طرز تهیه غذا با «به»؛ 6 خورشت‌ خوشمزه‌ و جذاب پاییزی

طرز تهیه غذا با «به»؛ 6 خورشت‌ خوشمزه‌ و جذاب پاییزی

گر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که در روزهای سرد پاییزی از خودشان می‌پرسند با میوه به چی درست کنیم، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

کد خبر : ۲۱۰۱۶۹
بازدید : ۴۵

پاییز فصل مورد علاقه طرفداران میوه به است. در این فصل زرد و نارنجی، یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها برای وعده نهار و شام تهیه غذا با میوه به است. البته به دلیل مرسوم‌نبودن مصرف به، شاید بیشتر ما دستورهای پخت زیادی با میوه به بلد نباشیم. بنابراین اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که در روزهای سرد پاییزی از خودشان می‌پرسند با میوه به چی درست کنیم، مطالعه این مطلب را از دست ندهید. در این مقاله با شما هستیم تا 6 مدل طرز تهیه غذا با به را یاد بگیریم.

خورشت به؛ خوشمزه‌ترین خورشت پاییزی

یک کاسه خورشت به

خورشت به یکی از غذاهای سنتی و خوشمزه ما ایرانیان است که طعمی ترش و شیرین دارد. ترکیب طعم ملایم میوه به با گوشت خورشتی و البته زعفران، طعمی دلچسب و مناسب فصل پاییز به این خورشت می‌بخشد. درست مثل آجیل پلو با چاشنی زعفران، خورشت به هم یک غذای لوکس و بسیار مجلسی به شمار می‌آید. بنابراین اگر به فکر میزبانی از عزیزانتان در فصل پاییز هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما خورشت به را در لیست انتخاب‌هایتان برای سرو غذا قرار دهید.

مواد لازم برای تهیه خورشت به

میوه به 2 عدد
گوشت خورشتی 300 گرم
پیاز 1 عدد بزرگ
شکر 2 قاشق غذاخوری
زعفران دم‌کرده 1 قاشق غذاخوری
رب گوجه‌فرنگی 2 قاشق غذاخوری
آبلیمو یا آبغوره 1 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه خورشت به

  • زمان تقریبی پخت: 2 الی 2.5 ساعت
  • مناسب برای: 4 نفر

ابتدا پیاز را نگینی خرد کرده و در روغن سرخ کنید تا طلایی شود. سپس گوشت خورشتی را به پیاز اضافه کرده و با زردچوبه و فلفل تفت دهید تا اصطلاحا گوشت کمی سبک شود. در این مرحله حدود 3 لیتر آب به گوشت اضافه کنید و اجازه دهید یک الی دو ساعت بپزد تا به خوبی نرم شود.

حالا رب گوجه‌فرنگی را به مواد اضافه کرده و کمی تفت دهید تا حالت خامی رب از بین برود. به‌ها را به صورت قطعات درشت خرد کرده و خوب بشویید. پس از خشک‌کردن میوه به را به خورشت اضافه کنید و زعفران دم‌کرده، شکر و آبلیمو یا آبغوره را در ترکیب خورشت بریزید.

اجازه دهید خورشت برای دو الی دو ساعت و نیم به آرامی بپزد تا گوشت و به‌ها نرم شوند و طعم‌ها به خورد هم بروند. این خورشت شیک و خوشمزه را با کمی پلوی آبکش یا دمی نوش جان کنید.

خورشت به آلو؛ خورشت محبوب عاشقان طعم‌های ملس

یک کاسه خورشت به و آلو

خورشت به آلو ترکیبی از طعم‌های ترش و شیرین است که با استفاده از آلو بخارا، به و گوشت تهیه می‌شود. آلو به خورشت حالت لطیف و خاصی می‌دهد و طعمی متعادل بین شیرینی به و ترشی آلو ایجاد می‌کند. این خورشت معمولا در مجالس و مهمانی‌ها سرو می‌شود و انتخاب محبوب دل کسانی است که طعم‌های ترش و شیرین را ترجیح می‌دهند. پیشنهاد می‌کنیم اگر در درست کردن غذا با به شک دارید و هنوز ریسک این طعم جدید را به جان نخریده‌اید، سری به صفحه آشنایی با خواص میوه به بزنید تا کمی بیشتر با این میوه استثنایی آشنا شوید. 

مواد لازم برای تهیه خورشت به آلو

میوه به 2 عدد
گوشت خورشتی 300 گرم
پیاز 1 عدد بزرگ
شکر 1 قاشق غذاخوری
رب گوجه‌فرنگی 2 قاشق غذاخوری
زعفران دم‌کرده 1 قاشق غذاخوری
آلو بخارا 100 گرم
نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه خورشت به آلو با گوشت

  • زمان تقریبی پخت: 2 الی 2.5 ساعت
  • مناسب برای: 4 نفر

ابتدا پیازهای نگینی را خرد کرده و در یک ماهیتابه یا قابلمه مناسب تفت دهید تا طلایی شود. سپس گوشت را به پیاز اضافه کرده و با زردچوبه و فلفل تفت دهید. حالا اندازه دو الی سه لیتر آب به ترکیب گوشت اضافه کنید و در قابلمه را بگذارید تا گوشت برای یک الی دو ساعت کاملا مغزپخت شود.

پس از پخت کامل گوشت، آلو بخارا را به مواد اضافه کرده و اجازه دهید کمی تفت بخورد. سپس به‌های خردشده را همراه با رب گوجه‌فرنگی به خورشت اضافه کنید. در این مرحله می‌توانید کمی آبلیمو به میوه به بزنید تا رنگ زرد و زیبای آن حفظ شود.

سپس شکر و زعفران را به مواد اضافه کرده و روی حرارت ملایم اجازه دهید خورشت جا بیفتد. نوش جان!

خورشت به آلو با مرغ؛ غذا با به اقتصادی و خوشمزه

خورشت به آلو با مرغ در یک ماهیتابه

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که بافت و مزه مرغ را به گوشت تکه‌ای ترجیح می‌دهند یا حتی به دنبال یک رسپی اقتصادی‌تر برای تهیه غذا با به هستید، این خورشت را از دست ندهید! در خورشت به آلو با مرغ به جای گوشت قرمز از مرغ استفاده می‌شود که به آن طعمی لطیف‌تر و سبک‌تر می‌بخشد. ترکیب مرغ با به و آلو بخارا طعمی ملس و خوشایند را به این خورشت اضافه می‌کند و بدون شک تجربه خوشمزه‌ای از تهیه غذا با به خواهد بود.

​مواد لازم برای تهیه خورشت به آلو با مرغ

میوه به 2 عدد
ران یا سینه مرغ 4 تکه
پیاز 1 عدد بزرگ
شکر 1 قاشق غذاخوری
رب گوجه‌فرنگی 2 قاشق غذاخوری
زعفران دم‌کرده 1 قاشق غذاخوری
آلو بخارا 100 گرم
نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم
پودر سیر (اختیاری) به میزان لازم

طرز تهیه خورشت به آلو با مرغ

  • زمان تقریبی پخت: 1.5 الی 2 ساعت
  • مناسب برای: 4 نفر

برای تهیه خورشت به آلو با مرغ ابتدا یک عدد پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و در روغن داغ تفت دهید تا طلایی شود.

حالا تکه‌های مرغ را به قابلمه اضافه کرده و همراه با زردچوبه، پودر سیر، نمک و کمی فلفل تفت دهید را رنگ آن طلایی شود. سپس آلو بخارا، به‌های خردشده و رب گوجه‌فرنگی را اضافه کرده و تا نیمه قابلمه را آب بریزید. وقتی آب به جوش آمد شکر و زعفران دم‌کرده را اضافه کنید و بگذارید خورشت به آرامی پخته شود. حدود یک الی یک و نیم ساعت کافی است تا خورشت به آلو با مرغ خوشمزه شما آماده سرو شود.

به پلو؛ یک غذای جدید و هیجان‌انگیز

یک دیس به پلو با تکه‌های هویج

به پلو یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای اصفهانی است که در سراسر دنیا طرفداران خاص خودش را دارد! این پلو مخلوط خوشمزه را می‌توان با گوشت چرخ‌کرده، مرغ، گوشت راسته و حتی بدون پروتئین تهیه و نوش جان کرد. در ادامه این بخش ما ساده‌ترین روش به پلو را به شما آموزش می‌دهیم تا هرچه سریع‌ترین و با کم‌ترین مواد اولیه مورد نیاز بتوانید لذت نوش جان کردن این غذای بی‌نظیر را تجربه کنید.

مواد لازم برای تهیه به پلو

میوه به 2 عدد
ران یا سینه مرغ 300 گرم اختیاری
پیاز 1 عدد بزرگ
شکر 2 قاشق غذاخوری
کره 50 گرم
زعفران دم‌کرده 1 قاشق غذاخوری
دارچین نصف قاشق چایخوری
نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه به پلو

  • زمان تقریبی پخت: 1 ساعت
  • مناسب برای: 4 نفر

ابتدا برنج را به خوبی شسته و به مدت 30 دقیقه با کمی نمک آن را بخیسانید. در همین حین مرغ را با کمی نمک، یک پیمانه آب و کمی زردچوبه داخل قابلمه مناسب ریخته و اجازه دهید به خوبی بپزد. پس از پخت کامل مرغ آن را ریش ریش کرده و کنار بگذارید.

یک قابلمه مناسب را تا نصفه پر از آب کرده و روی حرارت زیاد قرار دهید تا آب جوش بیاید. حالا یک قاشق غذاخوری روغن و یک قاشق چایخوری نمک به آب جوش اضافه کرده و برنج را داخل آن بریزید. پس از آنکه ظاهر برنج نرم و مغز آن سفت شد (حدود 7 تا 10 دقیقه) آن را از روی گاز برداشته و آبکش کنید.

در یک ماهیتابه مناسب، پیاز خردشده را تفت بدهید تا طلایی و سبک شود. سپس به‌ها را به قطعات کوچک خرد کرده و با کره تفت دهید تا نرم و خوش‌رنگ شوند. پس از آن شکر، زعفران و دارچین را اضافه کنید.

در قابلمه، لایه‌ای از برنج آبکش‌شده بریزید، سپس لایه‌ای از به‌های تفت‌داده‌شده (و مرغ ریش ریش) ریخته و این کار را ادامه دهید تا مواد تمام شوند. حالا قابلمه را روی حرارت ملایم بگذارید تا برنج دم بکشد و آماده سرو شود.

تاس کباب با به؛ غذای مورد علاقه ایرانیان عاشق به

یک ظرف تاس کباب با به

تاس کباب با به یک غذای سنتی ایرانی است که از لایه‌لایه قرار دادن گوشت، به، سیب‌زمینی و هویج تهیه می‌شود. میوه به به این غذا طعمی شیرین و ملایم می‌دهد و همراه با سبزیجات پخته شده، یک وعده خوشمزه و مقوی را به وجود می‌آورد. جدا از طعم عالی، تاس کباب یک غذای بسیار سالم و سلامت است و معمولا در سفره خانواده‌ای ایرانی که به سلامت خود اهمیت می‌دهند، جایگاه ویژه‌ای دارد. اگر طرفدار این مدل غذاهای خوشمزه و سلامت هستید، پیشنهاد می‌کنیم پس از مطالعه این مطلب سری هم به مقاله طرز تهیه انواع غذا با کینوا بزنید.

مواد لازم برای تهیه تاس کباب با به

میوه به 2 عدد
گوشت خورشتی 300 گرم
پیاز 1 عدد بزرگ
سیب زمینی 2 عدد
هویج 2 عدد
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه تاس کباب

  • زمان تقریبی پخت: 2 الی 2.5 ساعت
  • مناسب برای: 4 نفر

پیاز را حلقه‌ای خرد کرده و در قابلمه بچینید. تکه‌های گوشت را روی پیاز بچینید. سپس به خردشده را روی گوشت قرار دهید. به همین ترتیب سیب‌زمینی و هویج را حلقه‌ای خرد کرده و لایه‌لایه روی گوشت بچینید. سپس رب گوجه‌فرنگی را در مقداری آب جوش حل کرده و همراه با ادویه به قابلمه اضافه کنید.

قابلمه را روی حرارت ملایم بگذارید تا همه مواد به آرامی پخته شوند و تاس کباب خوشمزه شما آماده سرو شود.

اشکنه به؛ یک ترکیب استثنایی برای روزهای پاییز و زمستان

یک ظرف اشکنه به با ترشی 

تعجب نکنید؛ یکی دیگر از دستورهای تهیه غذا با به اشکنه به است! اشکنه به یک غذای سنتی ساده و سبک است که از ترکیب میوه به و تخم‌مرغ تهیه می‌شود. طعم شیرین به با ترکیب تخم‌مرغ‌ و تندی فلفل ترکیبی خوشایند ایجاد می‌کند. این غذا به سرعت آماده می‌شود و مناسب وعده‌های سبک است. شما می‌توانید برای مقوی‌تر کردن این غذا از کمی گردو خردشده هم استفاده کنید.​

مواد لازم برای تهیه اشکنه به

میوه به 1 عدد
تخم مرغ 2 عدد
پیاز 1 عدد بزرگ
شکر 1 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم
روغن به میزان لازم

طرز تهیه اشکنه به

ابتدا پیاز را خرد کرده و در روغن تفت دهید تا طلایی شود. سپس میوه به را به قطعات کوچک خرد کرده و به پیاز اضافه کنید و تفت دهید. حالا شکر و زردچوبه را به ترکیب اضافه کنید و کمی هم بزنید تا شکر حالت کاراملی بگیرد. در این مرحله کمی آب جوش به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید آب کمی غلیظ‌تر شود.

پس از رسیدن به غلظت مناسب، تخم‌مرغ‌ها را در قابلمه شکسته و هم بزنید تا بسته شوند. اشکنه به را می‌توانید با انواع نان نوش جان کنید.

  • زمان تقریبی پخت: 30 دقیقه
  • مناسب برای: 3 الی 4 نفر

غذا با به؛ پیشنهاد به شما در روزهای پاییزی پیش رو

مصرف میوه‌های زرد و نارنجی در پاییز، پادشاه رنگ‌ها، پیشنهاد بارجیل به شماست! این بار در مجله بارجیل همراه شما بودیم تا با یکی از جالب‌ترین میوه‌های پاییزی یعنی به، دستور چند مدل غذا را یاد بگیریم. تهیه غذا با به ساده‌تر از آن چیزی است که اکثر مردم تصور می‌کنند و با داشتن فقط چند مدل مواد اولیه ساده، می‌توانید خوشمزه‌ترین غذاها با به را درست کنید. شما چه غذای دیگری با به بلد هستید که ما در این مطلب به آن اشاره نکردیم؟ لطفا دانش آشپزیتان را با ما و سایر خوانندگان وبلاگ بارجیل در میان بگذارید!

منبع: مجله بارجیل

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید