(ویدئو) طرز تهیه مرغ آلبالویی با برنج زعفرانی

(ویدئو) طرز تهیه مرغ آلبالویی با برنج زعفرانی

برای درست کردن خورش مرغ خوشمزه و خوش طعم دستور پخت‌های زیادی وجود دارد و ممکن است هر آشپزی روش خاص خود را برای پخت مرغ داشته باشد. اگر از درست کردن مرغ‌های تکراری خسته شده‌اید و دوست دارید مرغ را با یک روش جدید برای خانواده و عزیزان‌تان تهیه کنید، حتما این مطلب را دنبال کنید.

کد خبر : ۲۰۸۳۱۱
بازدید : ۹۳

مرغ آلبالویی یک غذای محبوب و خوشمزه‌ست که با یک بار درست کردن آن، به برنامه ثابت سفره‌ی خانوادگی شما اضافه خواهد شد. مرغ در انواع خورش‌ها، پلوها، سالادها، فست فود‌ها و خوراک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، ولی استفاده از آن برای غذای اصلی و به‌صورت خورش رواج بیشتری دارد.

برای درست کردن  خورش مرغ خوشمزه و خوش طعم دستور پخت‌های زیادی وجود دارد و ممکن است هر آشپزی روش خاص خود را برای پخت مرغ داشته باشد. اگر از درست کردن مرغ‌های تکراری خسته شده‌اید و دوست دارید مرغ را با یک روش جدید برای خانواده و عزیزان‌تان تهیه کنید، حتما این مطلب را دنبال کنید. در ادامه همراه ما باشید.

مواد لازم

مواد مقدار
مرغ ۲ یا ۳ تکه
آلبالو بدون هسته ۱ پیمانه
پیاز ۲ عدد
زعفران دم کرده به مقدار لازم
کره ۳۰ گرم
عسل یا شکر به مقدار لازم
زردچوبه و نمک به مقدار لازم

 

طرز تهیه مرغ آلبالویی

 

۱.
اول از همه تیکه‌های ران مرغ را سرخ کنید و مقداری زردچوبه و نمک اضافه کنید. بعد داخل همان تابه پیاز نگینی را تفت داده و سپس مرغ‌ها را داخل آن قرار دهید و به اندازه دو سوم مرغ‌ها آب جوش بریزید. مقداری زعفران و نمک بریزید و بگذارید به مدت یک و نیم تا دو ساعت با حرارت متوسط رو به کم بپزد.
۲.
آلبالو‌های بدون هسته را با مقداری شکر یا عسل مخلوط کرده و بگذارید تا نیم ساعت آب بیندازد. پیاز رنده شده را تفت دهید بعد از آنکه آب آن کشیده شد مقداری روغن اضافه کنید. بعد از اینکه پیاز‌ها خوب سرخ شدند آلبالوها را اضافه کنید و تفت بدهید و سپس زعفران و کره را اضافه کنید. بعد از اینکه آب مرغ‌ها کشیده شد این سس را به مرغ‌ها اضافه کنید.
۳.
اجازه دهید این خورشت به مدت سی یا چهل دقیقه با حرارت کم بپزد و به روغن بیفتد.

این خورش خوشمزه را با برنج زعفرانی سرو کنید. نوش جان!

این نکته را فراموش نکنید که برای پخت مرغ آلبالویی در فصلی که آلبوی تازه در دسترس نیست می‌توانید از آلبالوی منجمد استفاده کنید.

منبع: خبرآنلاین

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید