌شود و یک وعده غذایی کامل و راضی کننده را فراهم می‌کند.

کد خبر : ۲۰۶۷۲۰
بازدید : ۵۱

کباب چنجه یکی از انواع کباب‌های محبوب ایرانی است که معمولاً از گوشت بره یا گوساله تهیه می‌شود. گوشت به صورت مکعبی برش خورده و پس از مزه‌دار شدن با موادی مانند پیاز، ماست، آب لیمو، زعفران، نمک و فلفل، به سیخ کشیده شده و روی آتش کباب می‌شود.

این کباب به خاطر طعم دلپذیر و بافت نرم و آبدارش شناخته شده است. کباب چنجه اغلب همراه با برنج زعفرانی یا نان، همچنین با سبزیجات گریل شده یا سالاد سرو می‌شود و یک وعده غذایی کامل و راضی کننده را فراهم می‌کند.
مواد لازم

طرز تهیه

* درجه سختی: آسان

اطلاعات زمانی پخت کباب چنجه

زمان آماده سازی زمان پخت کل زمان
 
۲۰ دقیقه ۱۵ دقیقه ۳۵ دقیقه

مواد لازم

مواد لازم برای پخت کباب چنجه به شرح زیر می باشد:

مغز راسته گوساله: یک کیلوگرم

پیاز: ۱۵۰ گرم

نمک: ۱۲ گرم

ترکیب فلفل سیاه و قرمز: ۲ گرم

ماست: یک قاشق چایخوری

خامه صبحانه: یک قاشق چایخوری

طرز تهیه

گام اول:

ابتدا برای درست کردن کباب چنجه گوشت مغز راسته گوساله ای میخریم که رنگ قرمز روشنی داشته باشد و چربی گوشت سفید باشد. بعد از خرید گوشت را به مدت ۲۴ ساعت داخل یخچال قرار میدهیم تا بیات شود.

برای برش دادن گوشت در راستای بافت افقی گوشت سه سانتیمتر برش میزنیم (گوشت را در عرض برش میزنیم) اگر برش را در طول گوشت بزنیم کباب چنجه سفت میشود.

گام دوم:

هر دو طرفه گوشت هایی که به صورت عرضی برش دادیم توسط بیفتک کوب میکوبیم تا بافت گوشت متلاشی شود.

مجددا گوشت ها را برای سیخ کشیدن برش های کوچک میزنیم.

گام سوم:

۱۵۰ گرم پیاز را به صورت خلالی نازک برش میزنیم و داخل ظرف مناسبی میریزیم و ۱۲ گرم نمک و ۲ گرم ترکیب فلفل سیاه و قرمز و یک قاشق چایخوری ماست و یک قاشق چایخوری خامه صبحانه را داخل ظرف پیاز میریزیم و مواد را با دست خوب مخلوط میکنیم و با مشت دست فشار میدهیم تا آب پیاز دربیاید و مواد به خورد هم بروند و پیاز با ادویه ها خوب مخلوط شود.

گام چهارم:

گوشت را داخل ظرف پیاز میریزیم و با مواد پیاز خوب مخلوط میکنیم تا مواد به خورد گوشت برود و روی ظرف سلفون میکشیم و ۱۲ ساعت داخل یخچال استراحت میدهیم تا گوشت بیات شود و چنجه خوبی داشته باشیم.

بعد از استراحت، تکه گوشت برش خورده را در دست میگیریم و هر طرف گوشت نرم بود در بالا و پایین سیخ قرار میدهیم و از وسط آن قسمت سیخ را عبور میدهیم.

گام پنجم:

بعد از به سیخ کشیدن گوشت، سیخ را روی میز کار قرار میدهیم و مجددا هر دو طرف گوشت را توسط بیفتک کوب میکوبیم. و با کارد بغل گوشت را به سمت خودش جمع میکنیم تا مرتب شود.

چنجه های به سیخ کشیده را روی منقل ذغالی که ذغال آن آماده شده است قرار میدهیم. در طول پخت هر سی ثانیه سیخ ها را بر میگردانیم تا یک دست بپزند.

گام ششم:

بعد از نیم پز شدن چنجه ها، ۱۰۰ گرم کره را داخل ظرفی آب میکنیم و یک قاشق سوپخوری زعفران غلیظ به آن اضافه می کنیم و در اواسط پخت توسط فرچه آشپزخانه به هر دو طرف چنجه های نیم پز میمالیم.

چنجه پخته شده را با نان یا برنج و با دورچین دلخواه سرو میکنیم.

نکات مهم

– بعد از طعم دار کردن گوشت هرچه قد گوشت را بیشتر داخل یخچال قرار دهید و بیات شود چنجه بهتری خواهید داشت.

– اگر طعم دنبه را دوست داشتید میتوانید موقع سیخ کشیدن کباب چنجه، لا به لای گوشت دنبه هایی که برش کوچک زده اید را نیز قرار دهید.

منبع: عصر ترکیه

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید