طرز تهیه پیتزا مخلوط خانگی خیلی ساده در ۴ مرحله

طرز تهیه پیتزا مخلوط خانگی خیلی ساده در ۴ مرحله

درست کردن پیتزا در خانه علاوه بر اینکه لذت‌بخش است، به شما امکان می‌دهد تا طعم‌ها و مواد مورد استفاده در پیتزای خود را سفارشی سازی کنید. در این دستور، به شما طرز تهیه پیتزا مخلوط با سوسیس را آموزش دادیم تا بتوانید آن را به‌راحتی در منزل تهیه کنید.

کد خبر : ۲۰۷۰۲۴
بازدید : ۲۸

پیتزا مخلوط یکی از محبوب‌ترین انواع پیتزا در میان دوست‌داران این غذای ایتالیایی است که به‌دلیل تنوع در مواد استفاده‌ شده در آن، طعم و مزه‌ی بی‌نظیری دارد. در این محتوا، می‌خواهیم طرز تهیه پیتزا مخلوط خانگی را با سوسیس و خمیر پیتزای دست‌ساز به شما آموزش دهیم تا بتوانید آن را به‌راحتی در منزل تهیه کنید.

طرز تهیه پیتزا مخلوط با سوسیس

مواد لازم برای ۴ نفر
سوسیس ۲۰۰ گرم
کالباس ۲۰۰ گرم
ذرت پخته شده یک قاشق غذاخوری
فلفل‌دلمه‌ای (سبز، زرد، قرمز) ۳ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا ۲۰۰ گرم
سس کچاپ به مقدار دلخواه
زیتون سبز یا سیاه ۸ عدد
قارچ ۶ عدد متوسط
روغن به میزان لازم
ادویه (نمک، فلفل سیاه و آویشن) به میزان لازم
مواد لازم برای خمیر پیتزا
روغن زیتون یک قاشق چای‌خوری
آب گرم یک پیمانه
آرد سفید ۲.۵ پیمانه
شکر نصف قاشق غذاخوری
خمیر مایه خشک ۲ و ¼ قاشق چای‌خوری
نمک یک قاشق چای‌خوری

2

طرز تهیه پیتزا مخلوط با سوسیس خانگی به شرح زیر است:

مرحله‌ی اول: درست کردن خمیر پیتزا

در اولین قدم باید خمیر پیتزا مخلوط خود را آماده کنید. برای تهیه خمیر پیتزا، ابتدا آب ولرم را در ظرفی مناسب ریخته و خمیر مایه را به آن اضافه کنید و به مدت ۱۰ دقیقه زمان دهید تا خمیر مایه فعال شود. سپس نمک را به این ترکیب اضافه کنید.

آرد را الک کرده و در ظرف بزرگتری بریزید. سپس مایه خمیر و نمک را به آرد اضافه کرده و به مدت ۱۰ دقیقه ورز دهید تا خمیری یکدست و کمی چسبناک حاصل شود. در این مرحله، اگر خمیر بیش از حد چسبناک بود، می‌توانید کمی آرد به آن اضافه کنید. پس از ۱۰ دقیقه ورز دادن مجدد، خمیر را در کاسه‌ای که کف آن را با روغن زیتون چرب کرده‌اید قرار دهید، روی آن را با سلفون بپوشانید و به‌مدت یک ساعت و نیم در محیطی گرم قرار دهید تا حجم آن دو برابر شود.

مرحله‌ی دوم: آماده کردن مواد اولیه پیتزا مخلوط

در دومین مرحله از طرز تهیه پیتزا مخلوط خانگی، به سراغ آماده‌سازی مواد اولیه می‌رویم. فلفل دلمه‌ای رنگی را پس از شستشو و خشک کردن، به‌صورت نگین‌های ریز خرد کنید. سوسیس و کالباس را نیز به همین شکل خرد کرده و کنار بگذارید. قارچ‌ها را نیز پس از شستشو به ورقه‌های نازک برش بزنید.

یک تابه‌ی نچسب را روی حرارت متوسط قرار داده و مقداری روغن زیتون به آن اضافه کنید. سوسیس‌های خرد شده را در روغن داغ تفت دهید تا رنگ آن‌ها طلایی شود. سپس سوسیس‌ها را از تابه خارج کنید.

نکته: بهتر است که سوسیس‌ها را روی حرارت بالا سرخ کنید، زیرا تفت‌دادن سوسیس با حرارت کم و برای مدت طولانی سبب پفکی و کمی سفت‌شدن آن می‌شود.

در همان تابه، قارچ‌های ورقه شده را اضافه کرده و با حرارت متوسط تفت دهید تا آب اضافی آن‌ها گرفته شود.

نکته: چند ورقه قارچ را برای تزیین نهایی پیتزا کنار بگذارید.

در نهایت، فلفل دلمه‌ای‌های خرد شده را به تابه اضافه کرده و به‌همراه کمی نمک، فلفل سیاه و پودر سیر تفت دهید تا نرم و طعم‌دار شوند. برای ایجاد عطر و طعم بیشتر، می‌توانید از کمی پودر آویشن یا پاپریکا نیز در این مرحله استفاده کنید.

حال همه‌ی مواد پیتزا آماده است و منتظرند تا با خمیر ترکیب شوند. می‌توانید تمام مواد را با هم مخلوط کنید و یک لایه یکدست روی خمیر ایجاد کنید یا اینکه هر کدام را به‌صورت جداگانه روی پیتزا بچینید.

3

مرحله‌ی سوم: چیدن مواد پیتزا روی خمیر

خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و هر قسمت را به شکل یک دایره پهن و نازک باز کنید. ضخامت خمیر باید حدود یک سانتی‌متر باشد. بعد از اینکه خمیر را روی سینی فر چرب شده پهن کردید، کمی سس گوجه فرنگی روی آن بریزید و به مدت ۵ دقیقه در فر قرار دهید.

سپس، مواد پیتزا شامل پنیر، سوسیس، فلفل دلمه‌ای و قارچ را به‌ترتیب دلخواه روی خمیر بچینید. در آخر، روی پیتزا را با پنیر بپوشانید و با مواد دلخواه (مثل قارچ، فلفل دلمه‌ای رنگی و ذرت پخته شده) تزیین کنید.

نکته: برای اینکه خمیر پف نکند، قبل از گذاشتن پیتزا در فر روی خمیر چند سوراخ ریز ایجاد کنید.

4

مرحله‌ی چهارم: قرار دادن پیتزا در فر

فر را از قبل به مدت ۱۰ دقیقه روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کرده و گرم کنید. سینی فر حاوی پیتزای آماده را داخل فر قرار دهید. برای اینکه خمیر پیتزا در حین پخت خشک نشود، می‌توانید یک ظرف کوچک آب را هم داخل فر بگذارید تا رطوبت ایجاد کند.

پس از حدود ۳۵ تا ۴۵ دقیقه، پیتزای شما آماده است. برای اینکه سطح رویی پیتزا طلایی و پنیر آن برشته شود، ۲ دقیقه‌ی آخر پخت، گریل فر را روشن کنید. سپس پیتزا را از فر خارج کرده و اجازه دهید کمی خنک شود.

نکته: زمان پخت دقیق پیتزا به نوع فر و ضخامت خمیر بستگی دارد. بنابراین، بهتر است از دقیقه‌ی ۳۵ به بعد، پیتزا را هر چند دقیقه یکبار چک کنید تا نسوزد.

طرز تهیه پیتزا مخلوط با خمیر آماده

اگر می‌خواهید خیلی سریع‌تر پیتزا مخلوط خود را مهیا کنید، می‌توانید آن را با خمیر آماده درست کنید تا زمان کمتری از شما گرفته شود. در حال حاضر انواع خمیر پیتزای آماده از برندهای مختلف در سوپرمارکت دیجی‌کالا به فروش می‌رسد. می‌توانید همین الان خمیر پیتزا را سفارش دهید و در کمترین زمان درب منزل تحویل بگیرید.

طرز تهیه پیتزا مخلوط در توستر

طرز تهیه پیتزا مخلوط در توستر نیز همانند طرز تهیه پیتزا در فر است. فقط سرعت پخت پیتزا در توستر به طور کلی سریع‌تر از پخت آن در فر است. علاوه بر این پیتزای پخته شده در توستر معمولا بافت نرم‌تری نسبت به فر دارد.

پیش از این در محتوای «طرز تهیه پیتزا خانگی در توستر» نحوه‌ی پختن پیتزا در توستر را به‌طور کامل آموزش داده‌ایم. در صورت تمایل می‌توانید به این صفحه مراجعه کنید.

جمع‌بندی

درست کردن پیتزا در خانه علاوه بر اینکه لذت‌بخش است، به شما امکان می‌دهد تا طعم‌ها و مواد مورد استفاده در پیتزای خود را سفارشی سازی کنید. در این دستور، به شما طرز تهیه پیتزا مخلوط با سوسیس را آموزش دادیم تا بتوانید آن را به‌راحتی در منزل تهیه کنید. با رعایت نکات ارائه‌شده، می‌توانید پیتزا مخلوط خانگی ترد و خوشمزه‌ای داشته باشید که تمامی اعضای خانواده از آن لذت خواهند برد.

منبع: خبرآنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید